Rekommendationer

2018-04-26

Lätta att komma i kontakt med och boka, trevliga och hjälpsamma flyttkillar som jobbade snabbt och smidigt men ändå var försiktiga med möblerna. Läs mer

2017-10-24

Jag anlitade QI Con för att bygga om min 1:a i Vasastan till en 2:a vilket bland annat inkluderade att flytta på köket, ta ner och sätta upp en vägg, lägga nytt golv och måla om allt. De var mycket professionella från första kontakt i samband med offert till slutbesiktning samt uppföljning.

Projektledaren gjorde ett platsbesök med en noggrann genomgång av alla arbetsmoment och gav sedan en offert som var mycket tydligt med varje moment och tillhörande material och respektive kostnad specificerat.

Tidigare har jag haft fördomar om att hantverkare alltid är svåra att få tag på och inte passar tider och planering. QI Con är raka motsatsen, projektledaren som jag hade kontakt med så gott som varje dag under renoveringen var alltid tillgänglig eller ringde upp inom högst ett par timmar. Det var otroligt smidigt att bara behöva ha kontakt med en person från byggfirman under hela renoveringen som i sin tur synkade arbetet och kontakten med deras olika hantverkare.

För övrigt var projektledaren och hantverkarna aktiva och kom ofta med förslag på alternativ för bättre lösningar än de vi hade planerat från början. När jag påpekade några enstaka moment som avvek från planering åtgärdades detta snabbt utan invändningar.

Under renoveringens gång bad jag om att få några extra arbeten utförda vilket gick utmärkt, merkostnaden redovisades mycket tydligt i en excelfil som uppdaterades veckovis. Vissa kostnader drogs av när det visade sig att enstaka arbetsmoment var överflödiga och det blev bättre med en enklare lösning.

Renovering var planerad att pågå i 5-6 veckor och gick bara över tiden med 2-3 dagar vilket jag tycker var fullt rimligt eftersom hantverkarna jobbade på med bra tempo varje dag.

Slutresultatet blev riktigt snyggt och jag är mycket nöjd. QI Con var inte billigast men helt klart mycket prisvärda! Läs mer