Bo Torsten Johan S

Rekommendationer

2020-01-20

Vi har tecknat en villa hemförsäkring stor som Folksam marknadsför som den bästa försäkring man kan ha. Efter ett skadefritt år råkade vi nyligen ut för en vattenskada. Handläggningen av denna skada har varit under all kritik. Vi har bildbevis på vattenfläckar som finns på golv samt att vår egen besiktningsman konstaterat att vattenskada finns, men handläggaren anför att ingen vattenskada föreligger.

Som konsument blir man förskräck av hur oförsäkrad man egentligen är med Folksam samt hur amatörmässigt deras skadeärenden sköts samt deras kompetensnivå.

Jag arbetar som fastighetsmäklare och möter många kunder som frågar om bra försäkringsbolag och jag kommer direkt att varna dom för Folksam. Läs mer