Rekommendationer

2008-03-19

Leon skrev om Roppongi
Det är väl knappt någon som går till en riktig restaurang för att äta sushi nuförtiden. Trots det finns Roppongi kvar, vilket tyder på att de lever kvar i nån slags dröm om att kunna sälja "finsushi" till "finpriser". Det hade kunnat funka om man hade gått kvalitetsvägen fullt ut, men sushin här är knappast bättre än på ett hyfsat hämthak, vilket får en att undra vad det är man betalar för. Läs mer
Björn W, Tobias H gillar detta

2008-03-19

Detta ställe har sitt existensberättigande i att det är lite halvont om matställen över lag kring Stureplan och Birger Jarlsgatan. Maten här är trist och smaklös och behöver livas up. Personalen är gammal och trött och behöver livas upp. Dessvärre finns det bara ett ställe till just på detta kvarter och det är kinakrogen intill, vilken är ännu värre. Läs mer

Leon skrev om Daglivs
Kungsholmen är fullt av singlar, och det märks på Daglivs vid rusningstid. Jag håller med de andra, att det kan vara lite trångt i butiken. Men för mig som bor i närheten så är Daglivs den enda vettiga matbutiken med riktigt bra utbud. Priserna är förstås högre än utanför stan, men ändå acceptabla jämfört med t.ex. ICA Västermalmsgallerian (som dock är mindre trång) för att inte nämna Coop eller ICAs olika närbutiker som både är dyra och riktigt sunkiga. Lite kuriosa: mitt emot kötthyllan finns en frysbox med exotiskt kött som krokodil, struts och känguru. Tips för stressade: shoppa med iPoden på. Läs mer

2008-03-01

Jobbar man i tjänsteföretag med personlig försäljning (t.ex. konsultföretag, reklambyråer) behöver man ha koll på kunder. Backbone har en bunt webbaserade system som ger en lite bättre koll på befintliga och nya kunder, namn, adresser, aktiviteter och så vidare. Ett bra alternativ för småföretag som inte vill lägga ner alltför mycket tid på att administrera säljaktiviteter samt undvika "Excel hell". Läs mer

2008-03-01

Ska man plugga ekonomi i Sverige så är Handelshögskolan det bästa valet. Dels för att alternativen inte är några alternativ, och dels för att studenterna här är snäppet vassare och mer motiverade. Inte så konstigt att alla får jobb härifrån. De får saker gjort.
Något som irriterat mig är att begreppet "Handels" har blivit lite urvattnat, för nu finns det tydligen en Handels på varje liten skithögskola. Läs mer

2008-02-10

Jag håller med ovanstående om att detta är den sämsta H&M-affären, fast av en annan anledning. För mig är det helt obegripligt att man kan ha tusentals kvadratmeter med barn- och damkläder men inte ett enda par herrstrumpor. Visst är det lönsammare att inte rikta sig till män, men jag tycker det är sorgligt att man inte ens säljer strumpor. Det enda stället man kan köpa herrstrumpor på Västermalmsgallerian är på Solo. De har ett litet "rack" vid kassan med ca fyra olika modeller. Läs mer

2008-01-23

Gillar man inrednings- och designprylar men inte orkar springa runt i tio butiker på stan är Designonline ett alternativ. Denna webbutik är inte alltid billigast, men jag tror inte heller det är meningen. Istället är Designonline ett ställe där du hittar schyssta grejer som du kanske inte hittar någon annanstans, eller som du inte visste fanns. Företaget verkar också vara ett sånt som faktiskt har ett riktigt telefonnummer man kan ringa om man behöver hjälp med något. Läs mer

2008-01-23

Silver är en av Stockholms bästa designbyråer. Det som jag tycker att de är riktigt bra på jämfört med andra designbyråer är förmågan att inte bara fånga kundens varumärke, utan även att tillföra en estetisk, känslomässig dimension. Ett bra exempel på detta är deras förpackningsjobb för Renee Voltaire och ACOs hudvårdsserie. Ulf som är VD på byrån är en oerhört sympatisk person. Läs mer

2008-01-23

Behöver man som företag marknadsföra sig med e-post finns det en mängd alternativ, från dyra och komplexa databaslösningar för 1 miljon kr till billiga men smarta internetbaserade lösningar för några hundralappar per månad. Vår byrå har använt Apsis i ett år nu för vårt nyhetsbrev, och det fungerar utmärkt. På en websida lägger man upp sin adressdatabas, samt en mall för nyhetsbrevet. Man copypastar mailtexten, trycker och sen sköter Apsis resten. Uppstår krångel ringer man supporten som fixar i stort sett alla problem. På websidan kan man även se precis vilka som har öppnat det skickade nyhetsbrevet etc. Läs mer

2008-01-21

Leon skrev om Berkau & Co HB
Det spelar ingen roll att detta ställe har en uteservering med utsikt över Mälaren. Solstugan är en riktig turistfälla. På uteserveringen, om man skulle ha turen att först få plats, och sedan skickligheten att navigera sig igenom de trånga gångarna med barnvagnar, sitter man på sunkiga plastmöbler kring bord med lika sunkiga vaxdukar. När man väl har slagit sig ner måste man resa på sig och köa i en halvtimme och sedan vänta 20 minuter på maten som man också får hämta själv! För en öl och en ganska så dålig hamburgare betalar man uppemot 200 kronor, vilket är helt galet. Läs mer
1 2 3 4 5 6 7 8   Nästa