Qvesarum

Qvesarum

www.qvesarum.se
  • Badge2022

Välkommen till Qvesarum! Vår resa på Qvesarum började redan år 2000 i ett före detta mejeri. Där såg vi till att återvinna gammalt byggmaterial för att tillverka nya produkter av högsta kvalitet. Tjänster: Designar, producerar och säljer nytillverkade fönster, dörrar, kök, orangerier, badrumsinredning, bygg- och inredningsprodukter....

48 omdömen om Qvesarum

Sedan starten hos Reco 2021

Benjamin Benny B

Vi köpte måttbeställda glasdörrar till vår skånelånga. Superfina pardörrar som är gedigna. Vi valde även att ta hjälp med installation vilket innebar att ta upp ett hål i fasaden, sätta in dörrarna samt återställa en del puts. Kanonjobb rakt igenom! Det blir definitivt fler köp från er på Qvesarum!

Andreas A
Skrev om Qvesarum

Köpte en Burlington toalett för 1,5 år sen. Vi har använt den sparsamt och toalettsitsen har nu gått sönder och dem vägrar se det som en reklamation. Absolut har det gått långt tid men en toalettsits för över 2 000 kr ska väl hålla längre än det?

Svar från Qvesarum

Hej Andreas, Jag är ledsen att ni inte känner er nöjd med vårt beslut. Dessvärre hittar jag ingen order kopplat till ditt namn så jag kan tyvärr inte följa upp ert ärende. Vi följer alltid garantitider och om det skulle vara en reklamations- eller ångerrättsärende som uppnådde kriterierna inom garantin skulle den givetvis gått igenom. Jag förstår att ni har köpt en toalett från en extern leverantör hos oss och där går reklamationen alltid genom leverantören. En reklamation som inte går igenom beror oftast på att skadan är självförvållad. Hoppas ni förstår! Med Vänliga Hälsningar Amanda

Bibi P
Skrev om Qvesarum

Proffesionellt från början till slut. Har beställt 2 specialbyggda fönster med 6 rutor, i återvunnen teak, vitmålade. Ser fortfarande nya ut efter 10 år.

Hans-Göran S

Fungerade perfekt, från första kontakt till leverans av våra måttbeställda grindar. Trevligt bemötande, supernöjd

Hans-Göran S gillar detta
Ann-Marie B
Skrev om Qvesarum

Mycket trevligt bemötande av all personal och fin service och väl utfört arbete med montering av produkterna. Vi köpte ny veranda dörr och nya fönster när vi renoverade våran veranda till vårt torp.

Jan Pieter E

Har köpt jättefina dörrar och fönster. Väldigt nöjd !!

Pete B
Skrev om Qvesarum

Köpt en riktigt fin liten eldkorg häromdagen från Qvesarum. Den är rejält och tung och har inbyggt askfat som är verkligen bra av säkerhetsskäl så att aska inte fäller på marken. Ser ut som det komma håller länge! Det är så bra när man hittar riktigt bra kvalitet och till ett rimligt pris.

Katarina L
Skrev om Qvesarum

Köpt ca 25 teak fönster och en Ytterdörr i teak.

Henrik L
Skrev om Qvesarum

grymt fina produkter å lika bra service

Gustav L
Skrev om Qvesarum

Jag bor i ett sekelskifteshus i Limhamn. Vi har en vacker trädörr men låset fungerar ej tillfredsställande vilket jambers på dörren inte sitter bra i karmen. En låssmed som vi anlitade som tidigare jobbat på Qvesarum, härledde dörren till just Qvesarum samt att gångjärnen var slitna. Jag ringde företaget och dom både hittade gamla gångjärn på sitt lager SAMT levererade till min dörr UTAN kostnad. Världsklass!!

Lotta H
Skrev om Qvesarum

Super trevligt service team med Kjell i spetsen

MARTIN G
Skrev om Qvesarum

Kvalitet i hantverk och kundkontakt Vi har köpt en måttbeställd glasveranda från Qvesarum. Sammantaget är vi mycket nöjda. Qvesarum har varit mycket behjälpliga i hela processen, från rådgivning vid utformning och framtagande ritningar, diskussion med byggfirma för att hamna rätt i alla detaljer samt vid diskussion kring leverans och slutlig byggnation. Kvaliteten på produkterna är mycket hög. Fönstren håller i stort samma kvalitet som motsvarande tillverkerade av lokala fönsterhantverkare (undantaget möjligheten att...

