Rekommendationer

Anya L skrev om Burger King
BK är ju McDonalds största konkurrent men tyvärr har de inte så mycket att komma med när det gäller det vegetariska utbud. Då vinner McDonalds ganska lätt. Även om de vanliga burgarna är godare på BK (grillat är godast) Läs mer

Anya L skrev om McDonald's
Det här McDonalds är riktigt fräscht. Sedan renoveringen har inredningen blivit riktigt modern och fin och det känns nästan som att man sitter på ett fint café utomlands om man tittar bort från de röda brickorna och den stressade personalen. Maten gillar jag inget vidare, eftersom jag är vegetarian men däremot kan jag rekommendera McBean, deras "nya" veggiburgare! Personalen är tyvärr alldeles för stressad för att man ska kunna få någon personlig kontakt men det är sådant man får ta antar jag. Läs mer

2008-02-15

Teknikmagasinet är verkligen prylälskarens dröm. Här kan du finna allt från mobiltelefoner till små rymdraketer. Om du vill ha en pryl så kan jag nästan garantera att den finns här. Ett tips dock är att titta i deras fullspäckade katalog innan du kliver in i butiken då det mesta av de varor som de tillhandahar finns bakom disk. Det är lite trist att inte kunna gå runt för att titta och känna på produkten du vill köpa. Men personalen brukar vara väldigt vänliga och tillmötesgående så man får utan problem titta på produkten om den finns bakom kassan.
En väldigt bra affär och kedja totalt sett där det mesta finns, till skäliga priser! Läs mer

Anya L skrev om Triangel
EB games har en hel del spel att välja bland men de är faktiskt dyrare än sina största konkurrenter. Och det rör sig inte om några enstaka kronor utan det kan vara rejäl prisskillnad. Personalen är kunnig och man märker att de har ett intresse i det de gör. De hjälper en om man behöver hjälp, men allt som oftast är det tyvärr alldeles för mycket folk i den trånga butiken för att man ska vilja gå in där. Och priserna gör det inte bättre. Läs mer

Anya L skrev om Sj
SJ är helt okej att resa med om man inte ska för långt. Tågen är bekväma, och såvida det inte är storhelg eller så så kan man oftast räkna med att kunna få en sista minuten biljett och då åker man riktigt, riktigt billigt. På tågen har de café som i och för sig är väldigt dyrt men kan vara bra att ha. Som någon annan skrev borde internet vara gratis som så många andra reseföretag har börjat med så att man kan sysselsätta sig lite under resans gång.
Man får också ersättning vid förseningar även om det kan ta lite tid. Läs mer

Anya L skrev om Indiska
På indiska hittar man verkligen riktigt fina saker. Även om kläderna inte faller mig i smaken hittar man alltid något på övre plan där inredningen är. Fina statyer, tavlor, kuddfodral, tallrikar och dylikt - allt i en fin, orientalisk design med en modern touch. Priserna är plånboksvänliga. Jag älskar speciellt té-kopparna som är stora och rymmer mycket té :) Accessoarerna är många och varierande och om man har barn har de väldigt fina barnkläder också. Läs mer

2008-02-15

Bluebox har en del att välja på men ska man besöka den fysiska butiken kan man lika gärna ge upp eftersom de nästan aldrig har öppet. På nätet kan man dock hitta en del, även om de inte har lika stort utbud som CoolStuff, men har i princip samma grejer. En väldigt bra grej är deras "akut"avdelning där man får grejerna redan nästa dag om de beställs innan klockan 15. Så är man ute i sista minuten är det perfekt. Läs mer

2008-02-15

En bättre filmbutik blir svår att hitta. Här har de allt ifrån nyaste dvdsläppet till svårtillgängliga animefilmer från Japan - och det bästa av allt - riktigt, riktigt låga priser. Detta gör att de lätt kan konkurrera med alla butiker online. Ofta rear de även ut sina filmer och då kan man göra riktiga fynd. Personalen är trevlig och kunnig. Dessutom har de en "second hand"-hörna där man kan lämna in sina gamla DVD-filmer, eller köpa begagnade till bra priser.
Man kan även hyra sina filmer här billigt. Läs mer

2008-02-15

Detta är en stor Din Sko butik men tyvärr drar inte Caroli så mycket folk så allt som oftast är det tomt här. Sist jag var där tog det ett bra tag innan personalen kom ut i butiken över huvudtaget och jag fick stå och vänta på dem.
Trots att det sedan stod tre i kö (inkl mig) pratade hon med den första kunden, som hon tydligen kände, i ca 5 min. Sedan var hon alldeles vimsig och bara att byta ut ett par skor tog ca 20 minuter. Det är inte acceptabelt när butiken är så gott som folktom. Läs mer

2008-02-15

Metro är bra på så sätt att det inte är en stor tidning med en massa reportage och specialister inom varje område. Man får korta nyheter om allt möjligt och lite resereportage ibland och modereportage andra gånger. Dessutom bra med olika krönikörer och att man som läsare får en halvsida att tycka till om. Läs mer
1 2 3 4 5 6   Nästa