Rekommendationer

2008-02-15

Hedengrens bokhandel mitt på Stureplan är en äldre och charmig bokhandel som har de flesta böckerna man kan tänka sig. Vad man än letar efter brukar man kunna hitta det här. Den är mycket större än man kan tro och man får alltid proffsig och personlig hjälp att hitta just den boken man letar efter. Rekommenderas varmt om du är på jakt efter en speciell bok! Läs mer

Amanda E skrev om Användare en del av Reco.se
Reco tycker jag är ett kul nytt koncept som verkligen känns användbart. Det är perfekt att kunna tycka till om företag, butiker och restauranger, både för att tipsa andra men också kunna läsa själv innan man besöker ett ställe. Enkel och lättanvänd sida där man snabbt hittar det man är på jakt efter, och bra indelning med olika städer. Riktigt bra! Läs mer

2008-02-15

Spendrups gör en massa olika goda drycker som ofta ligger i varukorgen när man handlar. Personligen är jag inte så förtjust i öl som de kanske är allra kändast för, men dricker gärna Loka (det finns ju så många olika goda smaker) och det känns nyttligare än läsk som de faktiskt tillverkar, om ej på bryggeriet i Vårby. Läs mer

2008-02-15

Kanal 5 har verkligen skärpt sig på sistone, förr tyckte jag inte att de visade så många bra program men nu finns en massa olika bra att välja mellan. Favoriten just nu är I huvudet på Gynning och klassikern Room Service. Jag tycker de har en bra blandning av internationella tv-serier och egenproducerade program. Läs mer

2008-02-15

Systembolaget på Mårtenstorget är den störtsta och bästa butiken i Lund, de har ett stort och brett sortiment av både öl och vin. De har även de lite mer exklusiva dryckerna i butiken. Dessutom tar de ofta in bra nyheter. Personalen är kunnig och alltid hjälpsam om man behöver vintips eller liknande, dessutom ligger den centralt. Läs mer

2008-02-15

Designtorget är alltid kul att besöka, här finns alltid en massa nya och spännande designpryar till hemmet, av både kända och mindre kända designers. Det är perfekt att gå in här om man är på jakt efter en present till någon. De har dessutom ett bra utbud av böcker och andra roliga annolrunda inredningsprylar. Värt ett besök! Läs mer

2008-02-15

Ska man köpa något speciellt smycke (så som vigselring eller förlovningsringar) är mitt tips att gå till Vasastans guldsmedja. Här finns en massa olika varianter att välja mellan, och hittar man ingen man gillar beställer de gärna hem det man vill ha. Dessutom får man jättebra, proffsig och personlig service vilket jag tycker är ett stort plus just när man köper dyrare smycken. Rekommenderas! Läs mer

Amanda E skrev om Time4thai
En thai-restaurang som jag verkligen gillar är Time 4 Thai som ligger precis vid Karlbergs station i Stockholm. Här finns de flesta klassiska thai-rätterna, vällagade och jättegoda och dessutom är det riktigt bra priser. Personalen är trevlig och serviceinriktad vilket är ett stort plus. Värt en omväg! Läs mer

2008-02-15

Ska man bo på hotell i Helsingborg är mitt tips att boka in sig på Marina Plaza. Här har jag alltid trivts när vi har bott här. Rummen är trevliga och extra skoj blir det om man får utsikt mot vattnet och båtarna som går till Danmark. Hotellet ligger centralt i Helsingborg och man har nära till allt. Prisvärt och bra hotell. Läs mer

2008-02-15

In & Finn är en liten rolig prylbutik som har det mesta man kan tänka sig till hemmet och hushållet, och dessutom är allt jättebilligt. Här finns prylar till hemmet och det är perfekt att fynda presenter så som ljus, vaser, porslin med mera här. Liten butik som man alltid kan fynda roliga och annorlunda prylar i. Läs mer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 23   Nästa