ARNE J

Rekommendationer

2021-04-27

För vår bil fick vi i inbyte i Laholm 115.000-120.000 kr,
i Örebro 125.000 kr +/-. De behöver 30.00 kr emellan till försäljningspriset 170.000-175.000 kr. Märklig matematik. Hos andra handlare har vi för vår bil fått 145.000-155.000 kr
Kolla på car.info före kontakt med Rejmes Läs mer

2018-05-08

Företag utan kundfokus
Ringde och beställde glidskenor till Marbodal skåp t.om 1983 uppgav artikelnummer. Fanns inte på lager men Hyllservice skall ta hem
Hämtade i butik, visade sig när jag kom hem fått fel skenor, som inte var optimala för Marbodal, ringde Hyllservice som tar hem nya.
Åkte tillbaka till Hyllservice, fick nya, ville då få kompensation för körda mil, enligt § 30 Konsumentköplag (1990:932) ”Köparen har alltid rätt till ersättning om varan vid köpet avvek från vad säljaren särskilt utfäst”.
Då hävdade Stefan, dom har inte gjort fel. Hade jag uppgivet artikelnummer hade jag fått rätt från början
Det är lögn. Jag uppgav artikelnummer! Men Stefan kanske inte noterade. Å andra sidan, skall jag som konsument inte behöva ange artikelnummer, anger jag mitt önskemål skall dom som så kallade experter veta vad som är bäst för mig.
Fick veta att dom skenor jag ville ha utgör 1% av dom skenor Hyllservice säljer så dom har dom inte på lager. Men dom hade inte heller dom felaktiga på lager!
Har blivit portförbjuden till butiken, anledningen verkar vara jag argumenterade mot Stefan. Men å andra sidan gör det inget, kommer aldrig att sätta min fot dit igen. Läs mer