Pure Fire AB

Pure Fire AB

purefire.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till oss på Pure Fire! Ett familjeföretag som drivs av Far & Son. Vi utför alla typer av skorsten och eldstadsrelaterade jobb i Stockholm. Som ett av få företag jobbar vi med alla modeller och typer av eldstäder. Vi säljer, levererar och monterar. På så sätt kan Ni som kund alltid känna Er trygg med att vi...

99 omdömen om Pure Fire AB

Sedan starten hos Reco 2018

Andreas L
Skrev om Pure Fire AB

Mycket bra, alltifrån första mötet, till leverans och installation av braskamin. Bra kommunikation, rimligt pris och bra service.

ANDREAS S
Skrev om Pure Fire AB

Pure Fire har från första kontakten varit oerhört professionella. De håller det de lovar, kommer i tid och lämnar ett exemplariskt utfört arbete efter sig. I samband med installationen råkade ett antal takpannor gå sönder (vilket är fullkomligt naturligt), de kom tillbaka efter några dagar och bytte ut dem. Kan varmt rekommendera PF. Att de dessutom inte tog en krona betalt innan slutförd installation är väldigt förtroendeingivande.

Charlotta R
Skrev om Pure Fire AB

Vi anlitade Pure Fire för installation av ny spiskassett och kan bara instämma i de fina omdömen som företaget hade sedan tidigare. Arbetet har gått snabbt och smidigt, servicenivån har varit hög och kommunikationen har varit enkel. Stort tack Max, Jonas och övriga medarbetare som vi hade kontakt med för ett fint utfört arbete! Vi är jättenöjda med vår nya öppna spis och kan varmt rekommendera Pure Fire.

Andreas C
Skrev om Pure Fire AB

Proffsigt och snabbt utfört arbete

Ludvig T
Skrev om Pure Fire AB

Snabba, detaljfokuserade och måna om kvalitén.

Margareta K gillar detta
Zeljko R
Skrev om Pure Fire AB

Jag är mycket nöjd med hela processen från den professionella offerten till installationen. Jag kan varmt rekommendera detta företag, de är verkligen seriösa. Tack så mycket, Max, för all din hjälp

First-Name L
Skrev om Pure Fire AB

Pure Fire gjorde ett mycket fint jobb ifrån start till mål Vi blev också mycket nöjda spisen. Ett mästerverk. Kostnaden höll också vad de lovade i offerten. För att få betyg 5 så behöv ytterligare noggrannhet i den löpande städningen men vi har nog höga krav som familj också. Tack!

Fredrik L
Skrev om Pure Fire AB

Mycket trevligt bemötande och vilja att få till en bra lösning.

Lisa
Skrev om Pure Fire AB

Vi har fått ett otroligt fint och snabbt bemötande från första kontakt till besiktning. Allt har fungerat smidigt och enkelt,

Elisabeth F
Skrev om Pure Fire AB

Jag har haft hjälp av Puré Fire både hemma hos mig och min man . Nu hjälpte de vår son och hans fru. Vi är oerhört nöjda med deras insatts.

Bawar Mohsin S
Skrev om Pure Fire AB

Super proffsiga och lösnings orienterade, hade hand om allt från start till slut behövde inte göra något alls!!!!

Kristian F
Skrev om Pure Fire AB

Valde Pure Fire för att de kom med så goda rekommendationer. Hela vägen har de levt upp till detta. Blir det fler eldstäder framöver så vet vi vilka vi väljer

Roya N
Skrev om Pure Fire AB

Trevligt bemötande, rimlig offert och proffsigt utförande. Det var lätt att samarbeta och kommunicera med Pure Fire.

Stig Olof Anders H

Mycket bra offertprocess, med platsbesök och rekommendation om lämplig installation. Proffsig och snygg installation och pris exakt enligt offert. Jobbet avslutades med en brandskyddskontroll och ett kontrollprotokoll som ska till kommunen. Vi är mycket nöjda med jobbet och fick en fin smidig braskamin exakt som vi ville ha det. Rekommenderar Purefire, det är andra installationen de gör hos oss, lika bra jobb båda gångerna!

Leonard P
Skrev om Pure Fire AB

Rekommenderas varmt ! Tack för bra utfört jobb!

Sophia O
Skrev om Pure Fire AB

Nöjd med kamin fick hjälp från idé till montage , tack !

Tim M
Skrev om Pure Fire AB

Anlitat vid flertalet tillfällen. Dels vid köp & installation av öppen spis samt kamin men även för en skorstensrenovering. Är nöjd, tack.

Gustav S
Skrev om Pure Fire AB

Inköp och installation av braskamin. Bra bemötande och hjälpsamma med bygganmälan till kommunen. Betydligt bättre offert jämfört med vad vi fick från ett större företag. En mindre sak fick åtgärdas efter installationen, men det löstes snabbt och smidigt. Rekommenderas!

Pär L
Skrev om Pure Fire AB

Pure fire har hållit vad de lovat, varit mycket trevliga och installerat kamin på ett proffsigt sätt. De var svåra att nå under en period, men i övrigt har jag bara gott att säga om dem.

Robert L
Skrev om Pure Fire AB

Bra, kom som utlovat och gjorde ett bra arbete efter vissa mindre justeringar.

Jesper A
Skrev om Pure Fire AB

Bortsett från lite bristande kommunikation gällande leveranstiden så är vi supernöjda med både kaminen samt arbetet.

Nicklas M
Skrev om Pure Fire AB

Väldigt nöjd med arbetet. Proffsigt utfört.

