MARIA K

Rekommendationer

2020-07-12

Jag fick en offert genom er från Hemservice Stockholm i oktober 2019. Som introduktion gavs ett pris på 150kr/timme. De sa att de alltid behövde göra en intro städning på dubbel tid och dubbelt pris. Samma städerska utlovades, men byttes flera gånger på ett halvår. Den 2 mars (innan corona) höjdes priset till 180kr/timme.

Jag uppfattar detta förfarande som en strategi: Att få in en kund på lågt pris, den dubbla intro städningen och prishöjningen efter ett halvår med argumentet att de vill ge städarna bättre lönevillkor.
Mitt råd om du tänker anlita denna firma (det finns bättre) är att inte godta dubbel introstädning, att begära ett pris som varar i alla fall ett år med en höjning som motsvarar KPI.

Förutom ständigt byte av personal var städ hyfsad, strax under medel, men inte bättre. Detaljer som chokladbitar och tepåsar som lämnas efter stöd var en fin detalj. Läs mer

2018-03-04

Undvik denna firma. Jag beställde min dörr för 7! månader sedan. Fortfarande ingen dörr installerad. Försenad leverans. ingen återkoppling. Efter drygt 4 månader kom dörren - felhängd. Ingen återkoppling. 6 veckor senare ett mail fr fakturavdelningen att den kommer om 4 veckor. Efter första samtalet från SäkerBostad och 7 månader går de med på att ersätta mig 2000kr. För 7 månaders väntan, en felleverans, en missad semesterdag och massor av frustration. Alternativet att häva leveransen säger de innebär att jag ska betala alla deras kostnader för dörren. Känns obehagligt och väldigt osäkert att köpa en SÄKERHETSdörr från detta bolag. Läs mer