Ulrika S

Rekommendationer

2018-06-25

Katastrof-företag! Hör inte av sig! Dyker inte upp när de ska. Är totalt nedprioriterad som privatperson. Hade en mindre vattenskada den 22 mars! HRB kopplades in via försäkringsbolaget! 3 mån senare är det fortfarande inte åtgärdat. Har hål i tak och vägg men HRB lyser med sin frånvaro! Varning! Läs mer
2018-07-12 HRB S svarar Ulrika S
Hej Ulrika,
Tråkigt att höra att Du känner dig nedprioriterad,

För att förtydliga de åtgärder vi gjort för att komma framåt i Erat ärende
-26 mars, Var HRB ute på första besiktningen hos Er och vi öppnade upp för att se vattenskadan. Vattenskada konstaterades och fuktfirma bokades ut för att se omfattning av fruktspridning.
-5 april var fukttekniker ute hos Er för undersökning.
-12 april fick HRB Fuktrapporten (rapporten krävs som underlag för rivning).
-3 gånger har HRB rivarna varit ute hos er för att riva, besöken har blivit glesa då Ni tvingats boka om pga. att erat husdjur ej skulle vara hemma samtidigt som rivning samt att Erat schema ej fungerat med vårat.
25 maj var sista rivningsdag.
-8 juni var saneringsfirman ute hos Er.
-11 juni var fukttekniker hos Er och gav oss torrbesked så att vi kan starta återställningen. Efter att torrbeskedet tar det 1-2 veckor för oss att komma ut och köra igång med återställning.
-25 juni fick vi ta del av din feedback.

Vattenskador tar generellt tar 3-6 månader att åtgärda, beroende på omfattning. Tyvärr är detta en normal handläggningstid i dessa ärenden. Vi får be om ursäkt för att vi inte varit tillräckligt tydliga med informationen kring tidsplanen. Återställningen är igång och vi hoppas att slutresultatet blir som önskat och att Ni blir nöjda!

Ha en trevlig sommar!