Alla kategorier Byggföretag Uppsala Knivsta Prohem AB

Morby Moralund 204D, 755 98 Uppsala — Visa karta

Blecktornsgränd 13, 11824, STOCKHOLM
Dåderman Bygg och Badrum
annika w:
Mycket bra firma. Kom i tid, yrkesskickliga, lätta att få tag på, tog hand om allt när vi valde att totalrenovera vårt kök i en 60-talsvilla...

Läs vad 10 kunder tycker om Prohem AB

• Ralf  L
    Ralf L skrev om Prohem AB
    Vi valde ProHem för att bygga vårt uterum inklusive en isolerad betongplatta. Innan vi anlitade ProHem var vi i kontakt med ett antal lokala byggfirmor som hade väldigt svårt att uppskatta den totala kostnaden och tidsplanen. Det kändes nästan som att de inte var intresserade på grund av att vi inte skulle bygga ett helt nytt hus. ProHem kontaktade oss inom 24 timmar från vår offertförfrågan på deras hemsida, lämnade en offert strax därefter, levererade exakt enligt tidsplanen väl inom budget med hög kvalité. Jag kommer alltid att ringa dem först när vi behöver få något gjort och rekommenderar ProHem till alla som vill slippa obehagliga överraskningar med oseriösa och okunniga hantverkare.
  • Ulrika
    Ulrika skrev om Prohem AB
    Vi har anlitat ProHem för tre projekt till vår sommarstuga precis innan sommaren; Altanbygge, Parkeringsplats och Diverse småjobb (ventilation, taktvätt, mm). Det har gått i snabb takt och med löpande avstämningar samt skickade bilder på bygget varje dag (då det var vid sommarstugan och vi inte kunde vara på plats). Vi kan rekommendera ProHem, de arbetar snabbt och professionellt. Vi har alltid fått snabbt svar tillbaka när vi undrat över något, de håller vad de lovar och missar de något så fixar de det snabbt i efterhand. Vi är mycket nöjda och planerar redan nya projekt tillsammans med dem.
  • Leif R
    Leif R skrev om Prohem AB
    Ombyggnad av hel ovanvåning i villa. Tilläggsisolering, ytskikt, och badrum. Arbetet gick bra både i utförande och budget. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera denna firma till andra.
  • Erik N
    Erik N skrev om Prohem AB
    Vi lät måla om vårt hus med hjälp av ProHem. De var mycket noggranna och gjorde ett mycket bra arbete. Vi beställde även renskrapning vilket utfördes mycket noga och till ett bra pris. Båda gångerna vi anlitat ProHem har vi fått fastprisofferter vilket är en trygghet. En av de bästa sakerna med ProHem är att de aldrig lämnar en röra efter sig utan städar och plockar undan efter sig varje dag. De stämmer även av alla ändringar och tillägg noga innan de utför dem så att det inte blir några överraskningar på fakturan
  • Jan L
    Jan L skrev om Prohem AB
    Vi anlitade ProHem AB för en mer omfattande renovering av vårt hus. Det handlade om både utom- och inomhusarbeten. Tak, grund, kök och toaletter gjordes om. Efter att projektet nu är klart kan vi konstatera att allt har fungerat mycket bra. Under Dennis Dodos ledning genomfördes arbetet på ett sätt och med ett resultat som vi är mycket nöjda med. Vi hölls hela tiden informerade om arbetets fortskridande och vad som skulle ske härnäst. På så sätt fick vi löpande både insyn och kontroll i projektet. Det uppkom därför inte heller några praktiska eller ekonomiska överraskningar. De frågor vi hade, och de saker som dök upp (när vi kom på något nytt som behövde göras) hanterades snabbt och bra av ProHem . De förslag till lösningar som kom från företaget är vi nöjda med. Arbetslaget som genomförde projektet var duktiga, trevliga och höll dessutom genomgående utlovade tider och var på plats enligt överenskommelse!

Utifrån våra gjorda erfarenheter kan vi starkt rekommendera Dennis och hans företag.