Annika Margareta G M

Till Qvesarum; Att vända från minus till plus med extra plus!!! Det började lite oturligt med leveransstrul o försvunna pallar,vilket medförde att vi fått vänta på vårt orangeri nästan ett år; men nu med facit i hand; DET VAR VÄRT DETTA! Är så glad att vi inte tjurade ihop och beställde huset nån annanstans! Det har nu levererats, monterats av 3 superduktiga, effektiva hantverkare och det är fantastiskt!!! Vi beställde ett 24 m2 orangeri i teak och det är så fint och det kommer att ge oss så mycket glädje i många år....

Jörgen L
Skrev om Qvesarum

vi har köpt ett fantastiskt matbord i teak. vi fick all hjälp vi behövde för att beställa. När bordet kom var det en liten repa, men det fixades lätt av kitet vi fick. vi har ett fantastiskt bord som alla beundrar

Paula O
Skrev om Qvesarum

Mycket kundvänligt och professionellt bemötande. Tidigare upplevelse av Qvesarum har varit genom inrednings tidningar och annonser. Med tanke på att Qvesarum är ett kvalitetsvarumärke hade jag höga förväntningar. Detta infriades med råge. Mycket nöjd med produkterna, leveransen och montering samt kontakterna med bolaget under processen. Jag köpte dörrar och fönster samt golvtegel.

Ove Mikael E

I fjol köpte vi ett orangeri från Qvesarum. Vi valde Amanda med förhöjda takstolar för att kunna isolera taket. Tillsammans med golvvärme under marktegel och kopplade 2+1 fönster har vi nu ett åretrunthus för odling och social samvaro. Vi är väldigt nöjda med kvaliteten men bästa betyget måste vara att ett antal personer helt spontant har svängt in till vår fastighet bara för att få titta på vårt fina orangerie!

Lester J
Skrev om Qvesarum

Precis köpt ett nytt kök som överträffar alla förväntningar. Blev mycket väl bemött. Hade några egna idéer som Åsa på Qvesarum dels tog hänsyn till men framförallt kom med infallsvinklar som jag förmodligen inte själv hade tänkt på. Köpte till montering av köket o ett fantastiskt gäng utförde det till min belåtenhet. Hade även mycket hjälp av Flügger Färg i Höör med val av tapeter o golv, till stor del baserat på de ideskisserna Åsa tog fram. Så kombinationen Qvesarum o Flügger i Höör är svårslagen.

Benjamin S
Skrev om Qvesarum

Mycket professionellt bemötande från start till slut.

Lisa S
Skrev om Qvesarum

Vi behövde byta ut hjulen i lådorna till ett badrumsskåp vi köpt för 10 år sedan och fick fantastisk service och ett kundbemötande som överträffar alla förväntningar. Qvesarum erbjöd direkt att fixa fram dessa utan kostnad och hjulen skickades hem till oss. Stort tack!

Emil L gillar detta
Anna K
Skrev om Qvesarum

Vi har renoverat två badrum på senare tid och jag har beställt i princip all inredning från Qvesarum då de har så mycket fina saker. Någon gång beställde jag fel sak och någon gång hade jag en del frågor om produkten innan jag kunde beställa och varje gång fick jag ett otroligt trevligt, kunnigt och snabbt bemötande. Till skillnad mot många andra webhandlare så kan man både ringa och maila qvesarum och alla som jobbar där är både kunniga och trevliga. Qvesarum har bra priser men det som är bäst är servicen och att det är...

Therése M gillar detta
Ulrika H
Skrev om Qvesarum

Vi fick ett trevligt bemötande i en fin miljö när vi skulle rita upp vårt efterlängtade orangeri. Duktiga hantverkare på plats och resultatet blev bättre än vi kunde föreställa oss. Mycket nöjda!

