JÖRGEN R

Rekommendationer

2019-08-13

Vi har anlitat QICON för kompetterande arbeten i samband med att vi byggde på ett andra våningsplan på vår villa. Komponenterna till våningen levererades av en hustillverkare, och QICON utförde arbeten som upp- och nedmontering av byggnadsställning, montering och tilläggsisolering av träfasad, dragning av vatten, avlopp och el, montering av stommar till innerväggar, installation av vattenburen golvvärme, samt slutmontering av elkomponenter med brytare och kontakter i den nya våningen. De har även gjort allt väsentligt i ett nytt badrum i våningen, såsom tätskikt, ytskikt med plattsättning och montage av inredning och elkomponenter.

För att sammanfatta först: QICON är ett pålitligt, skickligt och gediget byggföretag, vi kan varmt rekommendera dem!

Lite mer i detalj, och exempel:
QICON ger mycket detaljerade och omfattande offerter, och är snabba på att justera och lägga till eller dra ifrån delar, och visa på hur olika alternativa lösningar på jobb påverkar priset.

Vid senare tillägg under arbetets gång är de snabba och precisa med att speca vad kostnaden för tillägget blir.
Det är alltid mycket tydligt vad jobb och material kommer att kosta, och fakturering sker med tydliga underlag och alltid i efterhand, när jobbet är utfört eller materialet levererat. Alla fakturor vi har fått har varit fullständigt korrekta till minsta kommatecken.

Kommunikationen har i vårt fall fungerat mycket bra, vi har alltid fått snabba svar på frågor, och projektledare och arbetsledare har alltid varit tillgängliga.

Vid något tillfälle blev jobbet inte tillräckligt bra, men QICON agerade på alla våra påpekanden, och rättade till det som blivit fel utan knot.

I vårt fall var QICON en part i jobbet, och ovan nämnda husleverantör en annan, vilket har krävt en del koordinering med vad som gjorts när. Vi har dessutom varit lite krångliga som kund, och har velat göra mycket jobb själva för att hålla ned kostnaden, som målning, montering av innerväggar, ytskikt, läggning av tak mm, vilket har krävt ytterligare planering och koordinering. Detta har funkat mycket bra med QICON, det har varit lätt att planera olika arbeten i sekvens.

Vid planering av hur saker ska göras har QICON varit kreativa och måna om att slutresultatet ska bli bra, och kommit med värdefull input och förslag, även i detalj.

I de fall QICON har stått för inköp av material, t.ex. golvvärmekomponenter, elkomponenter, isolering mm, har de alltid valt produkter av hög kvalitet, men hållit mycket rimliga priser.

Efter viss tvekan (budgeten var lite begränsad...) lät vi QICON göra badrummet, med bl.a. tätskikt och plattsättning. Resultatet blev fantastiskt, helt enligt vad vi hade hoppats på och ändå till en rimlig kostnad, som vi upplever det. Thanks Ben!

Tack för ett bra jobb, och stort lycka till i framtiden!
J&M Läs mer