Sara

Rekommendationer

2018-07-30

VARNING FÖR DETTA "STÄD"-BOLAG. Vi anlitade Alberts för en flyttstädning vilket vi bittert har fått ångra. Efter deras första försök till "städning" hade vi anmärkningar på det mesta, bl.a. fönster, kök och badrum men även så enkla delar som golvet. Efter omstädning var fönstrena åtgärdade men däremot inte kakel i kök och badrum, tvättställ, dusch, badrumsskåp, samtliga köksskåp och lådor - både inuti, under och luckorna, bakom och ovanpå kyl och frys, inuti ugn, ugnsgaller och plåtar, övriga ytor på spisen, fönsterbleck, väggar, golv och lister mm mm. Inte ens något så simpelt som bänkskivorna i köket hade de klarat av att torka utan de var helt kladdiga. På flera ställen syntes långa vägar att ingen över huvud taget hade vidrört, tex låg det smuts och smulor i kökslådorna som enkelt hade åtgärdats genom att torka en gång med fuktig trasa. Detta alltså EFTER omstäd. Vi fick lägga flera timmar på att själva städa lägenheten - inte den roligaste aktiviteten att ägna sig åt när man har betalat flera tusen kronor för att slippa. Vid städbesiktningen med hyresvärden fick vi naturligtvis anmärkningar på saker som vi själva inte hade upptäckt och fick åtgärda även dem. När de nya hyresgästerna sen flyttade in kom ytterligare anmärkningar på delar som inte var städade och såg rent ut sagt vidriga ut. Så istället för att betala för att slippa flyttstäda fick vi betala, flyttstäda själva och sedan skämmas över att ändå ha lämnat lägenheten i ett smutsigt skick. Vi hade sparat tid, pengar och MYCKET irritation på att låta bli. Alberts hantering? De erbjöd sig att ersätta oss med en riktig skämtsumma som inte på långa vägar motsvarar värdet i deras otjänst. Jag brukar har stort tålamod inför missuppfattningar och att folk kan vara nya på jobbet/göra fel av annan anledning men hela den här soppan är bara pinsam från Alberts sida. Jag vet att jag själv läste omdömen på den här sidan innan vi beställde, därför hoppas jag att min SKARPA avrådan kan få andra att inte göra samma misstag som vi. Läs mer
2018-09-06 Alberts Städservice svarar Sara
Hej Sara! Vad tråkigt att du/ni känner er så missnöjd med oss. Självklart skall det inte gå till så som du beskriver och vi beklagar att vi inte lyckats hålla dina förväntningar du hade på oss. Vi har varit i kontakt med dig och ersatt dig för hela städet som du kände dig missnöjd med så det känns lite tråkigt att du skriver att du knappt fått någon ersättning när vi försökt tillmötesgå ert missnöje så mycket vi kunnat. Skulle det vara några andra oklarheter eller något mer vi kan göra för dig så får du gärna höra av dig till oss på info@alberts-service.se så ska vi se till att hjälpa till på bästa sätt. Återigen ber om ursäkt för att vi inte levde upp till dina förväntningar och för att detta kostat tid och energi för er. Ha en superfin eftermiddag! /Jennifer på Alberts