Swe Bilar

4.3 / 5 i betyg — 207 rekommendationer

2018-03-05

Krister F skrev om Swe Bilar
Jag hade besiktigat en bil och ville veta om jag kunde få med sommardäck i priset. Säljaren kunde inte besluta utan lovade ringa tillbaka nästa dag när han pratat med chefen, han ringde inte tillbaka.
När jag kontaktade honom fick jag veta att en annan kund kommit in på morgonen och köpt bilen.
Glad att jag inte gjorde någon affär med det här företaget. Läs mer
2018-03-05 Gustav Österberg svarar Krister F
Hej Krister!

Det är tråkigt att du är missnöjd. För att tydliggöra, det var inte du som var på plats här som du säger, utan det var din son som var här för att se på denna Volkswagen och du vela förhandla pris och att se över möjligheten om sommardäck över telefon med vår säljare. Du var varken överens med säljaren om pris eller tagit ett beslut om att köpa bilen, alternativt lägga en handpenning för att reservera fordonet och själv komma hit för att se bilen. Vi kan tyvärr inte tacka nej till en kund som vill köpa våran bil för att du är osäker på om du vill ha den eller inte, eller vilket pris du vill ge eller få med till bilen, vi kan inte driva en verksamhet på det sättet.

Vi önskar dig lycka till med ditt bilköp.
2018-03-05 Krister F svarar Gustav Österberg
Hej igen,

Jag förstår att ni vill få mig att framstå som mindre trovärdig när ni förtydligar att det var min son som besiktigade bilen och inte jag.
Det är helt korrekt men fullständigt irrelevant eftersom det inte är detta saken gäller.
Faktum kvarstår, ni gav mig ingen möjlighet att avsluta affären. Hade varit enkelt att ringa upp mig, men det gjorde ni inte.
Detta, och inget annat, är anledningen till mitt låga omdöme.
Efter det här meningsutbytet är jag ännu gladare att jag inte gjorde någon affär med er.
Läs mer genom att expandera tråden +