Rami I

Rekommendationer

2019-03-25

En trevlig kille men se upp.

Övervärderade vår bostadsrätt för att få sin andra försäljning sålt. (radhuset som min familj köpte)
Vi hamnade nästan på avtalsbrott.
Det lovades en hel del guld och gröna skogar…
Fotografen som anlitades var inte ens i närheten av proffs som andra mäklar firmor erbjuder.
Bilderna var så uselt tagna och inte undran på att inte många dök på visningarna.
Denna mäklare kostade oss 35 000kr för 2 månaders uppskjutning av tillträdes på radhuset han sålde
för att inte hamna i avtalsbrott då han inte kunde sälja vår bostadsrätt.
När 3 månaders hade passerat sades kontraktet upp och en ny mäklare fick göra jobbet som han skulle ha gjort
för att rädda oss från avtalsbrott.
Vi gick med att köpa radhuset efter att denna mäklare skulle först komma förbi oss och värdera vår bostadsrätt så att vi kunde kalkylera på det och det visade sig att i slutändan denna mäklare hade övervärderat vår lgh med 700 000kr.
2019-04-17 Jaime M svarar Rami I
Hej Rami,

Tack för ditt omdöme. Min värdering grundande sig på de senaste som såldes i din förening. Olyckligtvis så försökte vi sälja din bostad hösten 2017 när marknaden sjönk drastiskt. Tråkigt att du kontaktar mig 2 år senare att ni var missnöjda med bilderna. Jag stämde faktiskt av med er innan publicering om ni var nöjda med annonsen.
Återkom om det är något annat jag kan hjälpa er med.

2019-03-25

Efter att nästan hamna i avtalsbrott p.g.a en mäklare från HusmanHagberg som övervärderade vår bostadsrätt för att få radhuset vi kollade på sålt. Så räddade Yosef min familj i sista sekunden. Det är jag evigt tacksam för.
En mäklare som har sina prioriteringar rätt och hjärtat på rätt plats.
Jag kom i kontakt med Yosef tack vare en rekommendation från en god vän som själv jobbar som mäklare i en annan distrikt.
Ska du sälja i Vällingby trakten?
Tveka inte ta kontakt med Yousef om du vill ha en pålitlig mäklare som har stenkoll på området och som verkligen skippar den där mäklar snack säljandet och ger dig en korrekt värdering av bostaden där det stämmer till punkt och pricka.
Jag kommer definitivt att kontakta Yousef igen.
2019-04-03 Yosef L svarar Rami I
Hej Rami,

Stort tack till förtroendet och för de underbara orden. Vi kanske ses en dag igen, dock hoppas vi på bättre förutsättningar ;)

Väl mött
/Y