RAINO R

Rekommendationer

2021-11-01

LBF Shine&Tire AB
Beställde en enkel kemtvätt/impregnering på LBF Shine&Tire Lidingö.
(Företag avknoppat från Lidingö Bilforum).
Taket kom tillbaka med zebra-ränder kors och tvärs över taket. Tyget VAR smutsigt och behövde kemtvätt, men inte alls sliten och mögligt som motparten påstår i min anmälan till ARN. Är man duktig i sin utövning är man varsam med dessa medel och väljer avbryta om man anser underlaget inte klarar av behandlingen. Man tvättar i så fall varsamt och INTE harvar på med tryckspruta på nära håll.
Tyget på cabrioleten blev därmed delvis förstört p.g.a. ovarsam behandling. Besiktigad av två oberoende företag i branschen som uppmanade mig gå vidare i mitt ärende. Ingen vågar dock framträda offentligt till mitt stöd.
Min försäkring hänvisar till reklamation.
Jag står med ett tak som ser ut som om en berusad barberare kört kors och tvärs över en skalp och därmed med en betydlig värdeminskning på min bil. Ett nytt tak kostar 23 000.

LBF Lidingö lämnade mig kallt med faktura på 1900:- 10 dagar. Eftersom ingen vågade framträda offentligt som stöd för min sak lade jag ner ärendet hos ARN.
Varnar därmed andra. Skulle jag bemöta alla kreativa påståenden från LBF Shine&Tire skulle jag få författa en hel roman. Läs mer
2021-11-02 Amanda W svarar RAINO R
Hej Raino,
Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt besök hos oss, i ditt fall så var vi väldigt tydliga innan någon tvätt utfördes med dess risker och du valde att utföra jobbet trots detta. Vi har även varit i kontakt med dig både via telefon och mail efter att du uttryckt ditt missnöje och förklarat att ditt önskemål att få en ny sufflett till din 25 år gamla bil inte är något vi kan stå för då vi var flera som förklarade risken med att behandla en så pass sliten tyg sufflett.

Mvh LBF Shine&Tire AB