Arne A

Rekommendationer

2019-10-09

Fastigheten som min fru och jag köpte såldes av en advokat, som hade uppdrag som god man åt fastighetens ägare. Det var tingsrätten i Uddevalla som hade utsett advokaten och gett honom uppdrag att sälja fastigheten. Tingsrätten satte även ett lägsta försäljningspris. Själva försäljningen skedde genom auktion, typ gammal hederlig "bonna auktion" där alla närvarande hade rätt att bjuda på fastigheten. Den som bjuder högst får sedan köpa och sedan omgående erlägga 10% av köpeskillingen i handpenning. Allt med försäljningen sköttes rent praktiskt av advokaten.

Lars kontrakterades av advokaten att presentera fastigheten inför försäljningen. Han tog fram ett mycket genomarbetat prospekt på fastigheten, med bra bilder och nyttig och saklig information. Han höll sedan i de öppna visningarna och svarade på alla frågor jag hade. Till skillnad från flera andra mäklare jag mött så svarade Lars alltid korrekt på de frågor jag hade och var mycket påläst om fastigheten. Det var lätt för att få förtroende för Lars och jag skulle varmt rekommendera honom vid framtida fastighetsaffär. Läs mer
2019-10-10 Lars H svarar Arne A
Stort tack Arne för det fina omdömet:) Hoppas att ni kommer trivas i ert nya vackra hus.