Starcycle

4.8 / 5 i betyg — 317 rekommendationer

2018-11-06

Douglas F skrev om Starcycle
Starcycle var både inkompetenta och oärliga när de skulle hjälpa oss!

Det som hände var att vi bad om hjälp med bortforsling av material från ett nedbrunnet hus. Starcycle var ute och titta på materialet och sa att de inte var några problem för dem att hjälpa till. Sagt och gjort, så sa de att de var klara med jobbet och så fakturera de för utförd tjänst. Men när vi skulle se om det vart gjort så hade mer eller mindre ingenting gjorts, inget av det vi faktiskt behövde hjälp med att bortforsla, hade bortforslats.

När vi sa att ingenting gjorts, så sa de att "något visst blivit fel i kommunkationen" och att de visst skulle försöka forsla bort materialet. Men när de utforskade i hur detta skulle gå till så hänvisar de till att ingen av de lösningar de kan tänka sig går att utföra och de e för att materialet visst var för gammalt (vilket de inte möda sig om att fråga från början och vi inte visste skulle spela någon roll).

Det slutar sedan med att de betalar tillbaka majoriteten av det som de fakturerade oss, men vi var fortfarande tvungna att betala en summa för något som inte va någon som helst hjälp för oss (för att de hävdade att alla försök att hjälpa oss kostat dem pengar). Vi anlitar sedan en annan firma för att göra jobbet. Denna firma tar mindre betalt än vad Starcycle tänkt ta av oss och använder en av de metoderna Starcycle hävdade inte gick att använda sig av (vilket var kranen från en kranbil).

Starcycle fakturerade alltså oss för något de inte gjort, sedan ville de ändå ha betalt för att de "försökt" hjälpa oss och sedan visade det sig att det försöket de gjort, hade gjort hur enkelt som helst av en annan firman. Detta visar först och främst att Starcycle var inkompetenta, att de inte alls visste vad de gjorde. Men även att de var oärliga i deras försök att hjälpa oss och även att de måste ha en väldigt bristande kommunikation i arbetslaget, då de fakturerade oss för en tjänst de inte alls gjort. Sedan visar de även att de inte är villiga att betala för deras egna misstag - utan vi måste betala dem för deras misstag, som inte var till någon som helst hjälp för oss. Läs mer
2018-11-15 Starcycle svarar Douglas F
Hej Douglas, väldigt olyckligt att du tycker och känner så. Speciellt med tanke på att vi inte fick all information från början från dig och att du fått dina pengar tillbaka. När uppdraget förändrades så insåg vi att vi inte var rätt leverantör för dig.

Istället för att enbart säga nej så försökte vi hitta en lösning till dig utanför vårt eget företag. Vi kontaktade Leo Söderberg (väletablerad inom branschen) och bad dom kolla om dom kunde lösa detta. Dom åkte ut och kikade. Det var svårbedömt så dom körde t o m ut en kranbil för att se om det var möjligt. Vilket dom kom fram till att det inte var. Detta förmedlade vi till dig.

Oärligt hade väl varit om ni inte fått pengarna tillbaka?

Inkompetenta, är man det när man avsäger sig ett uppdrag för att det visar sig att vi inte har rätt kompetens och maskiner? Och att vi dessutom lägger tid på att hitta en ny lösning (utanför Starcycle) att kunna presentera för dig.

//Marcus Hedin - VD Starcycle