Rekommendationer

2020-07-26

1 juli kom en bärgningsfirma och hämtade min VW Passat, då den rasade kamkedjan även skadat motorn. Eftersom maskinskadeförsäkringen upphör att gälla efter 12 000 mil, har jag haft flera kontakter med både Möller Bil och VW centralt om någon form kompensation, där båda organisationerna har hänvisat till att jag ska ta upp frågan med den andra.

Anledningen till att bilen gick sönder i förtid (14 150 mil innan det hände) beror ju på ett kvalitetsproblem hos VW och inte på bristande service från min sida. En kamkedja av normalgod kvalitet håller en bils livslängd som bekant. Min bil var fullservad, senast på just auktoriserade Möller bil.

Utöver att jag förlorat 50-60 000 kr (värdet på bilen) fick jag betala felsökningsavgift 1 800 kr med 380 kronors avdrag som kompensation för att vi var tvungna att ta taxi till bostaden efter att bilen gått sönder. 380 kronor, det är ju snarare en förolämpning än goodwill i sammanhanget. Läs mer

2020-07-26

Reidar O skrev om Calovea AB
Bra och bilhandlare med rimliga priser. Köpte en begagnad Renault hösten 2019. De frågor som uppkom efter köpet besvarades på ett ok sätt. Läs mer

2018-02-07

Extremt dålig service, försändelser försenas eller förkommer Läs mer
T , Leif J, Perdavid N, Frida H gillar detta

2018-02-07

Ofta förseningar, dålig service Läs mer

2018-02-07

Ofta förseningar, usel ersättning Läs mer