Hi3G Access AB

1.9 / 5 i betyg — 8 rekommendationer
Fru F

2017-09-01

Jag är sedan länge kund hos Tre. Men efter det som jag nu upplevt så kommer jag att avsluta alla mina abonnemang hos Tre. Både mina privata och på företaget. Jag har just fått insikt i att det avtal som jag lockades in i av en säljare på Tre (ja, jag ringde till Tre för att jag hade dåliga erfarenheter av underleverantörer och trodde verkligen att Tre själva var seriösa) inte gällde mer än en månad, trots att säljaren muntligt sade att det var det som gällde nu och framöver.

Blev utlovad en månatlig summa och upptäckte just att Tre nu fakturerar mig för nästan det dubbla, sedan en tid tillbaka. En rabatt efter annan har tagits bort från mitt avtal, utan någon form av information om detsamma till mig. KO nästa. Det här är ingen goodwill för Tre.

Vill verkligen varna alla för Tre:
- se till att få skriftligt på avtalet som du går in i och då inte bara som avtal, eftersom avtal kan vara svåra att läsa av. Be säljaren att skicka mejl som upprepar det han sagt, i detalj. Var noggrann med hur länge olika rabatter och dylikt ska gälla. Spara denna mejldialog.
- se till att gå igenom avtalet. Kom ihåg att det som säljaren säger muntligt MÅSTE stå på avtalet. Tro inte på säljaren om denne säger att "det står så på avtalet, men det som du och jag pratar om gäller". För att det gör det inte. Avtalet gäller. Du är helt utlämnad till avtalet.
- Följ upp dina fakturor och reagera SNABBT när du märker att saker och ting inte stämmer överens med det som ni kom överens om.

Jag är heltidsarbetade trebarnsmamma och hann inte göra det. Jag får betala för att jag litade på Tre:s säljare nu. Läs mer
Emilia B gillar detta