Olsson's Kök AB

Olsson's Kök AB

Vi tillverkar kök som du ska kunna leva i länge och vi kombinerar finsk kvalitet och finska material med individuell och miljösmart köksdesign. Våra kök håller högsta energiklass, vilket är bra för både miljön och plånboken. Energisnåla lampor och en genomtänkt placering av kyl och frys kan spara mycket pengar och dessutom...

62 omdömen om Olsson's Kök AB

Hannele V
Skrev om Olsson's Kök AB

nytt kök trevligt bemötande tog hand om allting och var väldigt nöjda med resultatet

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Carina B
Skrev om Olsson's Kök AB

Detta var andra gången vi köpte kök från Bromma (pga flytt) och Jonas Engström, och vi är lika nöjda. Gällande sista köket var vi tvungna att hitta mycket bättre lösningar på utrymme och Jonas är en mästare på att se möjligheter som vi missat. Med stor försiktighet och ändå tydlighet och inlyssnande, ger han förslag och svar allteftersom. Återkopplar och håller god kontakt med uppdateringar. Våra förväntningar på båda våra kök har helt uppfyllts, gällande både design, kvalité och montering med Puustelliis egna snickare....

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fina ord och rekommendation .Hälsningar från Jonas. Mvh/ Puustelli Bromma .

ANNE L
Skrev om Olsson's Kök AB

När vi för några år sedan byggde om vårt kök, anlitade vi Puustelli och fick som kontaktperson Dominik Olsson. Allt gick fantastiskt smidigt, både på tid och budget och jag njuter fortfarande varje morgon när jag går in i köket – inte minst pga de små detaljer som Puustellis personal föreslog. När vi nu flera år senare behövde komplettera lite i köket så fick vi ett otroligt fint personligt bemötande av Dominik som verkligen fick oss att känna oss som VIP-kunder och kompletteringen hanterades proffsigt, smidigt och snabbt....

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fina ord och rekommendation. Ni är alltid välkommen till oss. Hälsningar från Dominik. MVH/ Puustelli Bromma .

Sjödins Stenhuggeri
4.7/5 i betyg av 139 omdömen 4.7 av 139 omdömen

Lapital, ett företag med stenkoll. Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit oc

Birgitta D
Skrev om Olsson's Kök AB

Proffsig, personlig och förtroendeingivande service av Jonas på Puustelli! Slutresultatet överträffade våra förväntningar! Högsta kvalitet i såväl material som utförande!

Tack för fina ord och förtroendet. Mvh/ Puustelli Bromma

Shamret G
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi beställde en ny köksö och fick hjälp med att skissa fram en lösning som blev mycket bra. Vi fick mycket kunnig och proffsig hjälp, hela vägen tills allt var monterat och justerat. Små felaktigheter fixades snabbt till.

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fina ord. Ni är alltid välkomna i fall att ni behöver hjälp. Mvh/ Margareta

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Mats J
Skrev om Olsson's Kök AB

Lite för många polska hantverkare som inte kunde svenska regler om rör och el måste ständigt vara på tårna och kolla vad som görs.

Svar från Olsson's Kök AB

Hej Mats. Eftersom du har inte skrivit efternamn så jag kan inte kolla vem monterade din kök och om du har köpt den överhuvudtaget från Puustelli Bromma . Du kan gärna skriva direkt till oss om du har några synpunkter. Så länge jag vet vi använder inga polska el eller vvs killar. Alla våra bygg firmor har svenska certifikat och är godkända av el -och vvs verket och följer alla svenska regler. Kontakta oss i fall du har funderingar eller frågor. Mvh/ Margareta Olsson Puustelli Bromma

Mikael R
Skrev om Olsson's Kök AB

Service och engagemang långt utöver det vanliga. Inga problem med kompletteringar till ett sjutton år gammalt kök även om det måste specialbeställas. Kvalitet och långsiktighet. Värt att tänka på när du ska köpa kök.

