Recensent R

Rekommendationer

2018-12-16

Detta gäller PostNord, Byängsgränd 5, 120 40 Årsta, Sverige.

Har regelbundet skickat min post via dem där, trots att det egentligen är ämnat för företag. Men efter att ha lämnat post/paket via ombud, så hade jag fått nog, då paketen kom tillbaka till mig och inte nått mottagaren. Men nu kommer paket och brev även bort vi dem där på det postkontoret eller via postgången.

Var hos dem och postade paket till Kina och betalade för det samt skrev min avsändaradress samt mottagarens adress på paketet. Skickade också den gången ett till paket fast inom Sverige till ett företag. Det paketet hade jag inte öppnat, dessutom sade personalen att jag inte behövde betala för frakten eftersom paketet var oöppnat. Personalen satte en etikett på paketet om att jag som kund vägrat ta emot paketet, man får ju faktiskt ångra sig. Jag fick därför inget kvitto för just detta paket, men för den andra paketet till Kina. Dessutom fotade jag båda paketen innan de skickades iväg, efter att jag betalat paketet till Kina samt etiketten på paketet fästs på paketet inom Sverige. Sedan gick personalen bakom stängda dörrar med dessa två, sedan gick jag därifrån med hopp om att dessa skulle nå de båda företagen. Dessa postade jag i början av november, men ingen av dem har fått sitt paket ännu. Konstig det är ju december nu!

Anmälde att paketen inte nått mottagaren, men fick höra av PostNord att jag som privatperson inte kunde anmäla, det måste företaget göra. Jag har varit i kontakt med företagen som hävdar att de inte fått paketen samt att de inte kan anmäla till PostNord. Hur det kommer sig vet jag inte. Antigen ljuger företagen om att de inte fått paketen eller så har PostNord slarvat bort paketen eller någon som arbetar där stulit dem. Vilket vet jag inte. Men antar att PostNord är extremt slarviga i sitt arbetssätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Konstigt att PostNord får fortsätta att härja, all personal borde bytas ut och inte få fortsatt anställning. Sedan bör ett nytt företag bildas, med pålitliga anställda som sköter sig som inte är slarviga, bra arbetsredskap samt maskiner som inte gör att post fastnar och kommer bort. Men snälla Riksdagen samt regering skärp er, ni får faktiskt se till att posten ska fungera, ni måste ta ert ansvar! Ni får lön, för att de ska fungera, vi skattebetalare betalar för detta samt er lön. Se till att det fungerar, inte bara håva in lön!

Mitt råd och varning är att inte använda PostNord överhuvudtaget! Det är inte värt det!!! Det finns många andra företag som sysslar med post. Välj någon av dem istället, så får de inga kunder till slut och blir tvungna att lägga ned. Då blir vi av med den opålitliga personalen till slut!

Även om de verkar uppträda hyfsat är det ingen garanti för att de är pålitliga och noga i arbetet. Läs mer

2018-12-16

Detta gäller Lidl, Bussens väg 5, 122 43 Enskede.

Har handlat där i flera år, men nu får det vara nog mina pengar och mig som kund har de mist nu. Otrevlig personal, fullständigt sjuka!!!! När jag väl kom till kassan för att betala bad jag den långa väldigt smala unge herren att inte lägga varorna på det smutsiga bandet, för bandet verkade extremt smutsigt, man kunde verkligen se lorten. Dessutom hade jag bara max 3 varor. Så jag gav honom varorna, han tog emot varorna mycket hårdhänt, typ jag skiter i dig som kund "kärring" (ursäkta svordomen). Sedan gav han mig varorna hårdhänt tillbaka efter att han scannat dem. Väldig otrevlig.

