MONICA A

Rekommendationer

2020-08-01

Lagning för 3.350 kr pajade inom ett par år (sätta fast ringen runt boetten på min Tag Heuer). Stjärnurmakaren i Sickla vägrade göra något åt saken för att kvittot hade så blek trycksvärta att han inte kunde se datumet. Som om det är mitt fel att de använder så dålig trycksvärta på sina kvitton! Det har säkert gått mer ett år tyckte butiksmannen, och då är garantitiden ute. Jag sa att, visst, det kan ha gått 1,5-2 år sedan lagningen - men tycker han alltså att det är rimligt att en lagning för 3.350 kr bara håller i ett år? Ska jag behöva göra om lagningen varje år för 3.350 kr? Han ryckte på axlarna. Helt ointresserad. För övrigt var urmakaren på semester till 10 aug. Noll servicetänkande, likgiltigt bemötande, dåligt utförda lagningar. Läs mer

2019-12-09

Här blev jag både uppskörtad och utskälld av den otrevligaste gubbe jag någonsin stött på i servicesammanhang. Uppdraget var att fixa dragkedjan på min ryggsäck. Det skulle kosta 390 kr. När jag kom för att hämta ryggsäcken hade han satt dit en minimal metallplupp, och för detta jobb ville han nu ha 440 kr. Jag undrade varför han höjt priset, och han fräste att det borde jag väl veta att han har rätt till enligt lag, att lägga på tio procent! Men dels hade han ju lagt på mer än tio procent, och man kan undra vad han hade tänkt sig att göra för det pris han uppgav först? Titta på väskan? Hur hade det ens varit möjligt att göra mindre än det han gjorde? Dragkedjan glipade i ena änden, vilket han kommenterade fräsande med "att det var minsann inte han som sytt väskan"! Nej, det stämmer, det har det franska märket Longchamp, som tidigare lagat en likadan ryggsäck åt mig - i Frankrike - för ett par hundra kronor. "Såna löner jobbar vi inte för i Sverige borde jag väl fatta, om jag nånsin haft ett jobb i livet! Ja, det har jag faktiskt. I snart 40 års tid. Den här gubben överträffade Mr Faulty i total absurditet. Läs mer