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fina ord och otroligt vacker blombukett som blev levererat till butiken. Mvh/ Margareta Puustelli

Catherine L
Skrev om Olsson's Kök AB

Fin och snabb hjälp med byte av handtag som gått sönder. Mycket glada.

Tack för fina ord. Mvh/ Margareta Puustelli

Lisa H
Skrev om Olsson's Kök AB

Inga problem med felsökning bytte hela styrmekaniken i kranen

Klas Å
Skrev om Olsson's Kök AB

Hej! Jag har köpt två kök. Diskussioner, lösningar, samarbete har fungerat utmärkt. Kunnig och erfaren säljare/konstruktör. Montage genom kontrakterad underleverantör har fungerat utmärkt.

Tack för fina ord. MVH/ Puustelli Kök Bromma

Arne L
Skrev om Olsson's Kök AB

Lättåtkomligt, Trevligt, Kunnig säljare, Jättebra installatör och proffsigt avslut

Ursula D
Skrev om Olsson's Kök AB

Nytt kök ,golvläggning och målning. Mycket nöjd !

Per-erik A

kök..................................................................

Björn R
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi köpte ett nytt kök och vi har varit jättenöjda med bemötande och hjälp i butiken. Personalen var mycket professionell. Och själva köket var mycket praktiskt med fina material. Snyggt. De som monterade kök och fixade med elen var verkligen duktiga och dessutom trevliga.

Tack för fina ord. Mvh/ Puustelli Kök Bromma

Stefan E
Skrev om Olsson's Kök AB

Köpte ett komplett måttanpassat kök. Positivt och proffsigt bewmötande Hade inga förväntningar med är mycket mycket nöjd med resultatet. Numera det bästa rummet i huset !

Fabian M
Skrev om Olsson's Kök AB

Engagerad och noggrann designer / säljare, utmärkt utförande och det lilla garantiärendet löstes utan krångel.

Tack för fina ord. Mvh/ Puustelli Kök Bromma

Roger K
Skrev om Olsson's Kök AB

Beställde ett kök med hjälp av Jonas i Bromma butiken. Jonas kom med mycket bra förslag hur vi skulle planera köket. Blev ett väldigt bra bemötandet med Jonas och så fick vi en hantverkare som hjälpte oss med monteringen som va otroligt duktig och noggrann. Tack Puustelli... /Roger och Birgitta

Lena L
Skrev om Olsson's Kök AB

Pålitlig försäljare, tryggt köp. Mycket kök för pengarna av hög kvalité! Jag gick in på Puustelli, mest på kul. Trodde väl aldrig att jag skulle få till ett sånt fint kök på min budget.

Tack Lena för fina ord. Puustelli kök Bromma

Fredrik T
Skrev om Olsson's Kök AB

Bemötande och visat intresse bra. Från första mötet till design och installation. Valet av er var just tjänsten att ansvara över hela projektet från design till färdig installation. När vissa delar av leveransen inte varit korrekt tillverkat och saker trasiga har projekttiden dragit ut långt på tiden. Kommer ta över 6 veckor efter plan att få nya delar samt boka tid med installatör. Kommunikationen under denna tid varit till och från svårt att få besked när vi kan få avsluta detta.

Svar från Olsson's Kök AB

Hej. Hoppas allt är klart nu ( tyvärr nya delar har samma tillverknings tid som kök) Jag hoppas att ni är fortfarande nöjda. Mvh/ Puustelli Kök Bromma

Sonebom M
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi köpte nytt kök och tog en all inclusive-lösning. Vi fick fantastisk hjälp av Margareta i Bromma och hantverkarna från Ackenäs bygg var vi jättenöjda med! De höll tidsplanen så att vi hade ett nytt kök lagom till jul. Professionella och väldigt trevliga! Vi kan verkligen rekommendera dem!

