Moberg Bil AB

4.4 / 5 i betyg — 77 rekommendationer

2017-10-23

Klart sämsta bilaffär. Oärliga som inte står för sina överenskommelser.
Ljuger även om att man har blivit informerad.

Rekommenderas inte! Läs mer
2017-10-23 Tobias M svarar Gabriel R
Hej Gabriel
Vi kan inte se att du är kund hos oss, är det verkligen av oss du har köpt din bil?
2017-10-23 Gabriel R svarar Tobias M
Hej.

Nu är det ju så här att ni vet mycket väl vem jag är.
Vi har pratat i telefonen vid ett flertal tillfällen i helgen.

Om ni hade varit ärliga och hållt vad vi kommit överens om så hade jag varit kund hos er.

Försök inte komma undan vad ni har gjort.
Detta är utklippt från er Facebook sida. Där ni i andra stycket har svarat själva!

Klart sämsta och oärliga bilaffär jag nästan gjort affär med.
Hade ett avtal ang en bil där min vän åket massa extra mil för att verifiera att bilen va som säljaren sa.
När min vän kommer fram så säger säljaren att bilen är såld till någon annan. Trots att va har avtalat att jag skulle köpa den om den motsvarade beskrivningen och handpenning skulle läggas.

Så dålig stil!
Önskar att ingen råkar ut för dom skojarna. Minus 5 stjärnor!

Moberg Bil Hej Gabriel. Vi beklagar det som hänt enligt vårt telefon samtal, men eftersom ni fick full möjlighet att erlägga en handpenning men avstod är det först till kvarn som gäller och det har vår säljare varit tydlig med. Eftersom att det oftast finns flera intressenter på ett och samma objekt är det enda sättet att reservera en bil mot handpenning. Gällande ditt betyg om oss är vi inte överens, att sätta betyg utan att ens ha köpt bil från oss tycker vi är missvisande. Där kan vi hänvisa dig till övriga recensioner där kunder skrivit vad dem tycker om oss. Återigen beklagar vi innerligt det som hänt och vi ska självklart se över om vi kan vara tydligare på något sätt och göra något annorlunda för att inte du som kund ska hamna i denna situation. Vi önskar dig en fortsatt trevlig helg, Mvh Moberg Bil

GillaVisa fler reaktioner
· Svara · den 21 oktober kl. 15:13

Gabriel Gabbe Roos Hej.
Det är lögn att ni skriver att ni gett mig full möjlighet att lägga handpenning. Jag och din säljare hade en överenskommelse kl 11:15 att min vän skulle åka till er butik kring 13-14 tiden. Ni öppnar kl 12. När han hade tittat på bilen och den motsvarade beskrivningen så skulle handpenningen erläggas för bilen.
MEN när min vän kommer till er butik 12:43 så meddelar ni honom att ni sålt bilen!!

Hur fan kan ni va så korkade?

Va det bara för att överenskommelsen med din säljare så skulle jag få köpa bilen för 155 000kr och personen som kom senare var villig att betala 159 900kr?

Din säljare sa också att han hade meddelat mig att ni sålt bilen till någon annan trots att vi hade haft en överenskommelse. Där är också en lögn!

Så mitt betyg för ert företag står fast! Och jag tycker att övriga ska läsa min recension och inse vilket oärligt företag ni är. Ni håller inte era löften. Inget att lita på!

Gabriel.

GillaVisa fler reaktioner
· Svara · Igår kl. 07:34
2017-10-23 Tobias M svarar Gabriel R
Hej igen. Kunde inte hitta dig i vårt kundregister men hörde av mina kollegor vad det gällde. Vi försöker inte på något sätt komma undan någons omdömen eller åsikter och det kan vi tydligt och ärligt visa just med att vi använder oss utav Recos omdömen samt är aktiva på sociala medier. Att sätta betyg utan att ens köpt en bil från tycker vi är orättvist. Vi har ofta flera intressenter på ett och samma objekt och därför är det endast mot en handpenning man kan reservera en bil för att säkerställa en affär. Vi tar med oss det du skriver och ser om vi kan förbättra något i framtiden. // Tobias Moberg, Moberg Bil.
Läs mer genom att expandera tråden +