Sfeab AB

Ring 070-223 58 21 sfeab.se

32 omdömen om Sfeab AB

HELENA V
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab för utbyggnad av vårt 1920-talshus under förra året, 2021. Det var en stor utbyggnad med källarlägenhet, bottenvåning, övervåning och vind. Huset var redan när vi köpte det mycket omsorgsfullt renoverat i gammal stil, och därför var det viktigt för oss att det nya skulle smälta hop med det gamla så sömlöst som möjligt. Det var en kombination mellan byggnadsvård och nybygge. Vi valde enkupigt tegel från Vittinge – tydligen svårlagt, men resultatet blev bra. Vi köpte gamla fönster från byggnadsvården som...

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Kovacs R
Skrev om Sfeab AB

Sfeab Bygg har gjort en totalrenovering av vårt hus och vi är mycket nöjda med resultatet! Vi fick höra från bekanta som anlitat Sfeab att de gjort ett riktigt bra jobb och därför bestämde vi oss för att ta in en offert från dem. De var snabba med att svara och komma ut och titta på vårt projekt och när vi jämförde offerterna vi tagit in så låg Sfeab bra till. För oss var deras entusiasm och flexibilitet mycket värdefulla egenskaper. De var alltid på plats när de sagt att de skulle komma och arbetade långa dagar med snabba...

John Erik S
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab AB för att lägga om taket på vår lada. De skötte jobbet utmärkt, levererade i tid och helt enligt den offert som vi fått innan. Vi fick löpande bilder på hur arbetet fortskred och så fort det var någon fråga som vi behövde ta ställning till blev vi kontaktade per telefon. Förutom snabb återkoppling fick vi ett trevligt och professionellt bemötande under hela projektet. Jag kan varmt rekommendera företaget!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Glenn V
Skrev om Sfeab AB

Anlitade SFEAB för att bygga ny altan med pool. SFEAB utförde jobbet med perfektion, snygga detaljer och resultatet blev helt perfekt. Till ett kanon pris. Kan verkligen rekommendera SFEAB.

Robert R
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab för att lägga marksten framför hus och garage, samt ordna med tillhörande dränering, brunnar och diverse underjordisk vatten och el dragning. Arbetet genomfördes snabbt, effektivt och med hög kvalitet. Vi är väldigt nöjda och kommer helt säkert anlita Sfeab igen :-)

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Karin H
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab för både renovering och byggande av ny stenmur. Resultatet blev utmärkt. Arbetet genomfördes effektivt, med hög kvalitet och hela tiden med god ordning och reda. Gott bemötande och smidig kommunikation.

Simon D
Skrev om Sfeab AB

Sfeab did a great job building a new bathroom/tvättstuga for us. The big difference with Sfeab compared to other companies is how good the communication is throughout the project. All decisions are checked before action is taken and the customer is always involved. The work was completed to a high standard and all of the workmen were polite, professional and tidy. Recommended!

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Sofia S
Skrev om Sfeab AB

Vi är mycket nöjda med Sfeab från början till slut. Bra uppstartsmöte och avstämningar under projektets gång. Trevlig personal som jobbade på bra och gjorde ett noggrant jobb. Höll både tidsplan och budget. Vi kan absolut rekommendera detta företag. Vi kommer att anlita er igen! Stort tack så länge!

Alina G
Skrev om Sfeab AB

Ble anbefalt Sfeab av bekjente som hadde brukt dem til flere renoverigner. Vi brukte Sfeab til renovering av vår leilighet og til å bygge nytt bad. Vi hadde kort tidsfrist, men Sfeab gjorde en super jobb og ble ferdig innen tidsfristen, og til budsjettert kostnad. Veldig god og tydelig kommunikasjon underveis, og helt supert resultat, akkurat som vi ønsket. Meget godt håndtverk. Jeg vil definitivt bruke dem igjen til nye prosjekter. Anbefales!

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Åsa E
Skrev om Sfeab AB

Anlitat Sfeab för bygge av staket. Har tidigare anlitat dem för badrumsrenovering, trädgårdsanläggning mm. Mycket nöjd igen! Resultatet blev precis som vi hoppats, stadigt och snyggt. Killarna jobbar effektivt och håller rent och snyggt runt sig. Dessutom mycket bra kommunikation från bolaget om arbetstider, pris etc. De är one of a kind inom byggbranschen. Ordning och reda. Vettiga priser och bra resultat. Rekommenderas varmt!

Martin B
Skrev om Sfeab AB

Jag anlitade Sfeab AB för att måla om ett hus i Sollentuna. Jag fick en tydlig offert till fastpris och tidsplan. Arbetet satte igång enligt överenskommelse utan något som helst krångel. Under hela arbetsperioden höll grabbarna väldigt rent och snyggt runt huset. Målningen utfördes noggrant, fackmannamässigt och utan spill. Ändringar och förslag på mindre extraarbete (byte av trasiga fasadpaneler) kommunicerades och stämdes av med mig i förväg. Jag fick inga överraskningar, utan man höll vad man lovade. Det bästa av allt...

