Maria J

Rekommendationer

2018-06-20

Vi köpte en villa och var 5 budgivare från början. Mäklaren var trevlig, men skötte inte alls budgivningen på ett bra sätt. Den drog ut på tiden, vi höll på i tre dygn och på tredje dagen när vi endast är två spekulanter kvar så la vi ett bud på morgonen. Efter ett par timmar hör mäklaren av sig till oss och säger att den andra spekulanten endast har lånelöfte upp till vårt bud och därför har vi förtur. Han ber oss ringa banken och göra klart med allt så att vi kan skriva kontrakt dagen därpå.
Men får en mäklare ens tala om vad en spekulant har för lånelöfte under pågående budgivning?
Sedan när vi har gjort klart allt med vår bank och vi tror att allt är klart, så kommer ett nytt bud från den andra spekulanten. 9 timmar efter vårt senaste bud! Mäklaren informerar oss om att de har fått utökat utrymme hos sin bank och att det är upp till säljarna om de vill gå vidare med budgivningen eller sälja till oss som de har sagt. Som tur var så stod säljarna vid sitt ord och ville sälja till oss, trots att det kommit en högre bud.
Men vi kände oss inte alls nöjda med hanteringen av detta från mäklarens sida. Läs mer
2018-06-28 HusmanHagberg Borlänge svarar Maria J
Jag får verkligen beklaga era upplevelser. Budgivningen är en känslig del av en förmedling och även då jag känner att allt sköts korrekt så har ni ändå upplevt en otrygghet och det är något jag tar med mig. Hoppas ni kommer att trivas med ert nya boende.