Johan T

Rekommendationer

2019-05-25

Regelbunden hemstädning
Vår ordinarie städare har gjort ett bra jobb som vi är nöjda med. Tyvärr har det inte fungerat lika bra med ersättare. Något som heller inte fungerat bra från Hemfrid är utbildning och hantering av säkerhetstänk. Framförallt en ledningsfråga då det handlar om utbildning av personal. Exempel, ett av Sveriges största hemtjänstföretag bör ha rutiner för hur personalen hanterar Sveriges vanligaste hemlarm (så kunderna slipper samtal från larmcentral titt som tätt eller att larm inte på påkopplat efter slutfört arbete) samt rutiner för hur ledningen för städpersonalen kontaktar kunderna vid problem. Har upplevt nonchalans i samband med dessa frågor som är en av de viktigaste då kunderna släpper in städhjälp i sina hus på en tid som de oftast själva inte är hemma. Läs mer
2019-05-28 Hemfrid svarar Johan T
Hej Johan,
tack för att du tar dig tid att skriva till oss och vi är glada att höra att du är nöjd med ordinarie Hemfridare.
Hör gärna av dig till områdesansvarig med feedback på vad ersättaren missat så att vi kan åtgärda det och säkerhetsställa att Hemfridaren får veta vad hon kan förbättra. Likaså kan områdesansvarig gå igenom larminstruktionerna en gång till så att felet inte upprepas.
Vi på Hemfrid har en hög prioritet på säkerhet och trygghet och detta har vi givetvis med i vår utbildningsplattform. Vi är tacksamma att du ger feedback så att vi kan se om vi kan förbättra utbildningen i denna del.
Önskar dig en fin sommar, Thomas Hemfrid Kundtjänst