Under tiden som jag betalade för varorna, sade han något, "tjockis". Jag kunde knappt tro vad jag hörde, men sade inte något till honom om detta. Tänkte att han kan nog inte må så bra eftersom han beter sig så mot kunderna. Observera att jag inte är överviktig eller fet. Jag är fullt normalviktig, just det jag har en våg och en spegel som de flesta andra har. Jag vet min vikt, ålder samt längd. Sedan kan man bara gå till 1177 på nätet och fylla i uppgifter så vet man om man är överviktig, fet, normalviktig eller underviktig. Jag hamnar på normalvikt. Så jag förstår inte vad han var ute efter?? Kan vara så att han själv är underviktig, på grund av detta ansåg han då att jag som normalviktig är tjock i hans ögon. Men ändå, ska han inte behandla kunderna på detta vis. Avskeda honom!!! Han jobbar inom service, då ska man vara trevlig och inte säga sådana saker även om jag nu skulle ha varit överviktig eller fet.Byt ut honom mot någon som vet vad service är istället!

Jag handlar där inte mer nu på grund av honom, rekommenderar inte andra heller att fortsätta handla där eller att börja handla där. Han som person stöter bort kunderna, de väljer andra butiker istället. Han förstör för denna butik!!! Varför har ni kvar honom Lidl?

VARNING TILL ALLA HANDLA INTE HÄR!!!! Läs mer

2018-12-16

Detta gäller Ica Supermarket, Årstavägen 43, 120 52 Årsta.

Har handlat på Ica Supermarket i Årsta ett bra tag nu, men aldrig mer. Extremt otrevlig personal!!!! Chefen verkar inte bättre heller när man ringer och klagar på otrevlig personal!

En dag var jag där och handlade precis som vanligt, men blev förföljd av en av personalen en dam. Hon gick efter mig till självscanningen, stod max 1 meter ifrån mig hela tiden trots att jag inte bett om något, hade inte ens tilltalat henne. Sedan började hon att tilltala mig om något. Hon började rota i min tygpåse jag hade med mig. Detta trots att jag inte ens hade passerat förbi spärrarna i butiken än. Sedan började hon scanna det som var kvar i påsen och kollade en extra gång i påsen igen. Men ändå stod hon kvar där ändå. Trots detta. Jag fick inte ens tid och en chans att scanna själv. Obehagligt tycker jag att bli behandlad som en tjuv, bara för att jag inte från början när jag gick in i butiken inte tog en korg och lade varorna i. Vad är näst? Måste jag som kund hoppa på ett ben när jag går dit, för att få handla??? I sådana fall om korgen, kan de väl sätta ett meddelande utanför butiken i fönstret t.ex., där det är skrivet att alla som skall handla måste ha en korg, annars blir man behandlad som en tjuv, trots att man inte är det.

Men vad händer om inga korgar finns, eller om alla korgar är upptagna? Blir vi all behandlade som tjuvar om vi då väljer att handla där? Observera att jag hade bara en enda tygpåse med mig för jag vet att en del butiker kan bli misstänksamma om man har för många eller för stor väska med sig in i butik, vilket i detta fall jag inte hade. Men vad hjälpte det!?

Det finns också kassor där det finns personal bakom, men i detta fall fans det bara 1 personal bakom, alltså damen. Just då var det en man med ryggsäck med sig på ryggen. Men hans väska brydde hon sig inte om att kolla, däremot min. Vad är skillnaden frågade jag henne. Då sade hon att han hade en korg och lade varorna i. Men denna kund kunde också ha stoppat något i ryggsäcken påpekade jag. Då sade hon att han hade en korg. Löjligt tycker jag!!!! Jag kommer klart inte att aldrig någonsin att handla där något mer, mig mister de som kund. Jag rekommenderar inte heller någon annan att gå dit heller!!! Fruktansvärt otrevliga samt omänskliga!! Totalt empatilösa och respektlösa!!!!!!!!! De ska inte få mina pengar något mer, jag väljer andra butiker istället. Avskeda denna dam, gärna också butikschefen, de skrämmer bort kunderna, snart har de inga kunder kvar, bara en tidsfråga innan de får bomma igen.

Gå inte hit folk, välj andra butiker. Vill inte att någon annan ska bli behandlad på samma vis!!!! Varning!!!!!!

Tyvärr är de inte ens värda ett endaste betyg, men annars går det inte att ge omdöme. Läs mer