Melinas Bilar

4.3 / 5 i betyg — 45 rekommendationer

2018-02-10

Jag köpte bilen en Volvo xc90 2007 pris 79995:-kr den 09 nov. 2017, en vecka senare när jag skulle börja köra bilen eftersom jag inte körde den sedan uppköpt, upptäckte jag att hela under bilen hade rinnande oljor både i motor och växellådan då körde jag direkt till honom för att klaga, han hänvisade mig till köpkontrakten och där stod det att bilen såldes utan garanti och som " bilreservdel" men när jag frågade honom varför han skrev så lurade han mig att det var rutiner och att det betyder ingenting, obs!!! bilen annonserades inte som reservdelsbil, han försökte undvika mig till och mig skrämsel ( intimidation) i telefon från "sin kvinnliga kolleg och sedan sin medarbetare. Till slut gick han med på att laga bilen som han vägrade göra tidigare då jag körde bilen till honom och lämnade den i sin bilaffär med redovisning av alla 5 fel. Vid årsskiften ringde han mig att bilen var klar men kunde inte säga vad som verkstad hittade som fel, inte heller vad de hade åtgärdat. Innan vi provade bilen satte jag felkod läsare och det visade att bilen hade problem med insprutare och Hamid , sin kolleg fotade till och med bilden av felsökare , alltså verkstad gjorde ingenting alls. Vi körde runt med sin medarbetare och bilen verkade normal men tveksam. Jag tog bilen och på väg hem bilen stannade två gånger. Nästa dag bilen vägrade starta, jag fick bärga bilen till honom och denne vägrade ta emot bilen från bärgare och bilen släpptes vid vändpunkt mitt på gatan bredvid sitt stället. Jag var tvungen att bogsera bilen tre dagar senare till sin bilfirmas porten och lade nyckeln i sitt brevlåda. Nästa dag blev det bråk vid telefon. Jag anmällade honom vid Allmän Reklamations nämnden och nu jag har gått till Tingsrätten för att häva köpet, jag kan absolut inte rekommendera ett sån bilhandlare. Läs mer