Bengt D

Rekommendationer

2019-11-08

Problem med stopp i en golvbrunn i en dusch kunde mycket snabbt och effektivt avhjälpas av GR Avloppsrensning till ett på förhand överenskommet pris. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. Läs mer
2019-11-10 Rolf P svarar Bengt D
Tack Bengt

Hoppas vi tillfälle att hjälpa er även i framtiden.
MVH
Rolf Pettersson

2019-01-08

Byggande av ett Inglasat Uterum

Alla turerna i den här tråkiga historien finns inte utrymme att återge här men det uterum företaget kontrakterades för att bygga skulle ha varit klart senast i maj 2017. När det äntligen började bli klart efter "sju sorger och åtta bedrövelser" i maj 2018, alltså ett år försenat, var det i kontraktet avtalade vitesbeloppet vid försening uppe på en mycket hög nivå. Företaget fick då ett mycket förmånligt erbjudande att kvitta det stora vitesbeloppet mot att de uppförde grunden till ett växthus, vilket accepterades. Trots den förmånliga överenskommelsen lämnade företaget helt utan förvarning arbetet med växthusgrunden när den bara var halvfärdig och återkom sedan inte, de gick helt enkelt "under jorden". De ansvariga svarade varken på mejl, SMS eller telefon eller kom med någon som helst förklaring till handlandet . Vi blev då tvungna att anlita ett annat mer pålitligt företag som kunde avsluta arbetet med växthusgrunden.

Det utförda arbetet var av mycket varierande kvalitet. Några av killarna var mycket duktiga och noggranna medan andra var riktiga klåpare som orsakade stora förseningar och extra kostnader i projektet , t ex när ett uselt lagt klinkergolv måste brytas upp och läggas om från början.

Det största problemet med företaget var dock de ansvariga personernas nonchalans och uppträdande och sättet att göra sig oanträffbara under långa perioder när problem uppstod eller när arbetet med uterummet helt utan förklaring stod helt stilla och när de till slut utan förklaring bara lämnade byggplatsen med ett halvfärdigt arbete.

Jag vill alltså starkt varna för att anlita det här företaget!!! Läs mer

2018-11-29

Det beställda arbetet utgjordes av markarbete för ett växthus samt murning av en låg mur för växthuset.
Beträffande bemötandet och arbetets utförande finns inget att klaga på, det var utan anmärkning.
Det som drog ner betyget något var en tråkig diskussion efter avslutat arbete gällande faktureringen, vad som ingick resp. inte ingick i arbetet. Detta löste sig dock i slutändan till full belåtenhet. Läs mer
2018-11-30 Mia A svarar Bengt D
Tack för din rekommendation. Ett missförstånd uppstod som sagt vid faktureringen, men det löste sig ju smidigt efter kontakt. Hoppas att ni är nöjda med ert nya växthus!
Mia A gillar detta