A3 EL AB

4.3 / 5 i betyg — 13 rekommendationer

2018-09-22

Maria D skrev om A3 EL AB
Jag fick en offert efter att de gjorde bedömning på plats. Offerten utgick ifrån ett heldagsarbete för två (2x8) dvs 16 timmar. En kille kom kl 07:00 och en annan 08:30. Båda var färdiga kl 11:00, dvs de arbetade sammanlagd 6,30 timmar istället för 16. Jag fick en faktura utifrån offerten, dvs för ett 16 timmars arbete! Deras förklaring på min fråga var att resten av tiden gick åt shopping och dessutom är uppskattningen alltid ungefärlig, dessutom "så gör vi alltid". Jag kan inte bedöma kvaliteten i deras arbete, jag hoppas att det håller bättre standard än deras "bedömningar". Läs mer
2018-09-22 Tobias C svarar Maria D
Väldigt tråkigt o få detta omdöme!
Jag var o kollade på jobbet, o gjorde en bedömning på att dra om ledningar och byta uttag och byta central. (ej strömbrytare). Detta gör jag ockulärt, skickar sedan offerten. Får då ett ok och bokar in jobbet. Utför jobbet. Tackar för oss på plats och alla är nöjda när vi går där ifrån.

Tråkigt hur man kan vrida på infon i ett samtal.
Försökte förklara på telefon att det är ett total pris, med inte bara tid på plats.

Har man beställt jobb enligt offert är det offerten som gäller och ”så gör vi alltid”

Notis:
Om det nu hade tagit längre tid, hade det varit samma klagomål på offerten?
2018-09-22 Maria D svarar Tobias C
Om det hade varit ett 16-timmars arbete skulle det inte ha varit något klagomål, men det var inte det. Offerten var saltat utöver all rimlighet.
Läs mer genom att expandera tråden +

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte