Kajsa Ulrika B

Rekommendationer

2020-11-29

Nu har jag mottagit omleverans av gran från er och skickade tillbaks den med vändande leverans då jag återigen fick en alldeles för liten gran. Det här är inte okej. Ni säljer granar som ska vara 150-200cm, de är Max 130 cm med en 20 cm topp. Leveranskillen var super serviceminded och föreslog att jag kunde ta en större gran som inte kunnat levereras detta var dock inte ok med kundtjänst som tyckte att jag skulle:
Ta emot den lilla granen som jag ändå visste jag måste reklamera
kontakta kundtjänst för reklamation
Göra en ny beställning av större gran
Invänta ny leverans
Betala för ny leverans

För ett företag med nöjd kund garanti och säger sig tänka på miljön med minskning av transporter är detta helt förkastligt. Ni vill inte återbetala för att man avsäger sig ångerrätten. Surprise! Det gäller inte om ni inte levererar vad ni lovar. Kundtjänst under all kritik
Granen, som enligt er hemsida ska vara en premium Disneygran. Jag vet inte vilken Disneyfilm ni menar men om ni gillar en gles liten gran med bara grenar på en sida så ta en från Smålandsgran! Läs mer
2020-12-02 Smålandsgran AB svarar Kajsa Ulrika B
Hej igen Kajsa,

som vi tidigare skrivit till dig i andra kanaler är granar färskvaror och därför kan vi inte garantera en viss längd eller symmetri. Vi har försökt att åtgärda din leverans och skicka iväg en ny leverans, men du nekade den och skickade tillbaka granen.

Det betyder alltså att vi har skickat iväg två leveranser till dig. Vi hade kunnat göra en återbetalning men du har nekat granen vid ny leverans och därför har vi tyvärr ingen möjlighet att göra en återbetalning.

Du fick alltså en ny leverans av din första gran och nekade sedan din andra leverans.

Dessutom bad vi om helhetsbilder som underlag för bedömning av längden, men det fick vi aldrig. Endast på en mindre del av granen.

Är du fortsatt missnöjd och upplever vi gjort fel ber vi dig ta vidare kontakt med vår kundtjänst.

2020-03-22

Jenny är mycket proffsig i allt hon gör - från information kring behandlingen till teknik och resultat. Jag är mycket nöjd med både resultat och upplevelse och ser fram emot nästa gång 🙂 Läs mer

2019-04-06

God mat och bra service. Rekomenderas! Läs mer