Välkommen till Pumpia!

Vi har varit verksamma i branschen sedan 2011 och inriktar oss på att hjälpa dig som kund med installation av luftvärmepump. Vårt motto är att nöjda kunder ger trevliga arbetsdagar och genererar fler kunder. Därför ser vi alltid till att lyssna till dig som kund och dina önskemål. Är du inte nöjd, då är inte vi nöjda.

Vi ger dig ett bättre inomhusklimat och bästa energibesparingen. Värmepumpar som du hittar hos oss är: Hitachi, Panasonic, Daikin, Gree, Toshiba, LG och Mitsubishi.

Är du nyfiken på hur du effektivt kan sänka dina värmekostnader? Tveka inte att höra av dig till oss på Pumpia.

388 omdömen om Pumpia

Sedan starten hos Reco 2020
    2023-02-02 Verifierad kund
    Trevlig kontakt med bra råd. Snabb installation utan något krångel.
    2023-02-02 Verifierad kund
    Bra, snabb återkoppling.
    Priserna klart konkurrenskraftiga och de anlitar mycket kunnig installatör.
    2023-01-29 Verifierad kund
    Jag tycker att säljare och installatörerna var trevliga och tillmötesgående.
    Rekommenderar gärna företaget till andra, eftersom jag är mycket nöjd.
    2023-01-29 Verifierad kund
    Snabbt svar på Offertförfrågan.
    Fick förslag på lite olika pumpar.
    Kort väntetid på montering
    2023-01-28 Verifierad kund
    G,.............................,..................
    2023-01-28 Verifierad kund
    Ordning och reda, pengar på Fredag, detta uppskattas. Köpte Luftvärmepump med installation. Känns bra
    2023-01-25 Verifierad kund
    Mycket nöjd! Pumpen installerades snabbt och på ett proffsigt sätt! Fungerar utmärkt!
  • Stephan N
    skrev om Pumpia
    2023-01-19 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande. Allt uppfyllde mina förväntningar!
    Köpte en luft/luftvärmepump Gree med installation.
    2023-01-14 Verifierad kund
    Bra, snabb och personlig service, mycket nöjd! Ett litet poängavdrag för att jag inte tyckte installationen blev så bra som jag hade hoppats.
    2023-01-12 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande och hjälsam
    2023-01-12 Verifierad kund
    jag skicka mail till dom för flera dagar sen men har inte hört något det verkar som att då jag betalte kontant så skiter dom i att svara på mail så jag undrar hur det blir med att dom säger 5 års garanti jag tror att händer det något med pompen så får man nog ingen hjälp från dom
    Hej Paul

Jag har inte fått mail från dig till mig.
    Min mailadress är densamma som när du fått offert, och fakturan
    Anita@pumpia.se
    Du kan självklart även ringa mig på 0708-283535 samma tel nr som står på offert, orderbekräftelse och faktura.
    Kan du ha mailat någon annanstans?
    Om det är något som är fel på din pump har du självklart 5 års garanti men vi behöver ju först få veta det för att kunna göra något åt det.

