Qualitypool & Spa

Qualitypool & Spa

Ring 0102-06 69 00 qualitypool.se
3.5

Har du en dröm om en egen pool? Då ska du kontakta oss på Qualitypool & Spa. Vi har ett brett sortiment av pooler, pooltak och spabad och kan definitivt hitta det bästa alternativet för just dig. Hos oss kan du hitta allt från en glasfiberpool till en stålpool eller thermopool. Vi hjälper till med hela poolköpet, från planering...

57 omdömen om Qualitypool & Spa

Björn Roine Iwan W
Skrev om Qualitypool & Spa

Varning för Detta företag.Dom har inte fixat reklamationen på mitt pooltak som skulle vara fixat hösten 21 det sista jag hörde av en Stefan va den 25 april och fick då svaret att det skulle ordna det inom 3veckor.Efter det så går det inte att. Få tag i någon på företaget nu är det september.

SpaKalle
5.0/5 i betyg av 52 omdömen 5.0 av 52 omdömen
BadgeFourYears

På jakt efter spabad och blev rekommederad kalle av bekanta. Han hade sin verksamhet 15 mil från mig men det var värt varenda mil. - svara

Robin Gustav Thomas A Robin Gustav Thomas A
Hoffsten Motor AB
Skrev om Qualitypool & Spa

Jag är nöjd kund. Snabb hantering, snabb orderhandläggning och snabb leverans. Vi hade lite otur med bortslarvad utrustning/tillbehör av fraktbolaget samt dubbelbokning av montör men sånt kan hända när det är högsäsong. Rekommenderas!

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Claes! VI tackar stort för din fina respons. Vi på Qualitypool önskar dig en superfin hemester där hemma! /Qualitypool

Alexander Magnus Josef S
Skrev om Qualitypool & Spa

Edit: företaget har nu lovat att åtgärda/kompensera oss och gör det de är vi nöjda.

Anders Kalle A
Skrev om Qualitypool & Spa

Bestämde mig för Quality efter en del efterforskningar av kombon kvalite och pris. Har fått bra service av kundtjänst via telefon. Alltid någon som svarar. Grymt nöjd kund som funderar om ev sommarhuset ska få ett spa från Quality 🤔🌞

LINUS Ö
Skrev om Qualitypool & Spa

Det har varit strul med detta företaget från min leverans av mitt pooltak, pooltaket har varit skadat på flera olika ställen. Dem skickade ut personal som skulle laga detta med ett lagstift när de va grova repor som syndes kraftigt oavsett om det jag hade godkännt den usla lösningen på det ena problemet. Jag sa att dem kunde åka hem direkt. Deras kontaktat person som ansvarar för reklamationer som heter Svante prata jag med senare. Jag förklara klart och tydligt för han att jag har betalat 90 000 kr för ett pooltak som...

Sven Stefan C gillar detta
Fanny Linnea Sigrid S
Skrev om Qualitypool & Spa

Det har varit strul med detta företaget från början till slut. Personal som skyller på varandra, otrevligt bemötande, ingen kundservice, strul med leveranser. Milt sagt så har ingenting fungerat.. Rekommenderar ingen att göra affärer med detta företag..

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Fanny! Du har varken köpt eller pratat med oss någon gång, så vet inte riktigt vart denna informationen kommer ifrån. I och med att du inte är en kund hos oss Allt gott /Julia

Roland Andreas B
Skrev om Qualitypool & Spa

Det värsta företaget jag någonsin haft att göra med. Otrevliga, hotfulla, helt obefintlig kundmottagning, passar inte tider. Skickar ut fakturor med 0 betaldagar och dessutom kräver förskottsbetalning. Milt sagt har det varit fruktansvärt att göra affär med dem och skulle inte önska min värsta fiende komma i deras händer.

Sven Stefan C gillar detta
Svar från Qualitypool & Spa

Hej igen Andreas! Allt har varit enligt tidsplan. Vid order står de klart och tydligt att de är 20% i hand peng & resterande 3 dagar innan leverans av pool samt pooltak. Vi på Qualitypool anser inte att vi har nått upp till de du påstår och ber om ursäkt om du fått denna uppfattningen. Önskar dig en fin dag Qualitypool

ROBERT S
Skrev om Qualitypool & Spa

Julia och Stefan har varit tillmötesgående och haft en bra service under hela beställningsprocessen. Julia har dessutom svarat på frågor och återkopplat efter stängningstid, det kallar jag för bra service. Nu är det bara att vänta på att poolen levereras/monteras och allt fungerar bra.

Edvin S
Skrev om Qualitypool & Spa

Grymma produkter och grym personal!