Svar från Olsson's Kök AB

Hej och tack för rekommendationer och fina ord. Mvh/ Margareta från Puustelli Bromma

Sari G
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi köpte ett nytt fint kök! Säljaren var väldigt hjälpsam och lyssnade på oss . Allt gick smidigt och tidschemat höll. Det ända som vi upplevde mindre bra var att säljaren hade beställt fel mått på 3 varor. Antingen vänta nya 4 veckor eller låta snickaren fixa problemet. Vi lät snickaren fixa till det. Det blev ok men inte det som vi hade beställt. Kompensation? Snickaren limmade 3 golvlister med vårat eget material!!??

Svar från Olsson's Kök AB

Hej Sari. Tack för fin rekommendation. Tråkig att inredare vände på siffror men vi alla är bara människor och kan göra fel - bra att inredare, ni och snickare kunde snabbt komma med bra lösning. Jag hoppas att ni är nöjda med helheten och kan njuta i den fina köket. Puustelli Bromma Margarera Olsson med personal.

Thomas B
Skrev om Olsson's Kök AB

Rostfri diskbänk. Bra bemött.

Svar från Olsson's Kök AB

Hej Thomas. Tack för fina ord.

Marja M
Skrev om Olsson's Kök AB

granitskivan gick bra förutom att de inte visste att den gamla ståldiskbänken hade en kant under mitt kakel. Installation av fläkt ingick ej. Extra kostnad för mig. Idag väntar jag att få natursten i kanten. lång väntetid. Annars kom de i tid ingen väntetid.

Svar från Olsson's Kök AB

Hej Marja. Hoppas att du är nöjd med skivorna. Kant plattorna är beställda - kommer monteras snart. Mvh/ Margareta

Olle B
Skrev om Olsson's Kök AB

Fantastisk service och Margareta är verkligen hjälpfull och trevlig.

Svar från Olsson's Kök AB

Tack Olle för bra samarbetet och fina orda. Grattis till liten sessa. ?

Inger G
Skrev om Olsson's Kök AB

Margareta på Puustelli är en pärla av bästa kvalitet! Önskar henne och övrig personal en härlig Jul och Nyärshel!

Tack Inger för fina ord. God Jul och Gott Nytt År. Mvh/ Margareta med personal

Albo J
Skrev om Olsson's Kök AB

Köpte ett helt nytt kök inklusive snickerier, köksbänk i sten och kringutrustning såsom kyl-frys-spis. Det gäller renovering av gammal skola i norra Dalarna. Samarbetet(så ser jag på det genomförda arbetet) innefattade mycket rådgivning kring val av stil, planering av utrustningsnivå och goda tankar kring samspelet med övriga renoveringsinsatser såsom ventilation, rördragning mm. Projektet satte igång för ett år sedan och montering kommer ske under de närmaste veckorna. Känner mig övertygad om att det blir utmärkt, styrkt...

Svar från Olsson's Kök AB

Tack Jaan för fina ord. Vi väntar på bilder när skolan är klart. Mvh/ Margareta och Dominik Olsson

Karlsson R
Skrev om Olsson's Kök AB

Mycket vänligt bemötande och proffesionellt utförande av samtliga varor både beställningsmässugt som montage av snickerier el och VVS. Mycket proffessionell och noggran snickare med helentrepronad. Vilket gjort att alla installationer gick smärtfritt. Kan varmt rekommendera Puustelli och dess entreprenad.

Tack för fina ord och rekommendation . Mvh/ Margareta Olsson Puustelli Bromma

Ulrika E
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi köpte ett Puustelli kök 2004. Säljare och hantverkare var mycket tillmötesgående och duktiga. 2017 gick ett gångjärn sönder och de var mycket hjälpsamma att ordna så att vi fick ett nytt inom kort tid. Vi är mycket nöjda fortfarande då köket fortfarande ser helt nytt ut - 23 år senare!

