REZA S

Rekommendationer

REZA S

2019-03-27

Har Köpt en skåpbil från det här stället med brister när det gäller inredning och el och värme.
De har lovat att fixa alla brister efter köpet så jag kunde komma förbi när jag hade tid,Har åkt två gånger dit utan resultat,
Och sist när jag var där ,var det en ung kille som sitter i chefens stol och säger att du har inget papper i handen så visar att vi har lovat dig att fixa bilen och när jag frågade varför mättare på bilen sänktes alltså dragits ner när ni köpte bilen enligt serviceboken ,säger han att vi glömde lägga en sista siffran så du kan skriva en till siffra framför det gamla som står i serviceboken,alltså de lurar folk på det här sättet ,men jag är ändå glad och ska tacka den unge killen,i samband med bilköpet har de berättat att de har en annan verkstad som tillverkar sängar och möbel för hotell eller restaurang ,så jag hade en beställningsorder på över 1800,000 kronor som jag hade tänkt lämna till de medan de fixar min bil,men den här killen visade att det går inte lita på de ,så det är bättre att blir lurad på 50000, än 1800,000 kronor.
Att köpa bill i det här ställe är lika med att blir lurad Läs mer
2019-03-27 Bilcenter i Vårberg AB svarar REZA S
Hej,
Tack för ditt omdöme. Eftersom jag var personen som hjälpte dig så tar jag tillfället att bemöta din recension. När du kom in till firman så begärde du hjälp kostnadsfritt för en inredningsdetalj samt bristfällig värme till benen i en bil som du har köpt från oss för väldigt länge sedan. Eftersom du varken hade köpavtal, reg.nr eller någon dokumentation överhuvudtaget så kunde jag självklart inte hjälpa dig kostnadsfritt, eftersom jag hade ingenting alls att utgå ifrån, vilket du t. om sa att du förstod mycket väl. Därefter förklarade du att du talat med en kollega på firman som muntligen lovat dig att avhjälpa bristerna, och valde att vänta på kollegan som under tillfället var på lunch. Efter ca 10 min ville du inte vänta längre trots att jag sa till dig att han kommer snart tillbaka. Mer än så var det inte. Vi har dessutom inte drop-in till verkstaden, och ej heller hade du ringt och bokat tid eller ens berättat att du ska komma och bokat tid med oss.

Gällande mätarställningen så förstår jag inte varför du nu påstår att mätarställningen sänkts eller att du frågat mig om varför den sänkts. Du visade mig serviceboken, där vid tidigare servicetillfällen så var mätarställningen angiven i km, varav den senaste var angiven i mil, dvs med en siffra lägre. Jag förklarade det för dig och trodde att du förstod det. Det går att kontrollera väldigt enkelt genom att direkt avläsa mätarställningen på instrumentbrädan, och där ser du även att mätarställningen är korrekt angiven oavsett om man skriver det i mil eller km, oavsett om det står i serviceboken eller inte.

Vi arbetar endast med bilar och ej möbler så jag förstår inte vad du menar med möblerna.

Är du fortfarande behov av hjälp så är du varmt välkommen att ringa och boka tid. Du behöver ha reg.nr redo så vi kan hjälpa dig.

2019-03-30 REZA S svarar Bilcenter i Vårberg AB
För det första har du inte hjälp mig ,du och jag träffades i lokalen och du frågade mig varför jag var där,jag fick springa efter dig för att förklara varför jag var där och du sa om jag hade något papper i handen som bekräftar att ni ska fixa de fel som din chef hade lovat mig.
Jag sa att det var muntligt avtal och för det bad jag dig att ringa till din chef.
Du sa att du vill inte störa honom i lunchen.efter 20 minuter bad jag dig igen ,om du kunde höra när han kommer. du ville inte,och när jag frågade om du visste när han kommer ,sa du att du vet inte.så efter det förstod jag att jag inte kommer få hjälp från er därför gick jag.
För att visa att du ljuger ,när jag köpte bilen och väntade att de ska göra i ordning bilen ,så frågadedin chef mig vad jobbar jag med,så jag sa att jag äger ett Hotel och ska renovera det.
Då kom han med en katalog och sa att han har en verkstad som tillverkar sängar och möbler för restaurang och hotel och bad mig att åka dit i fittia och titta på inredning som de tillverkare och jag gjorde det.
Till sist är det lätt att be bekant och släkt
Skriva bra saker om er och höja era betyg i olika sidor på internet.
När det gäller mätarställning ,även om jag eller du skriver en siffra till i serviceboken ,fortfarande har bilen gått mindre än fyra år sen när bilen tillhörde någon annan!!!!!
För mig var det första och sista gången som handlar något från er
Tack.
2019-03-30 Bilcenter i Vårberg AB svarar REZA S
Hej Reza,
Ifall uppriktighet inte iakttas så fallerar hela principen med bedömningar och det är väldigt orätt att komma med påstående som är direkt felaktiga, missvisande och nedsättande bara för att skada en motpart. Hela situationen grundar sig i att du inte ville vänta på att chefen skulle komma tillbaka från sin lunch, som du säger muntligen lovat dig att åtgärda värmen till benen samt inredningsdetaljen i skåpbilen. Ifall du inte ville vänta, och nu även påstår att vi lurat dig så klickar det fel.