2023-01-09 Verifierad kund
    Bästa företag 😁! En smidig och snygg montering är jätte nöjd med min luftvärmepumpen.
    2023-01-06 Verifierad kund
    Offerten leveransen och faktureringen följde avtal och hölls föredömligt! Det är inte alltid så idag!
    Duktig installatör fån Norrsidans Installation & Teknik!
    Installation av en Toshiba Daiseikai 9/35
    2023-01-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande ...Anita. Bra montör..Anton..
    2023-01-04 Verifierad kund
    Köpte en värmepump och fick personlig och trevlig hjälp.
    2023-01-03 Verifierad kund
    Snabbt svar på offertförfrågan
    Detaljerad och överskådlig info om olika värmepumpar
    Köpte Panasonic luftvärmepump. Nöjd med köpet
    Installation på utlovat datum.
    2023-01-03 Verifierad kund
    I det hela ett bra företag att göra med. . Vi fick snabb leverans och installation
    Men info från företaget om när installation skulle ske kunde vara lite bättre
    Jag fick veta datumet men vilken tid på dan de skulle komma var mer diffust
    Vi var tvungna att vara hemma hela dagen och de kom vid 16 tiden på fredagskvällen
    Ok om vi hade vetat tiden ungefär
    Annars gick allting smidigt och professionellt
    2022-12-30 Verifierad kund
    Köpte en luftvärmepump. Företaget var otroligt bra och hjälpsamma. Fick leverans före bra service från början till slut.
    2022-12-29 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb installation, ok pris.
    2022-12-27 Verifierad kund
    Bra och tydlig service från början av offert till installation.
    2022-12-27 Verifierad kund
    Bra hantering och smidig hantering när leveranser var försenade.
    2022-12-26 Verifierad kund
    Snabba med korrekt service samt utförande. Erfarna hantverkare.
    2022-12-26 Verifierad kund
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    2022-12-25 Verifierad kund
    Mycket bra service och är nöjd med produkten vi blev rekommenderade att köpa. Panasonic 7.2 kw.
    Pumpia är en leverantör av högsta klass
    2022-12-24 Verifierad kund
    Bra och vi fick klara svar. Känner vi kunde lita på både proukten och om fel finns garanti.
    2022-12-24 Verifierad kund
    Vi behövde akut en luftvärmefläkt mitt under höst/vinterkylan eftersom vår förra gick sönder. Pga högt tryck på luftvärmefläktar hade vi inga större förhoppningar på att få en installation snabbt, förväntad väntetid var några mån. Men Anita på Pumpia var jättehjälpsam och såg till att flytta andra beställningar så att vi kunde få tidigare tid. Rekommenderar!
    2022-12-22 Verifierad kund
    Har fungerat perfekt. Snabb leverans o vän- ligt bemötande rekommendationer dem starkt. Värmepump lz25
    2022-12-19 Verifierad kund
    Jättebra dialog med en säljare som verkligen brydde sig om att svara på alla mina frågor. Trevlig installatör som tog stort ansvar för resultatet.
    2022-12-18 Verifierad kund
    Mycket bra och trevligt bemötande. Infriade mina förväntningar på en snabb installation. Jag köpte en luftvärmepump
    2022-12-17 Verifierad kund
    Jag köpte 2st luftvärmepumpar och fick jättefin hjälp både med offert på flera bra alternativ och smidig och snabb montering. Inga olustiga överraskningar. Jag skulle gladeligen använda mig av Pumpia igen.
    2022-12-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabb återkoppling!
    2022-12-15 Verifierad kund
    Bra bemötande. Lösningsinriktad montör!
    2022-12-14 Verifierad kund
    Köpte en varmluftspump med installation av Pumpia. Mycket trevliga och kunniga. Verkligen måna om sina kunder och vill försäkra sig om att det blir bra. Pumpen är på plats och fungerar perfekt.
    2022-12-13 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande och bra återkoppling på de frågor som uppstod innan installationen.
    Snabb hantering av både beställning och installation och även nöjd med installatören.
    2022-12-12 Verifierad kund
    jag bemötande er på telefon och smsade.
    jag fick mer än jag vänta.
    jag köpte värmepump, den funkar väldigt bra.. tjänsten var vänlig och underbart jag är så mycket glad och nöjd.
    2022-12-11 Verifierad kund
    Dålig service på kundtjänst, otrevliga nonchalant, illa luktande installationsgubbar som smutsade ner hela huset och rökte mer än dom jobbade.
    Hej Sarkawt.
    Det var tråkigt att du uppfattat vår kundservice som nonchalant som svarat på dina frågor tom på helgtid då vi annars har stängt.
    Du hade en fråga ang belysning i din fjärrkontroll som inte fungerade.
    Den pumpen du beställde hade ingen lampa i fjärrkontrollen och vi kunde därför inte hjälpa dig med detta.
    Frågor om hur våra kyltekniker luktar kommer jag inte besvara :))
    Att de smutsat ner hela ditt hus verkar konstigt då din värmepump installerats jämte din ytterdörr.

