Carina S

Rekommendationer

2008-02-16

Såna här butiker borde det verkligen finnas många fler av. Det finns ett stort utbud av ekologiska, vegetariska och rättvisemärkta varor. Finns allt från frys och kylvaror till barnmat och hudvårdsprodukter. Jag hoppas att dom öppnar en butik i Hammarby Sjöstad snart! Läs mer
Emma K gillar detta

Carina S skrev om Spiti
En av mina favoriter när de gäller inredningsdetaljer. Perfekt om man letar efter en present till någon, finns allt från mindre små ljuslyktor till större möbler. Det mesta med influenser från asien. Tycker man blir lugn och harmonisk bara av att kliva in i butiken. Det negativa är precis som Emma skriver att det är lite väl dyrt. Läs mer

2008-02-15

Jag hittade till detta bibliotek förra sommaren då det regnade en hel del på min semester. Tog med min dotter dit och satt och läste. Har kommit tillbaka vid flera tillfällen efter det. Bra blandning av böcker och skön atmosfär. Väldigt trevlig och hjälpsam personal. När man tröttnat på läsandet ligger det ett café precis brevid. Läs mer

Carina S skrev om Mq Ringen
Tycker att MQ har ett väldigt bra och brett sortiment av basic kläder. Butiken i Ringen känns lättöverskådlig med ena halvan dam och andra sidan herrkläder. Hjälpsam och trevlig personal utan att det blir för mycke som i vissa butiker. Bra blandning av olika klädmärken. Läs mer

2008-02-15

Gillar du choklad så måste du besöka Chokladfabriken! Finns i alla former och storlekar. Från gatan ser man direkt in i deras kök där pralin tillverkningen pågår. Det som är "negativt" är att man gärna vill prova lite av allt och de är svårt vid ett tillfälle. Hört att deras chokladprovning skall vara bra, men inte provat själv. Läs mer

2008-02-15

Jag tycker dom har bra sortiment och urvalet av ekologiska produkter utökas hela tiden. Tyvär är det en väldigt dyr butik och eftersom den är den enda matbutiken i området så finns de inte mycket alternativ när man ska handla mjölk och bröd. Vill ge ett stort plus till personalen i butiken som alltid är väldigt vänliga och tillmötesgående! Läs mer

2008-02-15

Det är med skräck blandad förtjusning jag åker till IKEA. Har jag inte bestämt innan vad jag ska ha så är det bara jobbigt! Jag tycker det är för mycket saker och svåröverskådligt. Vet jag däremot vad jag ska ha så blir livet betydligt enklare och man slipper snurra runt hela varuhuset. Personalen är alltid hjälpsam och konceptet är helt klart bra. Gillar det nya systemet i kassorna där man kan scanna själv och betala med kort. Gör att man slipper kön om man bara köpt dom obligatoriska värmeljusen :-) Läs mer
Emma K gillar detta

Carina S skrev om Butik
Jag gillar Kalikås leksaker eftersom dom använder sig av bra material och har skön design. Tilltalar både barn och vuxna och känns inte lika slit och släng som plastleksaker. Kanske lite dyrare, men jag tycker det är värt dom kronorna. Man kan via deras fair play project stödja handikappade barn i ryssland. Det gör man genom att köpa den Kalikå typiska lilla maskskallran. Läs mer

Carina S skrev om Crave
Crave har inte särskilt mysig interiör, men bra och prisvärd mat. Finns allt från sallader, nachotallrik och thaiwok. Har ätit wok och sallad där och känns väldigt fräscht för att ha den där "snabbmatskänslan" över sig. Grymt bra att man kan välja sojakött till wokrätterna. Supergott vitlöksbröd till :-) Läs mer

2008-02-15

Jag som bara skulle ha 3 hyllplan kom därifrån med alldeles för många saker. Stor brädgård där dom hjälper en att välja virke och sågar upp efter egna önskemål direkt på plats. I butiken finns allt från färg, tapet, garderobsarrangemang, trädgårdsprylar m.m. Lite dyrt och ganska dåliga kommunikationer om man inte har en bil. Läs mer
1 2   Nästa