Rekommendationer

2010-12-12

Emma K skrev om Onlinepizza
Använt tjänsten ett par gånger nu och det har alltid fungerat klockrent. Hittade lite thai-mat i menyn också vilket uppskattas, mer nyttiga alternativ skulle vara tummen upp. Jobbade på samma ställe som killarna bakom tjänsten förut, reco de med. :)
Ni som inte har fått er leverans; Har ni kontaktat restaurangen eller onlinepizza? Tjänsten skulle ju knappast vara så poplär om det ni beskriver händer ofta. Läs mer

2010-09-07

Väldigt mysigt hotell med rätt atmosfär. Personalen och barne/lobbyn gör hela upplevelsen. Rummet var fräsht men inget märkvärdigt. Däremot att sitta i den snygga precis lagom bohemiska soffan framför panoramafönstren, få en sen frukost framplockad exklusivt av personalen efter mitt nattpass. För första gången på ett par månader som jag kände ro i själen, och det är inte fy skam! ;) Läs mer
Nikke L gillar detta

2010-05-31

Emma K skrev om Á la Crêpe
Har varit här många gånger, underbara Crêpes, mysig lokal, stor risk för över-ätning! Fungera lika bra på dejten, söndags-brunchen eller middag med vännerna. Dessutom känns det väldigt prisvärt. Har bara gott (i dubbel bemärkelse!) att säga! Läs mer
Nikke L gillar detta

2010-05-28

Riktigt bra kontorshotell, ett företag som förstår vidden av bra service, att uppriktigt engagemang gör att det är svårt att få missnöjda kunder. Jättefina, fräsha lokaler, bra skrivare, kopiatorer, WiFi mm. Gedigen kaffebuffé som ingår i hyran tillsammans med frukt, kanelbullar. Hög trivselnivå i gemensamma utrymmen och proffsig personal i receptionen.
Finns bara gott att säga om Kungsholmens Kontorshotell. När man hyr in sig på ett sådant här ställe är det för att slippa tänka på praktiska saker och kunna fokusera på sitt jobb, det är precis så det är här.
Stort tack Rickard, Linda och alla andra för ett superb jobb!
Edit: så, iPhone power, där kom det upp lite bilder också. Läs mer
Tobias B gillar detta

2010-05-13

Emma K skrev om Visma Severa
Severa har lyckats skapa något riktigt bra! En kombinerad produkt med CRM, projekthantering, tidrapportering och fakturering som förenklar hela arbetsflödet. Ligger på samma pris som merparten av vad konkurrenterna tar för en av de här delarna. Hela Severas filosofi är att göra det som är komplicerat och tråkigt enkelt och kul (om nu affärssystem kan vara det ;))
I Finland, som Severa kommer ifrån har systemet nästan enbart sålts via rekommendationer, så det ska bli spännande att se om vi kommer få samma respons här i Sverige.

Jag jobbar numera på Severa av samma anledning som ovan, ifall ni känner att jag är översvallande positiv, men jag står verkligen för både företag och produkt. Bl.a ska vi avråda till köp där vi ser att företaget inte passar vårt system, eftersom Severas affärsmodell går ut på långsiktiga relationer. Läs mer

2009-12-17

Lycka! Ett deli/butik/restaurang som har öppet till 23:00 varje dag! Ramlade in av en slump när vi skulle ha Finbesök på spontanmiddag. Jag gick in och bad en ungherre i delidisken om något som får en sådan att gråta av lycka, och visst fick jag det! Suverän service och varor i delin, vi fick en mögelost buffé med oss hem som var det bästa i ostväg jag ätit hitills, maten var helt ok, svårt att bedöma eftersom vi tog den takeaway. Butiksdelen är fantastiskt, mycket ekologiskt och "handplockade" varor tillsammans med mjölken och smöret och toapappret. Brundh på söndagar. Ni förstår varför jag är lyrisk, de ha tänkte på allt! Läs mer

2009-09-24

En producent, DJ och männsika som man bara kan säga gott om. Utmanar ständigt sig själv på det kreativa planet, vilket hörs och uppskattas i produktionerna. Läs mer

2009-07-04

Min disk med all min musik hade kraschat i en lucka mellan backuper. Vilken mardröm. Fick kontakt med Ahlberg via Humac, och fick ett kostnadsförslag och lämnade in disken. Dagen efter fick jag svar att allt gick att rädda och både disk och data var räddade. Dessutom blev slutnotan lägre än vad jag accepterat vilket jag var mycket tacksam för, det är dyrt nog ändå. Mycket proffsiga och trevliga och nu också garanterat ärliga. Bara plus till Alhberg från mig. <3 Läs mer

2009-04-29

Har ätit deras asiatiska buffé. Den är helt ok, kanske att några av rätterna skulle behöva fräschas till lite, alternativt att personalen håller efter bättre. En hel del var slut när vi var där (kl 13:00) vilket jag inte tycker är speciellt tidigt för en brunch.
Det som däremot är väldigt bra är deras efterätt buffé! (se bild -lite kladdig men ojoj GOD!) Den rosa smeten är rabarber. Gudomlig! Passionsfrukts-shots! grymt! Tiramisu -jättegod! Mustig mörk chokladkaka och fri tillgång på grädde. Kan bli en söndags-bakis-klassiker! Läs mer

2009-04-29

Emma K skrev om Vapiano
Provade Vapiano för första gången nu, efter att ha läst så mycket här. Gott och så enkelt men effektivt sätt att få mig att må bra = Den färska basilikan på bordet. Fint & gott!
Pastan var god men ganska tung, kändes nästan inte färdigkokt. Kan varit en engångshändelse dock. Går gärna dit igen.
(eftersom min stackars karl inte var helt bekväm med att jag sländge upp mobilen och fotade runt om kring mig, blev det ingen bild på det färdiga resultatet, det kanske någon annan kan bistå med? :)) Läs mer
Fredrik E gillar detta
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 15   Nästa