Jan och Marie Lindvall, Uppsala.
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Prohem AB
    Vi har för fjärde gången anlitat ProHem AB och för andra gången målat om ett hus (inte samma hus). Denna gång ingick även taktvätt, något vi verkligen kan rekommendera. Taket blir som nytt,
    borta är inte bara mossan utan även det svarta sotet.
    De är väldigt nogranna med förarbetet, tar ned takrännor och stuprör, tvättar och skrapar varje planka. Lite snack och mycket verkstad är vad som gäller. Arbetet fortgick utan avbrott tills arbetet var slutfört d v s huset var färdigmålat och taket skinande blankt. Chefen Dennis följde upp projektet och stämde av att allt var till belåtenhet.
    Kan verkligen rekommendera ProHem. De kommer när man ringer, visar intresse för arbetet, och sätter igång arbetet snarast.
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Prohem AB
    Vi har anlitat Prohem vid ett flertal tillfällen till badrumsrenovering, altanbygge, dränering, husmålning mm och har alltid blivit mycket nöjda. Förutom att Prohem alltid agerar professionellt, känns prisvärda, kommer med egna kreativa lösningar på problem och håller vad dom lovar, har vi uppskattat att dom är lätta att komma i kontakt med (både på telefon och mail). Jag är så trött på att jaga hantverkare som inte kan hålla tiden eller inte återkommer på vare sig telefon eller mail. Detta har aldrig varit något problem med Prohem och Dennis som alltid återkopplar och självmant ger löpande uppdateringar under projektets gång. Vi kan utan tvekan rekommendera Prohem för både avancerade och enkla jobb!
  • Arne A
    Arne A skrev om Prohem AB
    En byggfirma som satsar på kvalitet utan att det kostar skjortan. Specialister på badrum (renoverade vår källarvåning med utmärkt resultat för ett par år sedan), och gjorde nyligen ett förstklassigt jobb med att måla om vårt hus också. Kompetent och pålitligt folk som kommer när de ska och stannar tills jobbet är färdigt. Skönt med bra hantverkare som inser att nöjda kunder är den bästa rekommendationen. Vi är mycket nöjda.
  • Joakim
    Joakim skrev om Prohem AB
    Jag kom ihag att jag sag och laste alla dessa mail nar vi skulle renovera varan tvattstuga och relax i kallaren. Nagot tveksam blev jag kanske men vi beslutade iaf for att ga pa Prohem, jag lovade mig sjalv att nar dom ar klar sa ska jag skriva om resultatet. Jag raknar med att dom kommer att lagga upp bilder pa hemsidan snart for varan relax och tvattstuga ar nog det snyggaste i Stockholms omradet. Vad som slog mig framst i borjan var att ingenting var problematiskt "inga problem, det fixar vi" attityd, nagot som holl i sig hela vagen till avslutat projekt. Det var extra markbart vid slutklammen och alla smadetaljer skulle pa plats. Jag har haft med Svenska hantverkare att gora och jag sager; aldrig mer. Prohem gav den billigaste offerten (vilket inte nodvandigtvis ar bra) Dom (Dennis) holl oss hela tiden underattade och kom med egna ideer och forlsag. Tex sa satt dom upp en ny vagg pga att han inte kunde sta for kvaliten om detta inte gjordes, dom gravde ner en halvmeter under grunden sa att vi skulle slippa sa lag takhojd da vi ville ha spotlights. Efter varje avslutat arbetsdag sa stadade dom upp efter sig sa att det var rent och snyggt (i mojligaste man) Nagra klinkerplattor hamnade snett, dom kopte nya och gjorde om. Dom jobbade bra manga mer timmar an dom fakturerade (det blev ett mycket stort projekt, dar vi andrade oss lite under resans gang)

Jag kan ocksa tillagga att man marker ganska tydligt om hantverkare vet vom dom haller pa med, Dom som var hos oss var otroligt duktiga, forsynta och valdigt trevliga.

Om jag ska vara nagot kritisk sa var berakningen av arbetsmaterial i underkant, detta finner jag ok da det var material som anda skulle kopas, som vi fick kvitton pa dar dom inte la pa en krona. Det var ocksa pengar dom lag ute med ganska lange (en manad + vissa ganger) Sa det var mao inte for egen vinning.

Vi hade fatt ritningar pa allt av en extern firma innan och det ar otroligt imponerande att allt blev exakt sa som vi ville ha det.

Jag har kort pa allting fran forsta spadtaget till sista "klammen" Jag ar inte slakt med nagon av dom...;-) jag ar bara en forbannat nojd kund som ar otroligt nojd att varan jatteinvestering pa over 400,000 kr blev exakt sa bra som vi bara hade hoppats pa.

For den som vill ha bilder och/eller mer information kan skriva till joakimps@yahoo.com sa kan ni dels fa mitt telefonnummer och sa manga bilder ni vill. Den tjansten ger jag dom garna. Skickar mer nagra bilder (om det funkar)

-Joakim (jag har ett Eng tangentbort och ursaktar avsaknaden av prickar..)
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Prohem AB
    Passa er för dessa. Sprider en massa lögner på webben under falska namn. Många av deras jobb utförs av icke utbildade och folk utan arbetstillstånd.

Morby Moralund 204D, 755 98 Uppsala