Rekommendationer

2008-12-06

En fantastisk ostbutik med ett enormt utbud! Den är lika bra som ostbutikerna i Paris! Väldigt trevlig personal som gärna hjälper till när man har svårt att välja och som kan rekommendera nya ostar och upplevelser. De erbjuder även olika typer av bröd och marmelader som passar till. Det är en upplevelse att bara gå in i butiken som även är en restaurang på kvällen. Läs mer

2008-12-06

Kino som jag vill rekommendera ligger på Kyrkogatan 3 i centrala Lund, strax norr om Stortorget och strax söder om domkyrkan.

Det är en mysig liten biograf som visar en variation av filmer. Det är små salonger och trevlig personal. Det är värt att köpa Kino-kortet, för 300 kr får man då gå 5 gånger under ett års tid.

Det är inte de finaste salongerna men mycket sköna stolar och bra avstånd mellan raderna. Läs mer

2008-02-13

Detta är en favoritrestaurang. Man kan kanske bli avskräckt av priserna men när man väl ätit en middag här märker man att det är klart värt varenda öre. Toppservice och läcker inredning. Sju olika typer av kök att välja mellan, vilka man även kan se rakt in i och riktigt god mat. En upplevelse, precis som Melker Anderssons andra restauranger. Även om du är mätt måste du prova glassen till efterrätt. Otroligt god. Det är också trevligt att bara gå hit och ta en drink på Pontonen på sommaren. Läs mer

Melina G skrev om Mixage AB
Det här är en skoaffär som alltid funkar. Vad man än är ute efter kan man hitta det här, vilket är skönt. Från promenadskor till festskor. Det bästa är att det även är till bra priser. De anställda brukar alltid vara trevliga och hjälpsamma, även då det är mycket folk och stressigt. Det är bra att man kan hitta deras butiker lite varstans i stan. Läs mer

2008-02-13

Innan jag började gå hit viste jag inte att man kan ha en favorittandläkare! Men här känner man sig alltid väl omhändertagen och blir alltid trevligt bemött. Det är de fräschaste lokalerna man kan tänka sig, nyrenoverat i modern och snygg stil. Ett sort plus till TV:n ovanför stolen som får en att tänka på något annat. Varför har ingen tänkt på det tidigare?! Som sagt, en personlig favorit. Läs mer
N , Emma K gillar detta

2008-01-14

Melina G skrev om Odenplan
Måste säga att jag tycker att det är tråkigt att café-kedjorna tar över städena, det är roligare att gynna de små och familjära ställerna. Men det går inte att komma ifrån att Espresso Houses latte alltid är lika god. Att man kan få den i många olika smaker är ännu ett plus. Lite tråkigt dyrt dock och ofta trånga lokaler och ointressant personal. Läs mer

2008-01-14

Åkte hit på en romantisk weekend och det var verkligen en perfekt helg! Det finns både en avdelning med bubbelpooler som har lite mer rörelse och en där barn ej får vistas, där det ska vara tyst och avkopplande. Underbart ställe som har massor att erbjuda. Frukost, lunch och middag är utsökta här! Hotellet erbjuder även förstklassig service och har olika paketerbjudanden som man kan boka. Rekommenderas varmt! Läs mer

2008-01-11

En liten mysig tairestaurang mitt i stan. Man glömmer bort att man befinner sig i Stockholm då man gått över tröskeln, eftersom man plötsligt befinner sig i en liknande regnskog. Personligen har jag endast ätit lunch här men denna var väldigt god till ett normalt pris. Personalen var inte den roligaste, men det är mindre viktigt på lunchen tycker jag. Läs mer

2008-01-11

Detta är en härlig familjekrog som har en väldigt inbjudande atmosfär med sin mysiga inredning och trevliga personal. Vi har alltid varit nöjda då vi gått härifrån, och otroligt mätta! Man kan verkligen äta hur mycket som helst och sedan vill man ändå ha efterrätt. Denna är nämligen oemotståndlig, vem vill inte doppa jordgubbar och maränger i smält toblerone? Läs mer
Jenny R , Emma K, Damian G gillar detta

2008-01-11

Här görs otroligt gott kaffe i en härlig och vänskaplig miljö. Det sitter ofta stammisar vid disken och småpratar med de öppna och trevliga baristorna. Det känns som om det lika gärna skulle kunna vara ett café i Italien. Det är alltid i princip fullt vilket gör att man inte planerar att ta en långfika där då risken finns att man får stå. Detta är dock inte så kostigt då lokalen är otroligt liten. Men det är trevligt att ta en frukost här om man får plats. Läs mer
1 2 3   Nästa