ANDRÉS K

Rekommendationer

2019-08-27

Spontant omdöme
Sämsta skiten jag varit med om. Mitt nya bolag säger upp allt som har med dom att göra då dom är så dyra.

Får sen en faktura på:
Rörligkostnad avtalsbrott: 70:-
Fast kostnad avtalsbrott: 650:-

Helt sinnes. Sämst. Skulle aldrig rekommendera dessa till någon.

Det skriver fint att man kan ”lösa det” men det är genom att byta tillbaka till dom. Betalar hellre 720 och det dubbla än att gå tillbaka. Läs mer
2019-08-28 Göta Energi AB svarar ANDRÉS K
Hej Andrés!

Vad tråkigt att höra att du fått den här bilden utav oss!

I ditt avtal och i dom allmänna avtalsvillkoren så står det att vi har rätt att debitera kunden för det vi förlorar under den återstående avtalstiden om avtalet bryts innan avtalstiden löpt ut. Ditt nya bolag som sa upp ditt avtal hos oss borde ha tagit hänsyn till din avtalstid för att du skulle slippa denna kostnad. Det du kan göra, eftersom ditt nya bolag gjort en miss med uppstartsdatumet, är att kontakta dom och be dom stå för denna kostnad.

Har du några andra frågor eller funderingar kring ditt avtal eller kring denna faktura, vänligen kontakta oss på telefonnummer 020-23 15 00 eller via mail på info@gotaenergi.se så kan vi hjälpa dig med ditt ärende.

Mvh
Emma
gillar detta
1