Rekommendationer

2020-01-17

Madeleine arbetar effektivt och noggrant. Jag fick en tydlig genomgång vid första mötet av vårt samarbete hur detta skulle gå till från början till slut. Mina behov levdes upp till. Fick sålt min bostadsrätt redan efter 2 visningar. Mitt mål var en snabb process vilket levdes upp till utan att ge avkall på kvalitén. Rekommenderas! Trevligt bemötande, tillgänglig för frågor, stylingen blev väldigt fin. Jag är väldigt nöjd över valet av mäklare! Läs mer

2008-04-01

Casino Cosmopol. A´la vegas kopia, iaf ett försök till att efterlikna. För dig som aldrig besökt detta ställe kan jag förvarna om att redan i kassan läggs nivån. De ber dig titta in i kameran sedan tas ett kort. Jag gjorde detta för några år sedan, kan ju tillägga att de fick sig ett gott skratt då jag fick till en sanslös min. Hur som 30kr i entré. Medlemskort för den som vill, vilket även ger extraerbjudande. T.ex du bjuds in på klubbkväll med gratis mat (lockar de flesta). Här har du alla möjliga spelautomater med starwarsteman etc och spelbord. Överallt ser du 500-lappar viftas omkring och satsas som inget. En trevlig pianohörna finns. Det är bara att slå sig ner med en drink och lyssna. Drinkarna är goda och göres med finess. Så, letar du efter det ultimata spelstället så gör ett besök på Casino Cosmopol. Läs mer

2008-02-17

Kerstin A skrev om Reco.se
Detta är åsikter jag står för: Sanningen om Sveriges företag. Är för mig en rätt stark rubrik för ett nystartat företag att använda sig utav. Som person/företag kan du lätt få för dig av bara själva rubriken att detta är inlägg som är baserat på fakta, dina egna upplevelser (inte andras) och vettiga omdömmen som är användbara; inte kaffet är gott eller min sambo klippte sig där. Då, är vi snarare inne på vad som är "inne" i just din stad! Verkar som att Reco mer inriktar sig på vad som är inne i din stad därav en aning missvisande rubrik. Först och främst krävs en genomtänkt idé, dvs Hur ska det se ut? Vad är vi ute efter? Vad händer om vi gör så och vad kan det på sikt leda till? Vad vill vi ha för typ av målgrupp? Reco har endast yngre användare. (inte många äldre, tror de går att räkna på en hand) Reco kanske bara vänder sig till en målgrupp? Vad vet jag? En layout som är genomtänkt från början. Ett exempel; det går inte att lägga in ens mellanrad när omdömmen skrivs, men å andra sidan kanske det inte behövs då det tydligen räcker med att skriva några få rader. Sthlm är det som alltid står på sidan vilket får en att undra är detta en sida som vänder sig till sthlm:are. En inne och ute sida för dom. Jag får en känsla av att det inte riktigt är genomtänkt/utvecklat, men att Reco arbetar på detta. I vilken riktning det sedan tar återstår att se. Sedan kan detta bero på en rad anledningar. Tävlingar som lätt leder till spamm hos personer ;) då blir det inte omdömmen som kan klassificeras som värdiga inlägg eller bjud in så många vänner du känner och nummer 1000 får kylie minouge biljetter och samtidigt förstår jag recos synpunkt på detta sätt lockar vi personer att bli medlemmar, men sedan resultatet "123personer" skriver inlägg varav hälften kan diskuteras huruvida de är relevanta för Recos policy av att dömma. Så, hitintills anser inte jag att Reco står för sanningen av sveriges företag. Detta är klart en utmärkt idé. Det säger jag inte emot, men med striktare regler och tydliga riktlinjer för medlemmar så kan detta bli en bra sida som når ut till alla. Anser att Reco kan ha någon slags koll, dvs vilka inlägg läggs ut? Är detta inlägg vi anser är något att lägga ut? För detta är trots allt ansiktet utåt, dvs Recos ansiktet utåt vad folk skriver om. Dock ej Recos fel att omdömmena ser ut som dom gör. Men, tävlingen etc är en stor bidragande faktor eller så anser folk detta är vettiga inlägg :) (drar ej alla omdömmen över en kam). Det ska bli intressant att se om folk fortsätter skriva omdömmen TROTS tävlingen är slut sedan ;). Jag kommer ju såklart givetvis spamma nu i slutet då detta är nivån för Reco just nu. 123 personer som sagt och är detta då = sveriges sanning? Ta en titt på städerna. Exempel 1person i toppen i Göteborg räknas det som sanningen då baserat på 1 person? Är det inte så att för att kunna få ett rättvist utfall om något företag krävs inte liiite flera inlägg? Enligt mig gör det. Jag ger 3/5 recos. Läs mer
Elina E , Johanna L gillar detta