Göran F
Skrev om Qualitypool & Spa

Alltid fått vad som utlovats av Stefan Haga avseende kvalitet och pris vilket uppskattas

Teo M
Skrev om Qualitypool & Spa

Underbart på 10 minuter har jag fått allt jag behöver för pool projektet till ett överkomligt pris. Dessutom så ordnade Julia offerten på en Fredag kväll. Det kallas serviceanda jag är imponerad. //Teo

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Teo! Tack för ditt fina omdöme! De värmer i hjärtat att du känner dig bemött på ett så bra sätt från oss. Vi tackar för att du blev våran kund och hoppas du är nöjd med dina varor! Hälsningar/ Julia & Stefan Qualitypool

Björn J
Skrev om Qualitypool & Spa

Julia var jätte trevligt hoppas allt funkar när jag får pool och pooltak i slutet av mars Med vänlig hälsning, Björn

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Björn! Tack för din fina respons. Självklart skall vi göra ditt projekt till en fantastisk hemester upplevelse. Vi vill tacka för ditt fina bemötande som kund. Vid frågor eller funderingar så finns vi alltid här för dig. Vi på Qualitypool önskar dig en fin vecka!

Richard E
Skrev om Qualitypool & Spa

Katastrof!!! Så fort de fått betalt så är det locket på. Köpte ett pooltak med montering, taket kom 29/5. Nu 5 månader senare är det fortfarande inte helt monterat som det var beställt. Vägrar att svara på mail/telefon. 0 kundservice, Stefan, ägare/chef är bara dryg och arrogant. Kvaliten på pooltaket verkar dock bra.

Sven Stefan C och 3 andra gillar detta
Svar från Qualitypool & Spa

Hej Richard Orderbekräftelsen stämmer överens med ritningen du själv godkänt. Vi har bara följt den ritningen som blivit godkänt från dig. Skulle vi leverera taket på något annat sätt utifrån den ritning du godkänt, hade vi gjort fel av oss. Vi på Qualitypool vill att våra kunder skall vara nöjd med sitt köp och är alltid öppna för att lösa problem som skapar ett leende på läpparna för dig som kund. Ha en fortsatt fin vecka!

Sargon S
Skrev om Qualitypool & Spa

Jag köpte Thermopool av dem, Jag tycker att jag har blivit bemött på ett bra sätt. De har levt upp till alla mina förväntningar och stundtals överträffat dessa. De höll överenskommen tidsplan och leveranser. Bra kommunikation från företaget

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Sargon! De värmer i hjärtat att få detta fina omdömet. Vi tackar för de projektet vi fått göra hos dig och önskar er en fortsatt trevlig hemester med massa bad och nöje! Vi på Qualitypool önskar dig en fortsatt fin vecka!

Sofia M
Skrev om Qualitypool & Spa

Jag köpte ett pooltak. Bra kvalitet och bra hjälp vid beställningstillfället! Taket blev försenat ett par månader pga av Corona och tillverkningstider vilket är helt ok, men tråkigt att behöva lägga pengar på annat poolskydd pga av detta. Där det finns förbättringspotential är kommunikation och service. I stort sett all kommunikation kring leveranser osv skedde på vårt initiativ. Vi var lovade fri leverans till tomtgräns - med egen avlossning. Detta visade sig vara ett problem senare då deras egen lastbil som de brukade...

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Sofia! Vi på Qualitypool har åkt på sena leveranstider pågrund av covid19. Vi pushar på vad vi kan för att få våra leveranser i tid. Vad kul att höra att du är nöjd med taket och vi ber om ursäkt för den tid de tagit, vi kan tyvärr inte rå för detta. Vi på Qualitypool önskar dig en fin vecka!

Milad M
Skrev om Qualitypool & Spa

Mycket bra snabba på jobba och dem har bra priser på pooler

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Milad! De värmer i hjärtat att få detta fina omdömet. Vi tackar för de projektet vi fått göra hos dig och önskar er en fortsatt trevlig hemester med massa bad och nöje! Vi på Qualitypool önskar dig en fortsatt fin vecka!

Henrik L
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte ett pooltak modell R1 Flat. Pooltaket leverades ca 1 månad sent men det kunde jag acceptera då poolen ändå inte var klar. Däremot så visade det sig att pooltaket hade en transportskada som först blev synlig då skyddsplasten togs bort vid montering några veckor senare. Trots upprepade telefonsamtal och e-mail till Quality Pools serviceavdelning om detta händer ingenting. Quality Pool har överhuvudtaget inte bemödat sig om att svara på hur och när detta ska åtgärdas. Hur ska man kunna lita på deras 7 års garanti om...