• Stefan E
    skrev om Pumpia
    2022-12-11 Verifierad kund
    Tog in flera offerter men Anita på Pumpia var den som med störst engagemang. Bra bemötande och återkoppling från början och hela vägen till installationen som var snabb och välgjord. Köpte en Toshiba Haori och är mycket nöjd.
    Hej Stefan

Toshiba HAORI var klart bästa pumpen till ert vackra vardagsrum.
    Glad att ni är nöjda och glada med allt.
    2022-12-09 Verifierad kund
    Hade ett specifikt önskemål om en pump och det drog ut på tiden men från att vi bokade installation och den hängde på väggen var det 5/5. Supertrevlig montör!
    2022-12-07 Verifierad kund
    Oerhört snabb återkoppling på offert, ännu snabbare installerat, då jag fick en tid tre dagar senare då en försening för en annan kund gjorde att operatören hade möjlighet att installera min pump istället. Bra bemötande både från ägaren och operatören.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Köpte en värmepump med installation. Fick snabbt svar och en bra installation.
    2022-12-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande från början till slut.
    Snabb och bra installation.
    2022-12-05 Verifierad kund
    Snabb ock bra service och kunnig installatör.
    2022-12-03 Verifierad kund
    Väldigt snabba svar på epost, även utanför kontorstid. Bara positivt att säga om detta företag!
    2022-12-03 Verifierad kund
    Bra installation med kunniga och erfarna tekniker.
    Snabb installation och rådgivning i samband med installationen.
    2022-12-01 Verifierad kund
    Luftvärmepump Toshiba inkl installation. Mycket hjälpsamma och trevliga, snabb återkoppling vid frågor. Samma upplevelse av installationsfirman de anlitar. Guldstjärna!
  • 2022-11-28 Spontant omdöme
    Samma problem som Patrik N, efter initial kontakt angående garanti ärende så får jag nu inget svar på mina kontaktförsök.

Rekommenderar inte detta företag!
    Hej Håkan.
    Jag beklagar att du inte fått svar så snabbt som du önskade.
    Ditt garantiärende blev dock registrerat direkt när vi fått alla uppgifter av dig.
    Du fick kontakt med vår kyltekniker.
    Ny reservdel är skickad men i dessa tider tar det ibland lite extra tid.
    Vi försöker alltid hantera garantiärenden så skyndsamt det går, även om du inte hör av oss om hur ärendet går så jobbar vi för att ordna fram reservdel för att komma ut till dig och åtgärda felet.

Anita på Pumpia AB

Anita på Pumpia AB
    2022-11-27 Verifierad kund
    Blev bra bemött och det gick snabbt att få min pump levererad och monterad
    2022-11-23 Verifierad kund
    Bra bemötande av tekniker men väldigt dålig hantering av reklamationsärende gällande problem med luftvärmepumpen vi installerade förra hösten. Ingen återkoppling på ärendet trots flertal kontakttillfällen.

Skulle inte rekommendera dem eftersom garantfel hanteras bedrövligt.
    Hej Patrik

Du har fått kontakt med våra kyltekniker.
    Din pump hade du satt i energisparläge och det var därför den inte presterade vad den gjorde tidigare.
    Detta är inget garantiärende men det är ju bra att ringa så att man kan få råd om pumpens olika inställningar.
    Hoppas du med deras råd har kunnat ställa in din pump på normaldrift och att allt nu fungerar som det ska.

2022-11-23 Verifierad kund
    Mycket bra. Inte testad vid riktig kyla ännu. Trevligt bemötande. Rekommenderad av granne. Luftvärmepump inklusive montage.
    2022-11-23 Verifierad kund
    Installation utfördes innan planerad tid.
    Tackar👍