Thommy J
Skrev om Pure Fire AB

mycket bra service och leveranskvalitet!

Kristina P
Skrev om Pure Fire AB

Professionell och snygg installation av kassett till öppen spis.

Anders H
Skrev om Pure Fire AB

Puré fire svarade snabbt och gav bra hjälp. Mkt bra på det hela

Madeleine Q
Skrev om Pure Fire AB

Otroligt bra och snabb service. Vi är supernöjda!

Gunilla M
Skrev om Pure Fire AB

Vi har satt in en kamin i vårat sommarhus,allt har gått väldigt smidigt från offert till installerat & klart. Vi har fått snabba tydliga svar på våra frågor. Kan varmt rekommendera Pure Fire //Gunilla

Marielle E
Skrev om Pure Fire AB

Trevligt bemötande. Köpte kamin med montering. Fungerat bra hela processen, vi har sänkt våra värmekostnader kraftigt.

Anders J

Bara bra! Trevligt bemötande Trots strul från leverantör god förståelse

Erik Stenbäck S
Skrev om Pure Fire AB

Företaget hade ett otroligt bra bemötande, höll alla utlovade tider samt gjorde ett mycket bra arbete. Arbetet bestod i att montera en kassett i den öppna spisen samt riva skorstenen mura upp en ny. Priset för själva murningen av skorstenen upplevde jag som något dyrt. Murarbetet som tog ca två arbetsdagar för en person kostade 40.000 kr enligt den specificerade offerten. Då ingick inte rivningen av skorstenen eller material. I och för sig tog de hand om och fraktade bort allt överblivet material inkl. den gamla skorstenen,...

Mathias D
Skrev om Pure Fire AB

Strålande arbete med att bygga om en gammal eldstad till en modernare!

Jonas H
Skrev om Pure Fire AB

Bra bemötande. Snabb återkoppling i alla lägen Leverans i tid, enligt offert. Pure Fire mötte alla förväntningar Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med leveransen (ny eldstad)

Pavel J
Skrev om Pure Fire AB

Vi är väldigt nöjda med arbetet! Allt gick inom uppskattad tid och enligt offert. Trevlig och kunnig personal.

Elias B
Skrev om Pure Fire AB

Väldigt professionella, trevliga och kunniga. Gott bemötande, god kommunikation och levererade ett utmärkt resultat.

Filip A
Skrev om Pure Fire AB

Pålitliga, kunniga och tillmötesgående.

Kajsa R
Skrev om Pure Fire AB

Bra och snabbt bemötande. Kom när dom sa och snabbt och proffsigt jobb. Kan varmt rekommendera.

Sofie Å
Skrev om Pure Fire AB

När de väl var på plats fungerade allt jättebra! Trevliga och lyhörda installatörer.

Tomas v
Skrev om Pure Fire AB

Trevliga att göra med! Jättebra bra installation med duktiga och vänliga installatörer. Lite svår offertprocess; lite svårt med en dialog i deras onlineverktyg. Men helheten mycket bra.

Elsa S
Skrev om Pure Fire AB

Så proffsigt och professionellt! Bra pris och resultatet var utmärkt! (Installation av kamin i Vasastan)

Jerry W
Skrev om Pure Fire AB

Företaget har konkurrenskraftiga priser och trevlig personal. Vi hade bekymmer med att företaget som anlitats för att hämta soporna kom efter drygt en vecka istället för ett dygn. Vi hade vissa synpunkter på finishen på utsidan. Vi blev trevligt bemötta när detta påpekade, men trots att de kommit tillbaka och ordnat vissa saker vi påpekat så finns vissa förbättringsområden gällande finish. Men i stort är vi väldigt nöjda och kan rekommendera Pure Fire AB

Tina J
Skrev om Pure Fire AB

Efter lite missförstånd i början samt att vi inte fått info om att kaminen var sidoöppnad så slutade bygget av kaminen bra och Purefire hittade lösning på skorstenen som gjorde att notan blev lägre än beräknat 👍

Henrik T
Skrev om Pure Fire AB

De gör vad de har lovat! Borde städat lite efter sig på vinden, men det var ingen stor grej.

Camilla E
Skrev om Pure Fire AB

Jag installerade en braskamin. Dom var trevliga att ha att göra med och kunniga. Tog lite tid att få kontakt med dom men allt gick till slut

Raed S
Skrev om Pure Fire AB

Bra service, håller tiden, och väldigt flexibla och trevliga

Björn S
Skrev om Pure Fire AB

Mycket proffesionellt bemötande och leverans enligt utlovat avtal. Vi är jättenöjda.

Ann G
Skrev om Pure Fire AB

Bemötande och diskussioner mkt bra - snabb respons och återkoppling.

Daniel H
Skrev om Pure Fire AB

Platsbyggd kamin. Ordentligt gjort och enligt offert, jag är nöjd.

MATHIAS A
Skrev om Pure Fire AB

Pure Fire har från början till slut varit hjälpsamma, professionella och snabba i sin service. Jag kan varmt rekommendera detta företag!

Malou Y
Skrev om Pure Fire AB

Vi valde Pure fire Ab. Efter att ha haft flera olika kamin företag ute på hembesök. Dem gav ett seriöst intryck, och hela processen från beställning till installation gick smidigt. Vi skulle absolut anlita dem igen.

Per S
Skrev om Pure Fire AB

Trevligt bemötande och snabb och proffsig montering. Hanterade vår tilläggsbeställning helt smärtfritt. Jag ger dem högsta betyg.