Svar från Olsson's Kök AB

Tack Ulrika för fina ord. Mvh/ Margareta Olsson och hela personal på Puustelli Kök Bromma

Rebecca W
Skrev om Olsson's Kök AB

Jag är så tacksam över allt som Puustelli i Bromma har hjälpt oss med. Från att lyssnat till våra tankar till att få vårt kök exakt som vi drömt om! Vi fick ett litet bakslag med vatten som läckt på bänk skivan men inte ens det stoppade Puustelli att ge oss bästa tänkbara servis. Alla som jobbar i Bromma är högst kompetenta och hjälpsamma. Återigen är vi mycket tacksamma över vårt val att kökslrverantör från början till slut!!

Svar från Olsson's Kök AB

Tack Rebecca för fina ord och jag hoppas att hela familjen mår bra. MVH/ Margareta / Puustelli Bromma

Anna N
Skrev om Olsson's Kök AB

Jag har fått ett otroligt fint och professionellt bemötande. Jonas la verkligen ner sin själ i arbetet med att jag skulle få mitt perfekta kök. Han svarade på alla frågor snabbt och sakligt. Sa vad som skulle fungera och inte fungera. Det var en otroligt service att ha det första mötet hemma då det är lättare att förklara hur man vill ha.

Tack för fina ord. Mvh/ Jonas Puustelli Kök Bromma

Amanda E
Skrev om Olsson's Kök AB

Jättefint bemötande och superbra resultat. Alltid snabb återkoppling och kloka råd.

Birgitta I
Skrev om Olsson's Kök AB

Korrekt och positivt bemötande från början till slut när vi köpte och installerade ett nytt kök från Puustelli. Vi är mycket nöjda.

Svar från Olsson's Kök AB

Hej och tack för varma ord. Det blev jätte fint kök. Tack för förtroende. Mvh/ Margarera

John N
Skrev om Olsson's Kök AB

Proffsig service och bra guidning till vårt ny kök, Kan varmt rekommendera Puustelli Bromma

Svar från Olsson's Kök AB

Tack John och Amanda för fina ord. Hoppas att ni kan njuta i den vackra, nya köket. Mvh/ Margareta Olsson Puustelli Kök Bromma

Stefan         W

Mycket bra Margareta är bäst!!

Tack Stefan för fina ord. Margareta

Peter U
Skrev om Olsson's Kök AB

Ett fantastisk engagerat bemötande av Brommakontoret.

Tack för fina ord. Margareta/ Puustelli Kök Bromma

Monica K
Skrev om Olsson's Kök AB

Har bara bra upplevelser av Puustelli. Har tidigare svarat på en enkät.

Mohammed B
Skrev om Olsson's Kök AB

Väldigt trevligt bemötande. Ansvarig person på plats har varit hjälpsam med att ta fram erforderliga skisser/ritningar som underlag för vårt beslut. Även hjälp med placering och ändring av planlösningen har varit avgörande. Sammanfattningsvis har detta gjort att vi valde Puustelli istället för andra kök. Även montaget har varit bra och snickaren får ett extra betyg på utfört arbete. Dock var priserna något över det förväntade. Mycket bra totalt sett.

Göran S
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi har inga synpunkter av det sämre slaget. Allt har fungerat supersmidigt och bra, från första mötet till avslutat projekt. Jonas som säljare har varit tillmötesgående, idérik och mycket trevlig. Mattias som monterade vårt kök var skicklig och trevlig. De små sakerna som blev lite fel rättades till på ett mycket smidigt och proffsigt sätt. Vi är supernöjda och kommer att rekommendera dem till alla som är intresserade av att byta/bygga kök.

anne f gillar detta

Tack för fin rekommendation Puustelli Kök Bromma

Sakib Z
Skrev om Olsson's Kök AB

Jätte trevlig och proffsig personal. Jag har köpt nytt kök

Jonas D
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi fick hjälp med planering och ritningar för en totalrenovering av ett kök. Vi köpte stommar, luckor och vitvaror med specialmått för att det skulle fungera med just våra förutsättningar. Gott bemötande och ett genuint intresse från säljaren.