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Henrik! Vi ber om ursäkt för att leveranstiden drabbade dig. Ingenting vi tyvärr kunde styra då man prioriterade polycarbonatet till skydd för covid19, därav stod fabriken still med pooltaken. Vi skall göra vad vi kan för att skapa ett leende på dina läppar. Ha en fortsatt fin vecka! Mvh.Julia Qualitypool

Cheng F
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte ett pooltak från qualitypool, fick ett bra pris och dem var tillmötesgående när jag besökte butiken. Lite strul med leveransen annars bra.

DIKRAN K
Skrev om Qualitypool & Spa

Bra bemötande och bra service. Extra stort tack till Christer och Michael som gjorde ett suveränt jobb med linersvetsningen.

Stefan H gillar detta
Svar från Qualitypool & Spa

Hej Dikran! Tack för din fina respons, de värmer i hjärtat. Hoppas du fått en trevlig hemester med massa bad och nöje! Vi på Qualitypool önskar dig en fin fortsättning

Anders J
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte Athena QualitySPA. - Installationssnvisningarna upplevde jag som inkonsistenta, stod olika saker i olika dokument. Hade önskat en installationsmsnual för just vårt SPA. - Precis igångsatt, ser bra ut Förbättringspotential: - Bättre installationsanvisningar - Hade önskat att QualityPool kunnat erbjuda installation med behörig elektriker, som kunde dra el. - Saknade en genomgång av SPA’ets funktioner och underhållsfunktioner. Borde ingått i köpet.

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Anders! Tråkigt att du känner att du inte fått tillräcklligt med instruktioner. Vi har manualer och skötselråd till ditt spabad om de önskas. Ha en fin fortsättning! Qualitypool

SARA E
Skrev om Qualitypool & Spa

Hjälpsamma och väldigt kunniga vid bygge av pooltak. Snabb och proffsig service. Rekommenderas varmt.

Stefan H gillar detta
Ulf L
Skrev om Qualitypool & Spa

Bubbel pool spa. Bra bemötande vid köp men lite för dålig info om handhavande och skötselråd . Instruktioner borde skickats med .

Erica H
Skrev om Qualitypool & Spa

Bra bemötande! Och nöjd med slutresultatet

Lassila R
Skrev om Qualitypool & Spa

Jag köpte en platssvetsad liner. Bra bemött men en leverenastid som inte blev som lovat. Men kanonnöjd med resultatet.

ROBERT G
Skrev om Qualitypool & Spa

Bra bemötande från uppstart till färdigställd pool. Leveranserna kom som utlovats och personalen var mkt kunniga .

Fredrik J
Skrev om Qualitypool & Spa

Snabb service och snabb leverans.

Bergö Åkeri
Skrev om Qualitypool & Spa

Toppen från beställning till leverans och montering mm

Fredrik K
Skrev om Qualitypool & Spa

Har beställt komplett pool med pooltak. Företaget är väldigt snabba med att skicka fakturor utan att informera om leveranstider och dyligt, jag har fått 2 st. fakturor men fortfarande ingen leverans!! Väldigt svåra att få tag på när man vill ha information, ingen verkar bry sig när köpet väl är klart!! Är väldigt orolig hur det kommer att bli om man behöver hjälp med frågor kring poolbygget.

Sven Stefan C och 2 andra gillar detta
Michael S
Skrev om Qualitypool & Spa

Har ännu inte fått spabadet och har inget i nuläget att återkoppla med.

Svar från Qualitypool & Spa

Bästa kund Ja, ni får ju ert spabad i mitten av Augusti. Bara att se framemot leveransen och sedan massor av härliga bad. Vi från Qualitypool önskar en fin sommar. Vänligen Qualitypool

Therece O
Skrev om Qualitypool & Spa

Vi har köpt en pool som de skulle leverera och installera för oss. En del moment skall vi göra själva. Men ingen beskrivning eller när vi skall göra det. Så oproffsigt. Hade de skickat ut hur det går till och när och hur vad vi skall göra så hade de nog flutit på bättre. Känns som de bara vill sälja sen så får vi inga riktiga riktlinjer. Vi är glada att det kom en kille som skulle sätta duken men han godkände inte det som har gjutits. skönt att det finns ärliga människor. De fick komma o spackla om trappan. Nu har vi väntat...

Sven Stefan C och 2 andra gillar detta
Alex A
Skrev om Qualitypool & Spa

Snabb och konkret service. Bra vägledning under beslutsfasen.