2008-02-16

Kerstin A skrev om Butik
En trevlig butik med allt möjligt. Jag har köpt en del härinne är och tycker det är roligt att köpa saker som faller mig i smaken att inreda hemmet med. Trevlig personal härinne som hjälper till och som sagt prisvänliga ting om du inte vill slänga ut allt för mycket på designerting. Så, denna butik får 3/5 recos. Läs mer

2008-02-15

Gillar du plockmat, dvs gå runt bland uppdukade bord med diverse mat. dvs kött, grönsaker, pasta etc som du lägger på din tallrik och sedan ställer dig i en annan kö, dvs kock kön där du får se de ta tallriken och kasta bokstavligen maten på wokpannan (stor) och se den tillagas där då ska du besöka Mongolian. Jag var väldigt skeptisk när jag fick fatt i en köttbit; kyckling som va fryst. Sedan lade ju kocken upp maten på en ny tallrik, emn dåv ar maten tillalgad. Så mao du väljer hur din tallrik ska bestå av. Mixar din egen mat. God mat dock, men lite tidskrävande. Så, ta en helkväll. Ger 4/5 recos. Läs mer

2008-02-15

Då jag hade djur var denna försäkring ett självklart val för mig då jag utnyttjat den i samband med skador som hände. Det är klart billigt för dig som har djur då det krävs djursjukhusbesök som i anant fall ahde varit dyrare för dig som ägare. Trevligt bemött i telefon har jag blivit och när jag sade upp försäkringen i samband med att jag ej had edjur mer så fick jag pengar tillbaka. dvs även om jag betalt in och ej skulle ha försäkriingen mer så fick jag ut för det jag ej utnyttjat, vilket för mig låter generöst. Inte många företag som har på det viset då har man betalt in och väljer man då att avsluta så får man inte tillbaka pengar på det outnyttjade. Så 5/5 recos. Läs mer

Kerstin A skrev om Flotten
Blå båten. De har t om en hemsida. Dock ska poängteras, det ser inte riktigt ut som på bilden ;) Vi bokade in oss och hade vår firmafest på denna båt som ligger still i kajen. Det var inte en vacker båt vi möttes av. jag trodde personligen att detta var ett skämt. När du däremot steg in så blev det liite bättre. Det serverades jättegod mat och sedan satt iofs trångt, men glädje och humor tog över upplevelsen för sedan kom allsången. ett häfte designat just för denna båt delades ut. Sedan spelade mannen på pianot och allsången ljöd genom båten. Det var allt ifrån lasse berghagen till äldre visor. Så, 4/5 recos till Blå Båten. Läs mer

2008-02-15

Jag har aldrig gillat detta ställe, vet andra är förtjusta i deras mat. Jag har dragits motvilligt in i denna restaurang. Med nästan klastrofobiks känsla kläms du in bland borden. En avlång lokal. En gång som jag ansåg de var riktigt oförskämda var att de placerade oss först vid ett bord. Vi fick in dricka och hade beställt in mat. Vi var 3 st och satt vid ett 4bord. Då, kom ett större sällskap in då flyttade de på oss. Och jag vägrade medans de andra tyckte ok, då gör vi väl det, medans jag ansåg detta är dålig stil av de på restaurangen etc. ingen reaktion. Vi blev ihopklämda längst in. Sedan deras mat är inget jag hurrar för. Har ätit betydligt bättre mat och fått bättre service så 1/5 recos. Läs mer

2008-02-15

En datorbutik och annat tekniskt säljes här. Jag har bl a köpt ett modem och blivit bemött på ett bra sätt. Dock ska du själv veta vad du pratar om för att de ska kunna ge dig rätt hjälp, dvs vara lite teknisk kunnig då många av deras produkter ej finns framme utan du säger vad du vill ha så plockar de fram det i deras lager. Och är du helt oteknisk så hjälper de även dig (har svårt att tro de inte skulle göra det) men, jag kan såklart ej bedömma detta. Snabb service och knappt någon kö vilket uppskattas av mig ;) slipper väntan. Stället får endast 4/5 recos. Läs mer

2008-02-15

Detta företag vände jag mig till då jag ville byta från glocalnet till perspektiv bredband. Jag fick reklma via dom när de delade ut lappar på stan. Så, på den vägen kontaktade jag dom via tele. Ingen telekö ens ;) Jag ställde ett antal frågor och tyckte det lät som ett klart bättre alternativ än det jag hade. Kort sagt det beställdes ADSL 295kr/månaden, vilket är superbilligt för 24Mbit i hastighet. (vet dock den hastigheten kommer man inte upp i, men närliggande) Detta företag har som så att de flesta hushåll i öresundsregionen kan få detta. Sedan strulade detta. Hade ett antal telefonuppringningar till perspektiv, men det var glocalnet som strulade och samtidigt visade perspektiv bredband sympati och ett bra bemötande och vilja att lösa situationen, vilket i slutändan gjordes. Har sedan dess varit nöjd med detta företag som fungerar fantastiskt. Jag är en nöjd kund. Så 5/5 recos givetvis. Läs mer
Emma K , Johanna L gillar detta
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Nästa