Therése M gillar detta
Mia J
Skrev om Qvesarum

Vi upptäckte Qvesarum av en händelse för ett par år sedan när vi köpte ett äldre hus som vi renoverar. Först var det detaljer, handtag, rosettventiler m.m., som vi köpte men nu har vi även en fantastisk teakytterdörr från Qvesarum. Bra utbud och suverän kvalitet. Ofta lägre pris för samma produkter än andra som inriktar sig på byggnadsvård. Och inspirerande showroom, både i Löberöd och Malmö.

Madeleine D
Skrev om Qvesarum

Bra kundbemötande där kunds behov är i Focus. Trots en fel leverans så hanterar man situationen på ett proffsigt sätt och tillmötesgår kund och löser problemet. Alla kan göra fel men det är hur man väljer att lösa felen som spelar roll för mig som kund. Vi är väldigt nöjda med Qvesarum man har superfina produkter och är mån om sina kunder!!

LINNÉA J
Skrev om Qvesarum

Företaget utger sig att ha lite lyxigare kvalitéprodukter. Vi fick hem varan och den var snesågad, vinda luckor, flammigt målad, smutsig och dammig. Dom skickade en ny, som såg likadan ut! Många bilder och telefonsamtal senare - NOLL KRONOR i kompensation(!) och vi fick betala fullpris!

Svar från Qvesarum

Hej Linnéa! Vi vill börja med ett beklaga din upplevelse. Vi har gått igenom ditt ärende och är helt överens med dig om att den första kommoden du fick inte levde upp till den kvalitet vi ska leverera. Vi kan alla göra fel men är måna om att rätta till eventuella misstag från vår sida. Vi levererade därför en helt ny kommod som vi grundligt gått igenom innan leverans och som stämmer med den kvalitet som man kan förvänta sig av en handbyggd kommod. Det glädjer oss dock att ni kommit fram till att ni ändå vill behålla kommoden...

Fredrik B
Skrev om Qvesarum

Ett grejer till rätt pris i rätt tid. Kanon

Jenny N
Skrev om Qvesarum

Köpte ett fantastiskt fint bord! Trevlig, kunnig personal som höll mig uppdaterad i byggprocessen. Supernöjd på alla vis!

Christine H
Skrev om Qvesarum

Vi köpte ett kök. Fick fantastiskt bra hjälp med planeringen. Kreativa förslag som vi aldrig hade kommit på själv. Värdefullt att Qvesarum inte bara sade "ja" till alla mina idéer utan kom med egna, bättre. Det är jag tacksam för idag,är så nöjd med vårt kök. Skönt att kunna lita på riktiga proffs som kan sitt jobb. Hade höga förväntningar och fick ett högkvalitativt kök som höjer husets värde!

Mats F

2 st teakdörrar insatta. Trevlig personal och hantverkare

Per-Inge B
Skrev om Qvesarum

Jag har handlat hos dem under många år och varit nöjd. Men den servicen jag fick idag var enastående. Imponerande!

Martin T
Skrev om Qvesarum

Tre ytterdörrar varav två dubbla samt två fönster. Mycket postiv, öppen och snabb kommunikation genom processen. Väldigt snabb anpassning vid avvikelser. Mycket prisvärt.

Jan G
Skrev om Qvesarum

Vi köpte en parytterdör med montage. Det blev precis som vi hade tänkt oss. Den är skitsnygg.

Mats Håkan Å

Professionellt från början till slut. Fantastiskt slutresultat, ett helt underbart kök.

Joakim B
Skrev om Qvesarum

Mycket nöjda med allt förutom de beskrivningar på var elen skulle sitta. Vi fick ha elektriker där varje kväll efter snickarna varit på plats. Om man på ett enkelt sätt talat om var man ville ha elen då hade man inte behövt dra om den varje dag. Köket är fantastiskt snickarna var super duktiga

Bo T
Skrev om Qvesarum

Personalen är hjälpsamma, kunniga och serviceminded och svarar snabbt på frågor och önskemål. Vi beställde nya dörrar tillverkade enligt originalritningar till vårt 100 år gamla q-märkta hus och är mycket nöjda med resultatet. Priset var dessutom långt under vad andra dörrtillverkare kunde erbjuda.

