Mia S

Rekommendationer

Mia S

2019-08-25

Mäklaren assisterade en advokat i en s.k. tvångsförsäljning. Han uppträdde partiskt och lämnade information till min ex på ett sätt som gjorde att det var omöjligt att göra upp affären i godo. Han var oproffsig och girig - tänkte bara på att det MÅSTE bli affär så att jag får mina pengar.
Han lämnade FEL uppgifter gällande skatteinbetalning. Allt för att jag inte skulle ha möjlighet att ropa in hela huset.
Han uppträdde fegt och falskt - en av de värsta mäklare jag träffat. STOR oro inför möjligheten att stöta på honom i framtiden. Läs mer
2019-08-28 Lars H svarar Mia S
Hej Mia
Som mäklare får man ibland uppdrag som innebär att man blir anlitad av ett ombud, ex advokat.
Då detta sker beror det oftast på att parterna inte kan enas kring en försäljning vid ex dödsbo, skilsmässa etc.

Då vi som mäklare får ett sådant uppdrag så är oftast arvodet ett förutbestämt belopp vilket innebär att vi erhåller den förutbestämda summan oavsett försäljningens utgång.
Allt detta sker genom ombudet som är vår uppdragsgivare. Vi arbetar således inte i direkt mening på säljarens uppdrag.

Jag har full förståelse för att vissa fastighetsägare kan uppleva stor besvikelse då något de håller kärt framtvingas till försäljning.

Som mäklare så strävar man alltid efter att alla parter skall bli nöjda. Ibland då parter inte blir nöjda kan upplevelsen bli att man känner sig orättvist behandlad.

Jag tar gärna ett samtal med dig för att förklara mitt uppdrag och min syn på alla delar i affären. Alternativt om du vill prata med vår kundombudsman som du når på 08-54545520
/Lars Holmgren