OVE H

Rekommendationer

2020-10-19

Man ska nog tänka sig för många gånger först innan man anlitar städfirman Hushållstjänst i Sverige AB från Gävle. Sämre städfirma får man leta efter. Man går ut och kallar sig för att vara auktoriserad, att man har städutbildad, kunnig personal. Företaget städar i vårt trapphus. Vi har påpekat flertalet gånger på underkänd trappstädning då det inte har varit rent, man har ofta fuskstädat, eller som idag när jag påpekade tydligt till städpersonal att ingen har städat trapphuset på över 3 (!) veckor. Till svar får jag ett nonchalant gapskratt när två städpersonal går in i vårat trapphus, vilket bevittnades av annan person. När vi kort därefter kommer tillbaka och går in i trapphuset är det fortfarande ostädat, alltså ännu ingen städning (!)
Nu har vi vänt oss till hyresvärden och informerat om detta, tydliga foton är tagna!
Tycker det är på sin plats att ge detta företag en väl värd kritisering på ett länge uruselt dåligt städande !

2021-04-01
-Äntligen är ny upphandling klar och som det verkar är vi hyresgäster av med Hushållstjänst i Sverige AB's fuskstädning, gudskelov ...!!! Läs mer

2020-07-26

Är ute och husvagnscampar, ringer runt i Färila till olika campingar genom husvagn.se.
En av dom vi ringer upp är just Lillbyängarnas Camping, Härjedalsvägen 198.
Det står INGEN information alls om campingen, INGET om antalet husvagnsplatser, INGENTING om det finns elstolpar, dusch och toalett, INTE heller något om pris ...!

Nåväl, vi ringer och en kvinna svarar och ger mig i stort sett direkt inget trevligt bemötande, när jag frågar om just hennes camping, om elstolpar och annat, besvarar hon oss i det närmaste surt och kort, att det inte finns någonting mer än en plats på gräsmattan för husvagnen ...!

På frågan om priset svarar hon 300:- dygnet (!)

WoW, tyckte vi som då givetvis undrade hur man kan ta så pass mycket bara för en gräsplätt för husvagnen och INGENTING mer, Järvsö Camping tar 340:- dygnet och har elstolpar, toalett, dusch, vatten.

Kvinnan fortsatte sitt sura och korta bemötande med att hon minsann hade citat " massa omkostnader för vatten och gräsklippning ", och tyckte vi att hennes pris var högt " åk då till någon annan camping " ...!

Just denna camping, Lillbyängarnas Camping, är då helt struken som campingplats.
Vi rekommenderar DEFINITIVT INTE denna " camping " ..! Läs mer

2020-05-19

OVE H skrev om EVOFILM
Handlar man av ett företag, i detta fallet av EVOfilm i Helsingborg, så förväntar man sig som kund att företaget först och främst följer konsumentköplagen, att man snabbt rättar till löser eventuella problem eller felaktigheter ur produktion till kund, i mitt fall har man definitivt inte alls gjort det (!)

Först när jag påpekar felaktigheten och skickar bilder på den samma, får jag e-mail där man skriver,
" Tack för ditt e-mail. Vi har inte kunnat ta detta vidare förrän nu då vi väntat på bilderna från dig, därav dröjsmålet. Vi har tagit detta vidare till vår produktion och ber de skicka ut en ny solfilm till din vänstra bakruta ( sett framifrån ). Vi återkommer när vi får svar från dem. Ha en fin kväll "

När detta dröjer och ingen solfilm kommer, så e-mailar jag företaget igen som då svarar att man inte kan skicka mig någon ny solfilm och ersätta den solfilm som skrynklat ihop sig uti kanterna och bokstavligen släppt kostnadsfritt.

Istället skriver man i e-mail att man är ledsen att jag missuppfattat deras första e-mail och jag erbjuds istället 50% rabatt på ordinarie pris till en ny solfilm, riktigt uselt och oseriöst (!)

Jag kontaktar företagets kundtjänst via telefon och påtalar konsumentköplagen,
" -En konsument har tre års reklamationsrätt, oavsett utfästelse om garanti från näringsidkarens sida, för fel som inte orsakats av konsumenten. Dvs köprättsliga fel.
-En näringsidkare har således två lagningsförsök på sig för åtgärd av samma fel. Om detta inte är aktuellt ska konsumenten i stället ersättas med en ny likvärdig vara. "

Konsumentvägledarens bedömning, " -Då solfilmen inte passar föreligger ett köprättsligt fel, vilket företaget är skyldiga att åtgärda utan kostnad för konsumenten. "

-Trots detta så vägrar man än så länge att ersätta mig med en ny solfilm (!)

-Till mitt nästa fordon väljer jag nog ett mera seriösare företag (!) Läs mer

2020-03-16

Jag som bilägare har alltid trott att man kan lita på verkstäder som är auktoriserade, att man där agerar schysst emot kunden.
I detta fallet med MECA - JM Bilservice, 2019-06-21, så känner jag mig lite uppkörd.
Renovering av löstagbar dragkrok hos Eskilstuna-företag skulle kosta 998 kronor med frakt, så långt är det helt okej!
Men att killen som hamra och röck lite för att få loss densamma hos MECA, sa att det skulle endast kosta ett par hundra, skulle innebära slut- timkostnad på 1591 kronor, var ändå rätt magstarkt gjort!
Nu var jag för besiktningen tvungen att fixa dragkroken, jag var nödgad att få hjälp, men att ifrån det till att bli uppkörd såhär, det hade jag aldrig trott!
Ett råd till andra bilägare är att se sig om efter någon mer seriösare bilverkstad än denna, det kan bli mer kostsammare i slutet än vad de sagt!
-Jag kommer då ALDRIG någonsin att komma tillbaka och anlita denna MECA verkstad i Hudiksvall! Läs mer
2020-06-16 MECA bilverkstad Hudiksvall svarar OVE H
Hej Tack för din feedback!
Vi tycker att det är tråkigt att vi fått denna recension trots vårt hårda arbete. Där vi försöker hjälpa kunden snarast möjligt och till en rimlig kostnad. I detta fall då du kontaktade oss 8månader senare och beskrev ditt missnöje återbetalde vi samma dag den summa som överskred den, enligt dig egentliga arbetstiden. Kundmottagaren var tyvärr inte på plats och hade därmed dåliga uppgifter på tidsåtgången vilket ledde till denna tråkiga situation.