John K
Skrev om Olsson's Kök AB

Toppklass på vår kontaktperson.

Gunnar Ö
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi fick ett mycket bra bemötande av Jonas Engström som var mycket trevlig och som gav flera bra tips på smarta lösningar. Bra engagemang och kontinuerlig information. Är förstås mycket nöjda med kvaliten på inredning samt ett proffsigt montaget av snickaren Ronnie. Bra detaljfinnish och snabbt jobbat. Allt var över förväntan och vi har redan rekommenderat andra om våra positiva upplevelser med Puustelli.

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fina ord och rekommendation. Hälsningar från Jonas, Ronnie och hela Puustelli Kök Bromma.

Mikael S
Skrev om Olsson's Kök AB

mycket bra service trevligt bemötande snabba svar

Marie J
Skrev om Olsson's Kök AB

Jag beställde ett nytt kök, som jag fick levererat och uppsatt. Den firma som monterade köket gjorde även en del annat arbete som jag beställde direkt av dem. Det mesta har fungerat bra. Klagade endast på diskbänken, som var repig, men den fick jag utbytt. Det gick bra att diskutera med Puustellis personal i Bromma (Jonas Engström) och få tips på inredningen. Så över lag är jag nöjd och kan tänka mig att anlita Puustelli igen om det skulle bli aktuellt.

Tack för fina ord och rekommendation Puustelli Kök Bromma

Frida J
Skrev om Olsson's Kök AB

Fint kök. Bra och personlig service.

Tack. Mvh/ Puustelli Kök Bromma

Kristina B
Skrev om Olsson's Kök AB

Helt nytt kök planerades. Hade från början tänkt ett IKEA-kök, men snickaren Thomas (som jag kände sedan tidigare som en superbra snickare!) tyckte att jag skulle kontakta Jonas...Jonas kom och mätte ritade, och ansträngde sig verkligen att få med allt jag ville inom den budget jag hade. Sedan gick det ju inte att välja ett IKEA-kök...! Allt har varit mycket bra från början till slut, och jag fick verkligen det kök jag ville ha. Jag är supernöjd!

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fint recension. Hälsningar Jonas, Thomas och personalen på Puustelli Kök Bromma

Johan N

Bra Bemötande Bra lösning Bra leverans Bra montage Bra rakt igenom

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för alla "bra" Hälsningar/ Jonas, hantverkarna och hela personal på Puustelli Bromma

Jonathan S
Skrev om Olsson's Kök AB

Proffsigt och bra förslag till lösningar. Dessutom duktiga hantverkare som installerade köket åt oss.

Svar från Olsson's Kök AB

Tack för fina ord. Hälsningar/ Jonas Engström, handverkarna och hela Puustelli Kök Bromma

Dimitrios
Skrev om Olsson's Kök AB

Kan varmt rekommendera Puustelli i Bromma med personal. Beställde nytt kök inklusive montering. Dominik (säljaren) såg till att ha kontinuerliga möten med oss både före, under och efter beställningen/monteringen -så allt flöt på alldeles perfekt. Har dessutom alltid fått väldigt snabb återkoppling på alla de frågorna jag har haft. Då jag själv arbetar i en bransch där kundnöjdhet är viktigt så kan jag med gott samvete säga att Puustelli i Bromma håller en väldigt hög standard, inget är för svårt och inget är omöjligt och...

Tack för fina ord och rekommendationer. Mvh/ personal på Puustelli Kök Bromma

Therese W
Skrev om Olsson's Kök AB

Vi är mycket imponerade och nöjda över rådgivningen vi fått från Puustelli i Bromma. Köket är precis som vi drömt om.

Tack för fina ord. Hälsningar / personal på Puustelli Kök Bromma