För att tydliggöra allt för en sista gång:

Jag frågade aldrig dig "varför är du här" och ej heller behövde du någon gång springa efter mig. Du kom in till mitt kontor och jag hjälpte dig med dina funderingar precis som man ska bemöta kunder på. Jag har ingen som helst anledning att bemöta dig på det sättet du beskriver. Du skrev själv i första inlägget att jag satt på "chefens stol" när du kom in till mig och talade med mig, så du behövde inte springa efter mig.

Eftersom vi utöver garantin skriver ner allt vi kommer överens med kunden om, såsom tillägg av dragkrok, installation av motorvärmare eller andra åtgärder som vi direkt avtalar med kunden om i avtalet utöver garantin, så behövde jag se avtalet för att kunna gå vidare med ärendet. Det är väldigt viktigt för oss eftersom vi dokumenterar allt arbete vi gör och allt vi avtalar utöver garantin. Du hade inte det i det fallet, och återigen, eftersom du sa att du fått det muntligen lovat utav chefen att få det åtgärdat så valde du själv att vänta på honom. Ja, jag ville inte störa honom eftersom vi har det som policy i företaget att få frid under lunchen. Annars skulle telefonen plinga hela tiden och man kan inte få frid under sin korta lunch.

Du väntade i ca 10 minuter och därefter kom du in till kontoret igen och sa att du inte ville vänta längre och skulle gå, så jag sa till dig att han kommer snart men du ville ändå inte vänta och gick ut, så jag förstår inte varför du skriver att vi lurat dig och/eller inte skulle ha hjälpt dig? Det enda du behövt göra är att antingen komma tillbaka och prata med personen du avtalat med, ringa och boka tid, eller vänta en kort stund tills han kommer från lunch. Mer än så är det inte.

Bolaget bedriver endast bilförsäljning och vi arbetar inte med möbler.

Gällande mätarställningen, du visade mig serviceboken och undrade varför det i den senaste servicetillfället står lägre mätarställning, och trodde därmed att mätarställningen var fel. Jag förklarade för dig att vid de tidigare servicetillfällen så var mätarställningen antecknad i kilometer, varav den senaste i mil. Mätarställningen i bilen är dock angiven i kilometer och är ej mindre än vad som står i serviceboken oavsett om mätarställningen är angiven i kilometer eller mil i serviceboken, så är det korrekt och följer intervallen.

Du sa ingenting om att mätarställningen i bilen visar lägre mil än för fyra år sedan, lägre mil än vid samtliga servicetillfällen. Det är helt orimligt också då bilen skulle knappt kört något alls vid köptillfället, men samtidigt ha fullstämplad servicebok med tydligt angiven mätarställning vid varje tillfälle!? Och ifall mätarställningen mot all förmodan och sannolikhet är felaktig så rekommenderar jag dig att reklamera bilen. Du är välkommen så kan vi reda ut det och hjälpa dig med det.

Bilcenter i Vårberg
2019-03-30 REZA S svarar Bilcenter i Vårberg AB
Till sist är det lätt att be bekant och släkt
Skriva bra saker om er och höja era betyg i olika sidor på internet.
För mig var det första och sista gången som handlar något från er
Tack.
2019-04-01 Bilcenter i Vårberg AB svarar REZA S
Hej Reza,

För att tydliggöra allt för en sista gång:

Bolaget bedriver endast bilförsäljning och vi arbetar inte med möbler.

Bilcenter i Vårberg
Läs mer genom att expandera tråden +