Markus Lennart Andreas S

Rekommendationer

2018-09-18

1.Dödande av pantbrev.
Julia skickade in fel ansökan till Lantmäteriet, vilket innebar att jag fick göra en ny ansökan. När min ansökan kommit in hade lagfarten ändrats som innebar att jag inte kunde få tillbaka ansökningsavgiften om 500kr.
2.Den annons som Julia skrev för fastigheten/tomten var en ren kopia av en annan annons. Det var inte proffesionellt arbetat.
3.Julia sade i början på året att det andra amorteringskravet som skulle börja gälla 1 Mars i år(2018) inte skulle påverka något. Det kom att påverka hela marknaden.
4.Jag skickade in bygglovshandlingar för fastigheten intill min, så att köparen av min tomt hela tiden skulle kunna se vad som hände där. Jag skickade även in uppdaterade handlingar. Trots det här beställde Julia bygglovshandlingar från Bygglovsingenjör Carl-Magnus Pehrsson. Tyder på mycket dålig ordning.
5.Julia var verkligen angelägen om att budgivningen skulle starta på ett mycket lågt pris, -25% mot utgångspriset, trots att jag sade att det skulle ge en felaktig signal till budgivarna.
6.Vid sista budgivningen blev Julia helt hysterisk och sade att jag måste ta det här budet. Det var inte proffesionellt agerat. En mäklare ska inte pressa vare sig köpare eller säljare.

Jag är inte alls nöjd med Julia som mäklare och kommer inte rekommendera henne till någon annan försäljning. Läs mer