Rekommendationer

2020-09-04

Jag är mycket nöjd med Skogsgläntan. Vårt barn stormtrivs och älskar personalen, kompisarna och även maten som serveras! Läs mer

2020-09-04

Brf Kantarellen 11 är en mycket trevlig förening att bo i. Styrelsen känns professionell och gör sitt bästa för att vi som bor här ska trivas.

Sedan renoveringen av innergården blev färdigställd kan vi njuta av både skog, lekpark och bordsytor för middag ute! Läs mer

2020-09-03

Nordiska inglasningar säljer och marknadsför troligtvis den bästa uterumslösningen på marknaden som dessutom är helt skräddarsydd efter vår balkong, om de nu hade kunnat leverera vad de säljer. Vi fastnade för det dyrare alternativet vår/höst eftersom vi ville kunna nyttja balkongen så mycket som möjligt. Vi fick ett reducerat pris jämfört med vad det ”egentligen” kostade, men då fick vi lova att ge dem en bra recension på nätet. Här borde kanske våra varningsklockor ringt?!

Monteringsdag bokades in med en dag extra i fall det skulle dra ut på tiden. Efter montering lutade hela glaspartiet nästan en hel centimeter per meter, det fanns vassa kanter på plåtarna, de skräddarsydda plåtarna längs fasaden var skarvade, eftersom deras maskin endast kan bocka plåtar som är 2,5 meter. Dessutom hade sidofönstret, som var måttanpassat efter vår balkong, fel vinklar som inte helt följer balkongens vinklar.
Nordiska inglasningar har åtgärdat många fel och rätat upp glasväggen efter att vi reklamerat det men det har kostat oss mycket tid, totalt 9 tillfällen med montering och åtgärder samt en oberoende besiktningsman. Det som återstår nu är ett fuktinsläpp som besiktningsmannen påpekat, som Nordiska nu sagt att de inte kan lösa.
Nu har vi lämnat vår recension och har du läst ända hit kan det vara värt att kolla igenom övriga recensioner. Läs mer
2020-09-17 Christoffer K svarar Sandra K
Hej Sandra & Christian,

Det är väldigt tråkigt att du inte är nöjd med oss som leverantör och vi har faktiskt aldrig upplevt något liknande fall som detta tidigare. Jag tar verkligen till mig allt du säger och vi rannsakar oss själva hela tiden för att se om vi brustit i våra rutiner eller i den produkt vi levererat.

Att vi skulle ha gett en rabatt vid försäljningstillfället för en recension på nätet låter i mina öron som försäljningschef både orimligt och helt osannolikt.

Skulle vi inte leva upp till kundens förväntningar så som utlovat så skulle vi i slutändan ändå få en recension som denna (trots den rabatt du påstår dig ha fått) och det vore pengar i sjön för oss att arbeta på det viset. Nöjda kunder lämnar bra recensioner gratis och vi strävar därför alltid mot att överträffa kundens förväntningar.

Det är alltså uppenbart att varken vi eller andra aktörer arbetar på det viset eller har någon som helst vinning i att skänka bort pengar eller arbeta med ohederliga metoder.

Beträffande ert ärende så var det så pass mycket turer med olika ”fel” som vi försökte tillmötesgå och anpassa efter era krav. Det var det ena felet efter det andra och tillslut ville ni att vi skulle reparera hela eran balkong som hade dålig betong och släppte igenom fukt. Tillslut fick vi nog och ålade er att ta in en oberoende besiktningsman för att kontrollera vårt arbete och den produkt vi levererat. Att underhålla betongen och balkongen i sig är en fråga för er förening och något helt annat än att köpa en inglasning.

Besiktningen utfördes och blev godkänd varefter vi var behjälpliga att åtgärda några mindre kosmetiska brister för god ton skull, helt utan att ta betalt för någon av alla gånger vi varit hos er. Det kan påtalas att även besiktningsmannen inte alls förstod vad betongen i er balkong hade med oss som leverantör av inglasningar att göra.

I och med detta trodde vi att allt var klart med er…Tills det dök upp att ni därefter?! anmält oss till allmänna reklamationsnämnden och vill ha alla pengar tillbaka..

Även nämnden ansåg, precis som besiktningsmannen, att vi inte gjort något fel i vår leverans:
Citerat från nämndes beslut:
” Utöver nu behandlade fel har Sandra Karlsson i nämnden påtalat andra brister i entreprenaden. Då hon inte åberopat någon utredning som stödjer att det i dessa fall är fråga om fel i tjänsten, ska hennes krav i denna del avslås.”
”Med hänsyn till att företaget före besiktningen åtog sig att avhjälpa påtalade mindre fel i entreprenaden och det endast är sådana som redovisas i besiktningsprotokollet, har Sandra Karlsson inte rätt till ersättning för besiktningskostnaden. Även i denna del ska hennes krav därför avslås.”

Utfallet från nämnden kom 2020-09-03 och du har skrivit denna recension samma dag som du fick avslaget.

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte