Björn S

Rekommendationer

Björn S

2019-10-31

Lidalund, Ärla.
Usel visning. Mäklarna hade dålig koll både på vad servituten innebar och vad som måste göras på huset. Mottagande var än mer uselt då det inte var någon som tog emot dem som kom dit utan man fick söka upp personen själv för att få en beskrivning av objektet, om det eventuellt fanns kvar, vilket det självklart inte gjorde.

Vid budgivningen hörde Anne Danielsson av sig via sms och sa att budgivningen var klar och att jag vunnit budgivningen därefter kom det in nya bud. Och ringde hon och sa att nu är inte budgivningen klar längre
Förklaringen då var att man inte stängde budgivningen innan man skickade sms och sa att den var klar!
Men när jag för andra gången vunnit budgivningen så kunde man helt plötsligt stänga budgivningen.
Förväntningarna man hade var en schysst budgivning, bra koll på objektet och en trevlig mottagning men det blev helt tvärtom.
Absolut det sämsta betyg man kan ge och lite till. Anne Danielsson är en skojare till mäklare. Jag hoppas verkligen att denna text hamnar i hennes objektsbeskrivning då det endast står superlativ om henne i den. Då kanske folk slipper bli irriterade och känna sig lurade! Detta är naturligtvis knappast troligt men förhoppningen kan väl vara att hennes chef nås av denna information . Jag kommer aldrig använda mig av Svensk fastighetsförmedling i Eskilstuna och jag kommer sprida min upplevelse för den som tänker köpa objekt av dem! Läs mer
2019-11-05 Anne D svarar Björn S
Tack för din Reco. Jag är uppriktigt ledsen över att jag inte levt upp till dina förväntningar i samband med din bostadsaffär. Detta fritidshus hade ett enormt stort intresse, ca 50 sällskap på visningen, vilket gjorde det svårt för oss mäklare på plats att söka upp alla intresserade. Jag mötte därför upp vid entrén för att se till att alla som kom fick en objektsbeskrivning samt svar på de frågor som uppkom. Mina 2 kollegor var visningsvärdar på fastigheten, allt för att det skulle vara så smidigt som möjligt för alla gäster.

Även kring budgivningen var det många spekulanter att hantera och det kom även in bud i ett sent skede som du beskriver. I vårt samtal vi hade då förklarade jag att vi som mäklare är skyldiga att framföra alla bud till säljaren, även de som kommer in sent. Det är sedan säljaren som väljer vem de vill sälja fastigheten till och affären är inte klar förrän kontraktet är skrivet. Jag förstår till fullo att en sådan här händelse grusar din upplevelse av bostadsaffären och jag beklagar detta. Jag ska tänka på att bli ännu tydligare i min kommunikation framöver samt försäkra mig om att min kund förstått omständigheterna kring budgivningsförfarandet.
/Anne