2 Snickare AB

4.3 / 5 i betyg — 37 rekommendationer

2018-10-02

De var trevliga att prata med men de gav otydliga offerter, ringde till flera av oss ist f att skriftligt svara på frågor, vilket ledde till höga priser och ingen möjlighet att diskutera kostnader i förväg och de planerade inte arbetet i förväg vilket också ledde till högre kostnader. Vi kommer inte att anlita dem mer. Läs mer
2018-10-02 Stiven I svarar Brf Högberget
Hej.

Tack för att ni lämnar feedback om oss.
Vi har försökt kontakta er idag via telefon den 2/10 för att vi känner oss chockade över negativiteten i omdömet och betyget efter 3 utförda uppdrag. Uppdragen fick bra slutresultat utan besiktningsanmärkningar av en opartisk besiktningsman som ni valt.

Vi har haft nöjet att utföra 3 olika uppdrag åt er förening, vi har även efter sista uppdraget gått upp på taket tillsammans med vice ordförande för att lägga anbud på en omfattande takomläggning.

Dom två första gångerna upplevde vi att allt gick väldigt bra. Här anser vi att vår kommunikation har fungerat väldigt bra eftersom att ni valde att anlita oss en tredje gång.

Det tredje och minsta men mest riskfyllda uppdraget medförde en oväntad ställningskostnad som ert omdöme och betyg baseras på, trots att vi tidigare utfört två mer omfattande och mer kostsamma uppdrag.

Det tredje uppdraget handlade om att lägga om plåt på två balkongtak på fjärde våningen. Vi är väldigt måna om att hålla ned kostnaderna så mycket det går och därför försökte vi montera plåten med hjälp av skylift. När vi väl påbörjat projektet visade det sig att blecket ovanför plåttaket på balkongerna var dåligt och felinstallerat, detta kunde vi inte se innan påbörjat arbete. Vi blev då tvungna att byta den plåten och den plåten kommer man inte åt med skylift då den sitter längst in mot fasad.
Skyliften var tänkt för ordinarie uppdrag för att hålla ned kostnaderna och hålla hög säkerhet. Vi gjorde ändå ett ärligt försök med skyliften och vi insåg då att skyliften inte var en möjlig eller säker lösning för montaget. Vi mejlade er då ett prisförslag för uppresning av ställning den 15/6 – 2017. Därefter reste vi upp en ställning, och 2Snickare stod för alla kostnader som skyliften medfört.

Vi upplever att det här omdömet och betyget är baserat på en ställningskostnad för våra hantverkares säkerhet på det minsta av 3 uppdrag där kvalitén har varit genomgående bra och inga besiktningsanmärkningar hittats.

Vi är aldrig omöjliga och ber er nu att kontakta oss via telefon eller mejl för att få klarhet och förståelse för ert missnöje, samt om det är något vi kan göra för er.