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Sandra C
Skrev om Sfeab AB

I år är andra sommaren vi har anlitad Sfeab. Vi vet att de levererar. Jag kan bara instämma med alla de positiva omdömen som har getts. Något annat som utmärker de är deras gedigna kompetens. De har bland annat byggt en mur i natursten som inte många skulle klara av med ett sådant fantastiskt resultat.

Jørn H
Skrev om Sfeab AB

Jag anlitade Sfeab till renovering av mitt tak. Byte av papp, läkt, betongpannor och takavattning. Dom började på måndags morgon med att bygga ställning och riva. På tisdag var halva taket klart med papp. Sen rullade det bara på i ett fantastisk tempo. När jag kom hem på lunch på fredag tyckte jag att det var något som fattades på huset. Upptäcker då att ställningen, alt bygg skräp er borta och killarna er helt klara med hela taket. Fantastisk och grymt jobbad. Rekommenderar dom alla dagar i veckan ! /Jörn

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Anna G
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab AB för renovering av vårt hus inkl nya golv, väggar (rivning, uppsättning, målning, tapet) och innertak. Hela teamet var otroligt professionella, duktiga och snabba - som dessutom höll huset rent och snyggt under hela tiden. Kommunikationen funkade kanon och om problem uppstod kom dom med förslag på åtgärder. Det är det första hantverkar teamet som vi anlitat där vi känt oss helt trygga med allt dom gjort! Kan varmt rekommenderas!

Milda T
Skrev om Sfeab AB

We have hired Sfeab AB to do an apartment makeover, which included repainting, construction of a new wall, door move, related electricity work, as well as bathtub installation. We were extremely impressed by the professionalism from the company's side. Communication was smooth and clear, we were always given advice which we found useful. The work was done quickly and in high quality. Will definitely trust Sfeab with our next home project.

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Mikael N
Skrev om Sfeab AB

Sfeab AB byggde vårt dröm hus. vi är supernöjda med hur hela bygget har sköts från första spadtag till sista penseldraget. vi kan med gott samvete rekommendera detta företag.

Joakim S
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab AB för säkert 10'e gången för ett ganska avancerat och stort altanbygge. Innan jag accepterade offerten så hade jag tackat nej till tre andra firmor, inte bara pga priset utan också bemötandet och slarvet i och runt processen. Som jag nämnde så var detta säkert 10'e gången vi anlitat Sfeab AB, dom har gjort allt från tvättstuga och relaxavdelning (den rekommendationen finns nedan) till hela entreplanet, målat huset utvändigt, lagt stengångar, tapetserat etc. Förutom priset som såklart är viktigt så slutar...

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Ralf  L
Skrev om Sfeab AB

Vi valde Sfeab AB för att bygga vårt uterum inklusive en isolerad betongplatta. Innan vi anlitade Sfeab AB var vi i kontakt med ett antal lokala byggfirmor som hade väldigt svårt att uppskatta den totala kostnaden och tidsplanen. Det kändes nästan som att de inte var intresserade på grund av att vi inte skulle bygga ett helt nytt hus. Sfeab AB kontaktade oss inom 24 timmar från vår offertförfrågan på deras hemsida, lämnade en offert strax därefter, levererade exakt enligt tidsplanen väl inom budget med hög kvalité. Jag kommer...

Ann D
Skrev om Sfeab AB

Mycket nöjda med lägenhetsrenoveringen! Vi anlitade Sfeab AB efter att ha läst andras omdömen och kan instämma i det allmänna berömmet. Dennis och hans team installerade ett kök och renoverade alla ytskikt i vår lägenhet och vi är mycket nöjda. Arbetet löpte på smidigt med bra kontakt under tiden och resultatet blev precis som vi ville ha det, till ett rimligt pris. Vi kommer gärna att anlita Sfeab AB igen!

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Ulrika
Skrev om Sfeab AB

Vi har anlitat Sfeab AB för tre projekt till vår sommarstuga precis innan sommaren; Altanbygge, Parkeringsplats och Diverse småjobb (ventilation, taktvätt, mm). Det har gått i snabb takt och med löpande avstämningar samt skickade bilder på bygget varje dag (då det var vid sommarstugan och vi inte kunde vara på plats). Vi kan rekommendera Sfeab AB, de arbetar snabbt och professionellt. Vi har alltid fått snabbt svar tillbaka när vi undrat över något, de håller vad de lovar och missar de något så fixar de det snabbt i efterhand. Vi är mycket nöjda och planerar redan nya projekt tillsammans med dem.

Leif R
Skrev om Sfeab AB

Ombyggnad av hel ovanvåning i villa. Tilläggsisolering, ytskikt, och badrum. Arbetet gick bra både i utförande och budget. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera denna firma till andra.