Eric B
Skrev om Qvesarum

Vi är otroligt nöjda med både bemötande, hantering under processen och sedan slutresultatet av våra ytterdörrar! Förväntningarna uppfylldes och mer därtill! Vi är tidigt i byggskedet men ser redan nu att ytterdörrarna kommer att höja hela intrycket på vårt vackra hus. Tack Qvesarum! /Erik & Liza

Adriana O
Skrev om Qvesarum

Andreas och Cevin på Qvesarum har varit fantastiska i sitt bemötande och service i vårt beställning av dörrar hos de. de har tålamodigt hjälpt och bemött oss trots all strul som uppstått från vår sida! Tack för all bra service!

Per K
Skrev om Qvesarum

Altandörr och ett fönster. Båda med installation. Bra bemötande under hela resan. Det blir säkert fler inköp!

Henrik  B
Skrev om Qvesarum

Brett utbud av rätt produkter. Smidig hantering, trevlig och tillmötesgående personal.

Sven-erik J
Skrev om Qvesarum

Vi köpte 2 st pardörrar i specialmått inkl. montering. Qvesarum bemötte oss med en snabb offert och kom till oss för måttagning. Leverans och montage var mycket bra och gick snabbt. Kan mycket väl rekommendera Qvesarum till andra. Sven-Erik

Thomas W
Skrev om Qvesarum

Vi köpte en ytterdörr i teak med sidoljus. När vi bestämt oss hur den skulle se ut kom det en kille och tog alla mått som behövdes. Några dagar senare fick vi en ritning för granskning. Det såg mycket bra ut. Efter några veckor kontaktade Qvesarum oss igen för att bestämma en tid för montering. Monteringen blev mycket bra, men jag hade missat att beställa lister till utsidan. När jag påpekade detta så kom de på eftermiddagen och satte upp även dessa. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med vår nya ytterdörr. Våra...

Stanley B
Skrev om Qvesarum

Köpt en spiraltrappa och ett räcke till uteplatsen. Vidare urnor till entrén. Fina affärsprocesser med klart och tydligt ansvar. Mycket trevliga och professionella montörer.

Kalle S
Skrev om Qvesarum

Vi har vid renovering av vår Skånelänga, som gått från fritidshus till åretruntboende, har vi främst beställt fönster och dörrar från Qvesarum. Det senaste projektet är ett eget ritat Orangeri där vi förutom fönster och dörrar handlat mur- och golvtegel. Vi har alltid haft en bra dialog där vi hittat lösningar på våra planer. Vid de fall vi inte varit helt nöjda har vi efterhand kunnat komma överens med Qvesarum. Vårt samarbete har pågått i det närmaste 15 års tid så vi kan utifrån våra erfarenheter varmt rekommendera Qvesarum Byggnadsvård som har trevlig och kompetent personal!

Hanna M
Skrev om Qvesarum

Custom-made dörrar och fönster, gjutjärnskrukor, diverse krokar etc till hem och butiksmiljö. Qvesarum hjälpte med sin kunskap till med utformning av dörrar och fönster för att tillse att jag fick min vision till bästa pris. Alla mina kunder har noterat hantverket och ger komplimanger för det. Jag är mycket nöjd.

Kajsa B
Skrev om Qvesarum

Jag har köpt dörrar och fönster och är oerhört nöjd med allt rakt igenom.

Per S
Skrev om Qvesarum

Köpte en altandörr samt ett halvmånefönster. Uppskattar den seriösa återkopplingen per e-post. Fick en bra och väl beskrivande offert med skisser vilket gjorde att jag fick svar på de flesta frågor. Resterande frågor besvarades snabbt och smidigt via mail-kontakt.

Carl Henrik L

Fantastiska produkter, grym service och de tar ansvar från start till mål.

Christer G
Skrev om Qvesarum

Kunnig och professionell personal som brinner för service och byggnadsvård. Som återkommande kund kan vi varmt rekommendera Qvesarum och deras produkter.

Sussi & Klas L

Dubbel dörr, bra bemötande, vi är väldigt nöjda, ett litet minus var den långa leveranstiden