Vincent Phuc N

Rekommendationer

2020-10-02

Hej. Har köpt ett bord från Nordiska. Färgen och beskrivningen på hemsidan stämmer inte vad den är i verkligheten tycker vi. Vi är båda missnöjda med köpet och vill reklamera bordet. Tyvärr så blir vi tvungna att betala för upphämtning och får ej tillbaka pengar för inbärning. Vi har beställt ett brunt bord och färgen skilde sig från bilderna. Vi är besvikna. Bordet väger runt 90kg och är inte bara att packa ner då den är en enhet som ej går att plocka isär. Detta står även i lagen men nordiska verka inte vilja hjälpa mig med det eller förstå konsumentköplagen. Jag har fått avbryta mitt jobb pga att flera gånger kontaktat nordiska, personalen ger olika besked och deras bemötanden och engangemang för kundens bästa kan ifrågasättas. De har svårigheter att förstå vad kunden önskar, rekommenderar ej att köpa från detta företag då det finns bättre konkurrenter med bättre support och kundbemötande som vi har upplevt. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932 Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587). Jag har en renovering hemma och bordet är i vägen, vilket medför hinder för mitt arbete. Absolut inte nöjd med deras kundbemötande Läs mer