Magda

Rekommendationer

2018-12-09

Fibern har installerats av Stadsnätsbolaget i våran nya bostad och skulle vara redo vid inflyttning.

När vi flyttade in var det inte redo. Vi klagade direkt på det och dom svarade att det skulle vara klart och fungera några dagar senare vid Fredag. På Fredag fungerade det fortfarande inte och vi klagade igen.

Varje gång vi ville söka kontakt kunde vi bara prata med kundtjänst/receptionen, som inte visste någonting om vår fiber och inte kunde ge någon information och ej heller koppla oss vidare till projektansvarig.

Varje gång vi klagade blev vi bara tillsagda att "det kommer fungera i morgon". Efter att dom lovat flertalet gånger att det skulle fungera och det inte hölls så tappade jag tålamodet lyckades finna ut från stadsnätsbolaget att det inte fanns någon elektricitet kopplat från vattenfall. Jag fick då tag i vattenfall som sa att dom planerade koppla på elen om en månad! eftersom stadsnätsbolaget ansökt om det för sent.

Så informationen från stadsnätsbolaget om att det hela tiden skulle fungera "imorgon" var inte sant eftersom vattenfall bara skulle kunna koppla in elen 1 månad senare.

Jag hanterade då personligen vattenfall att lösa elen snabbare vilket dom gjorde inom några dagar.

Efter det kom fler löften från stadsnätsbolaget att få igång fibern som inte hölls och det tog en och en halv vecka till innan det fungerade.

Totalt fick vi vänta 2.5 veckor för att ha fibern igång efter att vi flyttat in. Under denna tid ringde jag stadsnätsbolaget nästan varje dag i 2.5 veckor för att få dom att lösa det och det bara lovades flera gånger vilket aldrig hölls. Läs mer

2018-12-09

Magda skrev om Movinga
Movinga utförde inte flytten, detta utfördes av en underentreprenör vilket Movinga inte tar något ansvar för hur det går.

Dom förstörde flera möbler under flytten och körde sönder gräsmattan som fick djupa hjulspår.

När dom var klara och skulle därifrån och jag skulle fylla i pappren så försökte han stressa mig att "bara skriva på pappret", trots att jag skrev upp skadorna som orsakades.

Vi reklamerade även till Movinga som inte kunde ge oss något svar tills efter ca 4 veckor efter att jag fick tjata. Skadorna dom orsakat beräknade vi kosta ca 10000 kr totalt och i slutändan gav dom oss bara 300 kr!!! När vi förklarade till Movinga att vi inte tycker det är rimligt, så ville dom inte ta något ansvar för det.

Vi fick göra oss av med möblerna som var skadade och gräset verkar vi få lösa själva.

Otroligt lågt ansvar och ett av dom sämre företag jag stött på. Läs mer
Alexis L gillar detta