Rachelle A

Rekommendationer

2019-02-27

VARNING: Blufföretag!
Företaget tränger in sig på din bostad även om den har en säkerhetsdörr, de knackar på dörren till din lägenhet och de bjuder på "billigare" elkostnad om du skriver på vad de kallar ett "provavtal". De insisterar och insisterar, stör och generar tills du blir less och ger upp. De påstår att om du skriver på elavtal så kan du säga upp när som helst. "Låt se hur fantastiskt billigt din elkostnad kommer att bli...du kommer märka skillnaden" säger de tills du skriver avtalet och faller fast i fällan.

De luras. Faktura kommer. Du märker genast att elkostnaden är skyhög och att du har blivit lurad.
Du vill säga upp avtalet.
Du ringer och väntar i telefonkö mer än en timme men du får inte tag i någon. Du skriver mejl istället och du begär om att säga upp avtalet. Kundtjänsten svarar " Dessvärre. Tid för ångerrätten är över".
De låtsas att de inte förstår.

Du ringer igen, väntar och väntar i telefonkö. Du blir nästan less och vill ge upp tills någon av kundtjänsten svarar.
Du begär igen om att säga upp men killen vill koppla dig till någon annan inom företaget.
Du väntar igen och oändligt att få prata med den andra killen. Du väntar i en timme utan att få prata med någon. Du ger upp och lägger på och bestämmer att skriva mejl istället.

Du skriver ett officiellt uppsägningsmejl med fullständiga uppgifter: namn, adress, kundnummer och ärende, "Uppsägning". Du kommer tro att det kommer gå bra denna gång. Men NEJ. Kundtjänsten svarar på ditt mejl "tyvärr är tiden för "ångerrätten" över avtalet går inte att säga upp förrän 24 månader.

Du ringer igen och och väntar och hör massa GULLIGA telefonreklam under tiden du väntar.
Efter den långa väntetiden blir du nervös: "HALLÅ DÄR! Det jag begär om är UPPSÄGNING, inte ångerrätt.
"Det går inte att säga upp" hävdar de.
Kanske du som jag säger: Men jag vill flytta, och när man flyttar avslutar man alla avtal.
Vilket elbolag finns på din nya adress? kommer de fråga dig. De föreslår att hör av dig till ditt tidigare elbolag för att hantera uppsägning.

Du hör av dig till ditt förra elbolag som varnar dig för en högavgift du kommer att betala ca 2400 Kr
Om du avbryter avtalet.

Göta Energi blir man inte av med så här enkelt
så akta dig öppna inte din dörr om de knackar på. Läs mer
2019-02-28 Göta Energi AB svarar Rachelle A
Hej!

Tack för att du tog dig tiden att dela med dig! Det är väldigt beklagligt att läsa det du skriver. Det ligger inte i linje med den service vi vill erbjuda våra kunder.
Vårt motto är att det ska vara enkelt och billigt att vara kund hos oss och det verkar som vi i det här fallet har brustit i vårt mål.

Vi vill hemskt gärna komma i kontakt med dig och hjälpa till med att hitta en lösning som passar dig! Tveka inte på att kontakta oss på 020-23 15 00 och tala med våra elrådgivare.

Varma Hälsningar från oss på Göta Energi AB
2019-04-04 Rachelle A svarar Göta Energi AB
Ni hjälper inte och kommer EJ att hjälpa.
Och vilket MOTTO pratar ni om? Vilken etik?
Ni lurar ju folk. Och ni vägrar säga upp ett bluffavtal
trots att ert ombud, den som smet sig in i vårt låsta hus, har lovat att man närsomhelst skulle kunna säga upp avtalet.
Ni lurar bara folk på pengar.
Och ni fortsätter fiska kunder.
Vem tror ni har ork att ringa er för att vänta i evighet på att få prata med er? Vem har lust att höra era "gulliga" reklamlåtar under den långa telefon väntetiden?
och i vilket syfte ska man ringa er när man redan har fått ett svar?
Jag vill bara flytta bort från min nuvarande lägenhet för att slippa er för alltid.
Läs mer genom att expandera tråden +