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Erik N
Skrev om Sfeab AB

Vi lät måla om vårt hus med hjälp av Sfeab AB. De var mycket noggranna och gjorde ett mycket bra arbete. Vi beställde även renskrapning vilket utfördes mycket noga och till ett bra pris. Båda gångerna vi anlitat Sfeab AB har vi fått fastprisofferter vilket är en trygghet. En av de bästa sakerna med Sfeab AB är att de aldrig lämnar en röra efter sig utan städar och plockar undan efter sig varje dag. De stämmer även av alla ändringar och tillägg noga innan de utför dem så att det inte blir några överraskningar på fakturan

Jan L
Skrev om Sfeab AB

Vi anlitade Sfeab AB för en mer omfattande renovering av vårt hus. Det handlade om både utom- och inomhusarbeten. Tak, grund, kök och toaletter gjordes om. Efter att projektet nu är klart kan vi konstatera att allt har fungerat mycket bra. Under Dennis Dodos ledning genomfördes arbetet på ett sätt och med ett resultat som vi är mycket nöjda med. Vi hölls hela tiden informerade om arbetets fortskridande och vad som skulle ske härnäst. På så sätt fick vi löpande både insyn och kontroll i projektet. Det uppkom därför inte heller...

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Thomas A
Skrev om Sfeab AB

Vi har för fjärde gången anlitat Sfeab AB och för andra gången målat om ett hus (inte samma hus). Denna gång ingick även taktvätt, något vi verkligen kan rekommendera. Taket blir som nytt, borta är inte bara mossan utan även det svarta sotet. De är väldigt nogranna med förarbetet, tar ned takrännor och stuprör, tvättar och skrapar varje planka. Lite snack och mycket verkstad är vad som gäller. Arbetet fortgick utan avbrott tills arbetet var slutfört d v s huset var färdigmålat och taket skinande blankt. Chefen Dennis...

Jonas F
Skrev om Sfeab AB

Vi har anlitat Sfeab AB vid ett flertal tillfällen till badrumsrenovering, altanbygge, dränering, husmålning mm och har alltid blivit mycket nöjda. Förutom att Sfeab AB alltid agerar professionellt, känns prisvärda, kommer med egna kreativa lösningar på problem och håller vad dom lovar, har vi uppskattat att dom är lätta att komma i kontakt med (både på telefon och mail). Jag är så trött på att jaga hantverkare som inte kan hålla tiden eller inte återkommer på vare sig telefon eller mail. Detta har aldrig varit något problem...

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Arne A
Skrev om Sfeab AB

En byggfirma som satsar på kvalitet utan att det kostar skjortan. Specialister på badrum (renoverade vår källarvåning med utmärkt resultat för ett par år sedan), och gjorde nyligen ett förstklassigt jobb med att måla om vårt hus också. Kompetent och pålitligt folk som kommer när de ska och stannar tills jobbet är färdigt. Skönt med bra hantverkare som inser att nöjda kunder är den bästa rekommendationen. Vi är mycket nöjda.

Thomas A
Skrev om Sfeab AB

Vi har tre gånger anlitat Sfeab AB, för: -Altanbygge, -Omålning av hus och nu senast -Installation av ett komplett kök + läggning av laminatgolv. Kan verkligen rekommendera Sfeab AB, de arbetar snabbt och nogrant, ofta till sent på kvällarna om det krävs. De städar efter sig varje dag och tar bort allt skräp när arbetet är slutfört. De är mycket lyhörda och frågar hellre om hur man vill ha det istället för att köra efter eget huvud. Vi är mycket nöjda och kommer att använda dem igen om tilfälle ges.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Lennart A
Skrev om Sfeab AB

Vi har anlitat Sfeab AB för två byggprojekt i vårt hus i Norra Ängby. Det första gällde renovering av badrum och tvättstuga. (bila upp, isolera och gjuta källargolv, installera vattenburen golvvärme, rördragningar, kakling osv...) Det andra handlade om att öppna upp till större vardagsrum. Tilläggsisolering, riva bärande vägg, byte av alla fönster samt golvvärme. Vår samlade erfarenhet är mycket bra av företaget. När man renoverar ett gammalt hus dyker det alltid upp överraskningar och problem. (ofta för att man...

Joakim
Skrev om Sfeab AB

Jag kom ihag att jag sag och laste alla dessa mail nar vi skulle renovera varan tvattstuga och relax i kallaren. Nagot tveksam blev jag kanske men vi beslutade iaf for att ga pa Sfeab AB, jag lovade mig sjalv att nar dom ar klar sa ska jag skriva om resultatet. Jag raknar med att dom kommer att lagga upp bilder pa hemsidan snart for varan relax och tvattstuga ar nog det snyggaste i Stockholms omradet. Vad som slog mig framst i borjan var att ingenting var problematiskt "inga problem, det fixar vi" attityd, nagot som holl...

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Johanna S
Skrev om Sfeab AB

Passa er för dessa. Sprider en massa lögner på webben under falska namn. Många av deras jobb utförs av icke utbildade och folk utan arbetstillstånd.

Maja J
Skrev om Sfeab AB

Sfeab AB hjälpta mig när jag byggde ut mitt hus. Professionelt och snyggt utfört arbete. Det var dessutom till ett bra pris. Sfeab AB AB for ett högt betyg från mig.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Mikael P
Skrev om Sfeab AB

Jag vill rekommendera Sfeab AB för att de gjorde ett så bra jobb när de renoverade mitt badrum.