Paul Håkan E

Rekommendationer

2019-07-02

Vi är nöjda från start till mål med både flytt och städ.
Dagen för flytt vad det kaos i Stockholmstrafiken och flyttkillarna meddelade detta i god tid och blev "bara" 30 minuter sena. De skötte allt i gamla bostaden medan vi förberedde deras ankomst i ny bostad. De värdefulla möblerna var inplastade och allt ställdes på sin plats. Snabba och trevliga samt rutinerade.
Kartonger fick vi i god tid i förväg och de hämtades snabbt på tid efter uppackning.
Städningen var klanderfri och både säljare och köpare var mkt nöjda! Tack - vi kommer anlita er igen - om vi flyttar igen. Läs mer

2019-05-20

Säljaren av lägenheten till vår bostad anlitade detta bolag för flyttstädning.
Vi möttes av skåphyllor i kök som till viss del inte var rengjorda.
Fann städmedel kvar(glömda) under badkaret.
En tvättmedelsinkast i tvättmaskin som var ingrodd av diverse mycket gammal tvätt- och sköljmedel samt smuts.
Vi kontaktar bolaget och får bland annat följande svar:

Vi kompenserar ej i form av pengar utan har vår garanti och arbetar utifrån det.
Det är tråkigt att du är så besviken på oss när vi följt våra regler punkt till pricka.

Enligt mig så klarar jag mig utan kompensation - men - jag undrar vad (?) det är för regler de följt till punkt och pricka.
Nu har jag följt deras VD:s rekommendation och skrivit ett omdöme som de bad om på deras hemsida. Läs mer
2019-05-20 HemMiljö svarar Paul Håkan E
Hej Paul Håkan,

Självklart ska inget städmaterial lämnas kvar och städningen ska vara utförd enligt vår checklista, så vi förstår att ni är besvikna. När vi utför flyttstädningar så ringer vår personal till den som köpt städningen för att denne ska kunna göra en besiktning på plats tillsammans med personalen. Vi rekommenderar även samtliga säljare att underrätta sina köpare när besiktning kommer att ske, så att även köparen får en möjlighet att gå igenom städningen innan inflyttning. Om vi har missat någonting i städningen så har vi en 48 timmars nöjd kundgaranti där vi kommer tillbaka och åtgärdar det som missats vilket vi även har erbjudit er. Om ni önskar att vi ska komma och åtgärda bristerna i städningen så kan ni ringa vår kundtjänst på 020 10 00 15.