Rekommendationer

2020-06-02

Otroligt dålig köpupplevelse som företgskund på Media Markt Länna!
Som företagskund blev jag otroligt uselt bemött när jag lämnade in en ASUS-skärm köpt november 2019 till service. Efter ca 4 månader går det inte går att höja eller sänka skärmen, den verkar ha fastnat i ett läge - och tyvärr inget jag kunde fixa själv - trots att det verkar lätt att åtgärda. Butiken lagar inget hos dem utan de skickar iväg produkten och det brukar ta ca 14 dagar men kan i coronatider ta upp till en månad. Efter 5 veckor hör jag av mig och det visar sig att de inte gjort något åt saken. Skärmen är kvar i Länna utan åtgärd. Men som ett mirakel hade precis när jag hörde av mig ASUS mejlat som svarat att de "tror" att det är inget som täcks av garantin från ASUS. Det utan att ha tittat på skärmen eller kommit med en lösning. Butiken gör inget åt saken mer än att låta tiden gå och alltså inget för att hjälpa till i ärendet trots att det är ett garantiärende. Inte heller centralt på Mediamarkts kundservice (dit jag ringt 6 gånger) vill man lägga sig i utan hänvisar till butikschefen (som jag pratat med men efter denne inte ringt tillbaka på en vecka så avslutades det där). Media Markts kundserviceansvarig (som varit väldigt vänliga men verkningslösa) hade inget mer att säga utan hänvisade till ARN vilket jag tycker är anmärkningsvärt för ett bagatell-ärende där varan kostar ca 3000 kr. Dessutom representerar jag ju ett företag och inte en konsument i ärendet vilket jag tycker rimmar illa med hur man löser ev tvister på ett proffisionellt sätt mellan företag. Jag ville ha ett rakt svar om de tänker laga produkten, byta ut den eller ge mig pengarna tillbaka - men det svaret uteblev alltså - så jag får svara åt dem. Hej på er och tack för kaffet! Läs mer

2019-12-13

Vi fick hjälp med att renovera vårt sovrum precis innan julafton. Spackling, tapetsering och målning. Helt perfekt, i tid och jättetrevligt bemötande. Så slapp vi sova på golvet på julafton också. Läs mer
Måleri i Harmoni gillar detta

2018-09-15

Jättetrevlig och bra mäklare.
Köpt sommarställe i Gävle och jättenöjd med hjälp och service runt hela affären och kontakt med säljaren.
Leif Läs mer