Lars F
Skrev om Qualitypool & Spa

Nytt Lock till spabadet. Tyvärr så väldigt lång leveranstid, har inte fått det än. Beställdes 2020-04-23 med lovad leverans 22020-04-23 I dag är det 2020-05-27

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Lars Vi tycker att det är tråkigt att du känner att du inte fått den hjälp du behöver med ditt köp. Vi på Qualitypool gör verkligen allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda. Vi har en leverantör som vi beställt ert spalock av men tyvärr så har leverantören längre leveranstider än normalt just nu. Vi är i svåra tider där fabriker lider och har väldigt svårt att hålla leveranstider. Vi kan tyvärr själva inte göra något åt detta och önskar att våra kunder har överseende med den rådande situationen. Ni är alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi er. Vänligen Qualitypool.

Peter K
Skrev om Qualitypool & Spa

Pooltak. God service, lättillgängliga, snabb återkoppling på frågor.

Peter A
Skrev om Qualitypool & Spa

Pooltaket vi köpte är av utmärkt kvalité till ett mycket bra pris. Det enda som strulade var aviseringen av pooltaket så vi var inte riktigt beredd på att taket skulle levereras.

Marie B
Skrev om Qualitypool & Spa

Jag hade tidigare köpt ett utespa och skulle köpa ett nytt spalock till det då mitt gamla gått sönder. Jag fick fakturan snabbt och den skulle betalas inom 10 dgr. Jag gjorde så och nu har det gått en månad och har fortfarande inte fått det jag betalat för. Dessutom är personalen på Quality Pool svår att få tag i på telefon och ringer aldrig tillbaks trots löfte om det. De skyller på än det ena än det andra och verkar inte jobba speciellt mkt för att göra kunder nöjda. Först när man kommer dit börjar de ringa leverantör,o.s.v. Köp inte av dem,they are not worth it.

Svar från Qualitypool & Spa

Hej Marie Vi tycker att det är tråkigt att du känner att du inte fått den hjälp du behöver med ditt köp. Vi på Qualitypool gör verkligen allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda. Vi har en leverantör som vi beställt ert spalock av men tyvärr så har leverantören längre leveranstider än normalt just nu. Vi är i svåra tider där fabriker lider och har väldigt svårt att hålla leveranstider. Vi kan tyvärr själva inte göra något åt detta och önskar att våra kunder har överseende med den rådande situationen. Ni är välkommen...

Wille E
Skrev om Qualitypool & Spa

Utmärkt service samt ett mycket trevligt bemötande

Anders E
Skrev om Qualitypool & Spa

Manualer och driftinstruktioner var undermåliga (obefintliga).

Ingemar J
Skrev om Qualitypool & Spa

Vi köpte ett måttanpassat tak till vår pool. Lite högre än standard höjd. Det var inga problem. Taket kom som det skulle och vi är jättenöjda.

Pär L
Skrev om Qualitypool & Spa

Jättebra och trevliga. Offert som man förstår och nörvarande säljare.

Jonas K
Skrev om Qualitypool & Spa

Pooltak. Super bra bemötande och jätte trevliga. Saknar bara ett par lås och ett par plastlock men hoppas dom kommer snart.

Sätoftagruppen A
Skrev om Qualitypool & Spa

Proffsigt, hjälpsamt företag! Långt över mina förväntningar

Johan S
Skrev om Qualitypool & Spa

jag köpte ett pooltak som levererades snabbt och utan problem nu väntar jag på våren så att jag kan montera det och se om allt funkar för att ge ett slutbetyg på varan!

Stephen S
Skrev om Qualitypool & Spa

Bra priser och bra service! Helnöjd!

Mattias L
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte pooltak utan strul eller krångel.

Josefin K
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte ett Spabad och leverans och all kontakt med företaget var toppen.

Christer K
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte platssvetsad liner och pooltak. Schyssta, ärliga, hjälpsamma och trevliga genom hela processen. Lite trassligt med missad kommunikation och logistik, men måna om att det slutade med god leverans och nöjd kund.

Örebro S
Skrev om Qualitypool & Spa

. jag har köpt komplett pool 4x 8 med tak . bemötande va otroligt bra och vi fik bra information om hur kommer att utföra jobbet . ja det klar vi bil sätt nöjda med allt . jag ska värmt rekommendera qualitypool :)

Magnus N
Skrev om Qualitypool & Spa

Bra och personlig kontakt vid beställning. Ett litet problem med transportören löstes på ett bra sätt.

David W
Skrev om Qualitypool & Spa

Köpte pooltak. Grym info hela tiden, snabba svarstider. Leverans på utsatt tid till Västerås. Enkel betalning. Rekommenderas varmt!

Mikael O
Skrev om Qualitypool & Spa

Vi anlitade Quality pool att svetsa en poolliner i vår nybyggda pool. Kortfattat beskrivet så var arbetet dåligt utfört och efter 1.5 år samt ARN inkopplade stod vår pool färdig. Vi rekommenderar inte Quality pool, välj något annat företag.